דרייב אין ירקות בחווה החקלאית

מבצע מכירת ירקות מהחווה החקלאית בקריית שמונה בשיטת ה”דרייב אין” זכה להצלחה. במבצע שנמשך יומיים נמכרה תנובת השדה מהגידולים האורגנים של החווה החקלאית לתושבים.

משבר הקורונה לא פוסח על אף אחד אך לעיתים הוא מביא לרעיונות יצירתיים כדי להתמודד עם המצב, וכך היה גם בחווה החקלאית בקרית שמונה

 הכל החל כאשר מנהלת  החווה, ורד אביטל, פנתה אל רשת המתנ”סים-“מוטב יחדיו”  על מנת לחשוב מה עושים עם מאות גידולים אורגנים, אשר בשגרה משמשים את התלמידים מכל בתי הספר היסודיים בקריית שמונה והאזור, שמגיעים לחווה ללמידה סביבתית/חקלאית ומקבלים את התוצרת החקלאית עליה הם עובדים ולומדים במהלך השנה.

בעקבות הסגר וסגירת בתי הספר אין אפשרות לתלמידים להגיע לחווה ולהנות מפרי עמלם. בנוסף החווה החקלאית סופגת נזק בשל צמצום משמעותי בכוח העבודה ונותרה כעת גם ללא עזרה של התלמידים אשר שותפים לעבודת האדמה בחווה.

לאחר חשיבה משותפת הוחלט לצאת במבצע מותאם קורונה, תחת הכותרת: “דרייב אין ירקות בחווה החקלאית”.  לצורך כך גויסו מתנדבים לתפעול יריד מכירות של התוצרת החקלאית של הירקות האורגנים בחווה.

 ואכן עשרות תושבים הזמינו ירקות מהחווה. בכך הקהילה הרוויחה פעמיים – גם נהנתה מתוצרת אורגנית מזינה ובריאה, וגם קידמה את המשך פיתוח הפעילות בחווה ע”י רכישת הירקות.

בהודעה מטעם עיריית קרית שמונה הופיעה רשימה ארוכה של תודות לכל מי שהשתתף במבצע. עובדי העירייה ורשת המתנ”סים, מערך בינוי קהילה-“מוטב יחדיו”, בני ובנות השירות מארגון “צמרת” ו”איילים” על תפעול האריזות וקבלת ההזמנות. המועצה הדתית על הכשרת הירקות. מנהלת החווה החקלאית ורד אביטל ולצוות החינוך הסביבתי.