ידידים במדים

במיזם התנדבותי חדש לאזרחים ותיקים יצא לדרך בקריית שמונה, מתקיימים מפגשים בין קצינים ואנשי קבע לבין ניצולי שואה המתגוררים בקרית שמונה.

צה”ל בשיתוף משרד הרווחה, השיק בימים האחרונים מיזם חדש, בשם “ידידים במדים”. הפרויקט נועד לחבר בין קצינים ואנשי קבע המשרתים בצה”ל לבין ניצולי שואה המתגוררים בקריית שמונה.

במסגרת המיזם, משרתים “יאמצו” ניצולי שואה על מנת להפיג את תחושת הבדידות של האזרחים הוותיקים, לסייע במידת הצורך לניצול ולשמש אוזן קשבת.

בימים האחרונים נפגשו חיילים ומפקדים בצה”ל עם מספר ניצולי שואה בקריית שמונה ולמעשה נתנו אור ירוק לחניכת הפרויקט בקריית שמונה.

במדור לאזרחים וותיקים במנהל לשירותים חברתיים בעיריית קריית שמונה מברכים על המיזם החשוב והמרגש.

עו”ס חני בן שבת מנהלת המדור מברכת על היוזמה: “קריית שמונה ‘מחבקת’ מיזם חשוב זה בשתי ידיים ומברכים על היוזמה הברוכה של קציני צה”ל שמתנדבים להצלחת הציזם ופעם בשבוע יוזמים קשר טלפוני עם אזרחים וותיקים ניצולי שואה אשר זקוקים לאוזן קשבת ולסיוע במיוחד בתקופה מאתגרת זו של הקורונה.

“ייחודיות המיזם הוא בקשר המיוחד שנוצר עם אנשי הצבא אשר מהווים מקור לגאווה לעם ישראל ולקשישים שלנו. בכל מיזם בו מעורבים אנשי צבא אנו חווים את האזרחים הוותיקים נרגשים לפגוש חיילים. אנו בטוחים כי “האימוץ” יהיה הדדי וגם אנשי הצבא יקבלו חיבוק גדול מניצולי השואה”.

“במדינת ישראל חיים כיום כ-190,000 שורדי שואה”, כתב תא”ל מישל ינקו, ראש מטה אכ”א, באיגרת שיצאה לכלל משרתי צה”ל. “תקופת הקורונה מותירה את חלקם בבדידות גדולה. לצד המורכבות, זיהינו ימים אלה כשעתו היפה של צבא העם – המרקם העדין שבין צבא לחברה יביא לידי ביטוי את עוצמת משרתי צה”ל”.

אז איך המיזם יפעל?

המדור לאזרחים ותיקים בעיריית קריית שמונה יערוך מיפוי אוכלוסיית ניצולי השואה תוך מתן דגשים למאפיינים נדרשים והתאמת אנשי הקבע לשורדים ע”י גורמי הצבא בהתאם לצרכים שהוגדרו ע”י עו”ס הרווחה.

הקצינים ידרשו להוות אוזן קשבת לניצול השואה, להיות ידידים ולהפיג את בדידותו, להתקשר אליו פעם בשבוע ולבקר אותו מספר פעמים בשנה.

יישמר קשר רציף עם הניצול – טלפון/זום אחת לשבוע ביום ובשעה קבועים מראש בתיאום אל מול הניצול והתעניינות בחיי השורד בכדי לחזק את תחושת הביטחון.  

צילומים: עיריית קרית שמונה