ספורטאיי השנה 2020 – הנבחרת של האקדמיה למיוזיק פורם

עמית בר יהודה מלהבות הבשן ושירה פורת מדפנה הם ספורטאיי השנה מטעם “האקדמיה למיוזיק פורם”.

שנה מאוד קשה עוברת על הספורט בעולם – ובפרט אצלנו בצפון. בימים כל כך מורכבים, שבהם הפעילות מושבתת בענפי הספורט השונים, מצאנו לנכון (באיחור קל, ועם הרבה כוונות טובות) לחדש את פרויקט “ספורטאיי השנה” – שהיה דגל בפעילות האתר לאורך השנים. היום אנו מתחילים עם הספורטאים הנבחרים של “האקדמיה למיוזיק פורם” בקיבוץ דפנה, הפעילה משנת 1999 בניהולה המקצועי של סנסאיי מורן קויפמן,

לפני שנגיע לספורטאים הנבחרים, מסר מהלב מצידה של מורן קויפמן: “שמתגעגעת מאוד לפעילות, כפי שהיא משתפת בתחושותיה: “אני מתגעגעת לאמן אומנויות לחימה פנים אל מול פנים בדוג’ו שלי. מתגעגעת להתאמן ביחד. מתגעגעת למוזיקה הסוחפת, לאנרגיות הגבוהות לצחוקים, למגע המתקן והבונה. לשיחות נפש בין לבין, לשעה הזו שכולנו נאספים אליה, אחרי או לפני מה ששאר החיים מציעים לנו. לאימון הקבוצתי שמתמצת את מהות החיים. לעניות דעתי, הספורטיביות באוויר הפתוח תמיד מוכיח את עצמו כגישה נהדרת וכדרך חיים מאוזנת ובריאה לגוף ולנפש. והגעגוע יישאר, אבל מה זה אומר? להפסיק כי היה ונגמר? אז הגעגוע יהיה מר. לכן אני סומכת ומאמינה בתלמידים שלי שהם מתאמנים בבית ומקווה שבקרוב ניפגש שוב בדוג’ו – שהוא הבית השני של כולנו. בקרוב ניפגש משפחה יקרה שלי וזה מה שמחזיק אותי שפויה וחיובית. אוהבת ומתגעגעת שלכם תמיד, סנסאיי מורן קויפמן”.

מתגעגעת לפעילות חינוכית וספורטיבית. סנסאיי מורן קויפמן



מכאן נמשיך לזרקור על ספורטאיי השנה של “האקדמיה למיוזיק פורם” – עמית בר יהודה מקיבוץ להבות הבשן, שירה פורת מקיבוץ דפנה.

עמית בר יהודה, בן ה-18, תלמיד כתה י”ב בתיכון “עינות ירדן”, עוסק בקראטה וקיקבוקסינג במסגרת האקדמיה כבר 10 שנים. בקיץ הקרוב הוא עתיד להיבחן לעלייה לדרגת דאן 2 חגורה שחורה. מורן קויפמן, המאמנת של עמית בר יהודה: “עמית הוא התלמיד בדרגה הכי בכירה בנבחרת שלי, משמש דוגמא ומופת לכולם. עמית הוא בחור גמיש וחזק, זריז ומהיר, בעל אינטלגנציה גופנית ורגשית ברמה הכי גבוהה. עמית ניחן בקוארדנציה מופלאה, בעל ריכוז גבוה ומשמעת עצמית לתפארת.אני גאה לומר שהקראטה העניק לו חוסן נפשי וחוסן גופני.נוסף על היותו ספורטאי, עמית מדריך איתי פעמיים בשבוע במשך שעתיים – שתי קבוצות, ואז מתאמן בעצמו עם הנבחרת. ההדרכה מעניקה לו ערך עצמי וזה גורם לי לסיפוק כמאמנת לראות זאת.  מבחינת אישיות נער מקסים ושובה לב. כובש וחכם ונבון ורגיש. מבחינה חברתית מאוד מוערך ונערץ ע”י הנבחרת שהם חבריו לקבוצה. עמית תמיד עוזר לכולם וכולם מכבדים אותו על כך. נער צנוע וענו. אני מאחלת לו בהצלחה במבחן לדאן 2 וגיוס נעים וקל לצבא בקיץ הקרוב.אני בטוחה שיצליח, מאמינה בו וסומכת עליו וגאה בו מאוד על הדרך חיים שבחר – דרך חיים של אומנויות לחימה בריאה ומאוזנת ובטוחה”.

אוהבים להיות יחד. עמית בר יהודה (במרכז התמונה) לצידם של עידו ברינגס ומורן קויפמן



שירה פורת, בת 16 מקיבוץ דפנה, תלמידה בכתה י”א בתיכון “הר וגיא”, עוסקת בקראטה וקיקבוקסינג כבר חמש שנים וכעת, בשנת הפעילות השישית, היא בדרגת חגורה חומה. בקיץ הקרוב היא תקווה לעלות לדרגת חגורה שחורה. גם על פועלה של שירה פורת לא חסכה מורן קויפמן בשבחים: “יש לי הזכות 6 שנים  לאמן את שירה, מתחילת הדרך בחגורה הלבנה ועד  ליעד שלה – הגעה לחגורה שחורה. בשונה מרוב החניכים שלי, שאת רובם זכיתי לי לאמן מכיתה א’ משך 12 שנים, שירה הצטרה בשלב יותר מאוחר – מאחר והיא נערה עסוקה שגם שרה במקהלה בקלור. שירה נערה מוכשרת מאוד וחכמה ורגישה. לקחה את הקראטה והקיקבוקסינג ברצינות ומתמידה מאוד. שירה עושה זאת עם המון אהבה ומקצועיות. בשנים הללו היא העלתה משמעותית את הביטחון והערך העצמי. שירה  מדריכה יחד איתי קראטה וקיקבוקסינג, היא מדריכה את שתי הקבוצות שמתאמנות לפני האימון שלה, ו שנה שניה מדריכה איתי ימי הולדת בסגנון נינג’ה ישראל – בימי שישי. שירה כל הזמן מחפשת לתרום ולעזור, היא מאוד איכפתית ומרגישה שהסטודיו הוא הבית שלה. מבחינה חברתית מאוד אהובה כולם מכבדים אותה ורוצים בקרבתה. מאוד פרפקציוניסטית באימונים וזה כובש ומרתק לראות זאת. מאחלת לה הצלחה במבחן לחומה בקיץ ובהצלחה בקיץ הבא בחגורה השחורה”.

התקדמות מרשימה בחמש שנות פעילות. שירה פורת