הרצח המשולש בתל דן פוענח

משטרת ישראל פענחה את הרצח המשולש סמוך לשמורת תל דן שארע ב- בתחילת חודש נובמבר 2020, ולכדה את החשודים שהסתתרו בדירת מסתור בקרית אתא. השבוע הוגשו כתבי אישום נגדם כתבי אישום

חוקרי המשטרה בזירת הרצח

משטרת ישראל פרסמה היום הודעה על פיה הצליחו חוקרי המשטרה לפענח את הרצח המשולש שאירע סמוך לתל דן בסוף חודש אוקטובר 2020. ברצח שארע בשטחים הפתוחים סמוך לשמורת תל דן החשודים ארבו לקורבנות, תושבי בענה, סאג’ור וג’דידה מכר, שיצאו לטיול גיפים ולצייד לא חוקי של דורבנים, חסמו את דרכם וירו לעברם-  מהירי 3  מצאו את מותם ושלושה הצליחו להמלט*

מחקירת ימ”ר צפון עולה כי ביום שבת ה-31.10.20 בשעה שמונה בערב התארגנו 6 החברים לטיול שטח וצייד דורבנים בשטחים הסבוכים הסובבים את שמורת דן שבגליל העליון. השישה נסעו בשני כלי רכב – טויוטה לנד קרוזר ויונדאי טוסון, ולא ידעו שבמשך מספר ימים היו “על הכוונת” של חוליית מתנקשים שאף הצמידו מתקן מעקב לרכבם.

סמוך לאחת בלילה, במעמקי השטח, הגיח מולם אחד מרכבי המתנקשים חסם את דרכם בזמן שרעולי פנים ירדו מהרכב והחלו לירות ביושבי הרכב באקדחיהם. שני החברים שישבו במושב האחורי של הלנד קרוזר הצליחו להימלט יחד עם אחד מנוסעי היונדאי שנסע מאחוריו.

רכב הטויוטה לנד קרוזר של הנרצחים

שלושת הקורבנות נמצאו מתים-  שניים ברכב הלנדקרוזר  ואחד מחוץ לרכב היונדאי כאשר ניסה להימלט- לאחר כשעה, כשצוותים רפואים וכוחות משטרה שהוזנקו על ידי חבריהם הנמלטים, הגיעו לזירה. החקירה הוטלה על ימ”ר צפון וחוקריו פתחו בחקירה נרחבת.

במהלך החקירה התברר כי המתנקשים שהיו מצויידים בשני אקדחים הצמידו לרכב הנרצחים מכשיר איתור  לפני הרצח, כך יכלו לדעת בכל רגע היכן הם נמצאים ולהפתיע אותם במקום המבודד.

המתנקשים שנסעו ברכב גנוב (מאזור נתניה) מסוג יונדאי קונה עם לוחיות זיהוי מזויפות, נמלטו לאחר הירי, הציתו את הרכב הגנוב, ונאספו על ידי שותפיהם ברכב שכור מסוג קיה פורטה, שהושכר באום אל פאחם והוחזר לחברת ההשכרה לאחר המילוט מהרצח.

המכונית ששימשה את הרוצחים והוצתה על ידם

המשטרה עצרה חמישה חשודים במעורבות בתכנון וביצוע הרצח, ועדיין מנהלת מצור אחר חשוד שישי, כמו כן נתפסו שני כלי הנשק ששימשו לירי. שלושה מהחשודים תושבי בענה נמלטו וגרו בדירת מסתור בקרית אתא עד שנעצרו על ידי בלשי היחידה של ימ”ר צפון. כמו כן נעצרו שלושה נוספים תושבי סאג’ור.

כנגד החשוד בן ה-24 תושב כפר בענה הפרקליטות, באמצעות הפרקליט ויליאם קבלאווי שליווה את החקירה, הגישה כתב אישום בגין 3 מקרי רצח ו3  ניסיונות לרצח, נשיאה והובלה של נשק, וכנגד שני חשודים נוספים בכוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום בעבירה של מתן אמצעי לביצוע עבירה.

פיענוח זה מצטרף לשורה של פיענוחי מעשי הרצח במחוז צפון של משטרת ישראל – מדובר בפיענוח של 70% ממעשי הרצח. עד כה פוענחו מעשי הרצח של 17 נרצחים  מתוך 24 קורבנות בני החברה הערבית, שנרצחו במהלך שנת 2020,  (מתחלקים על 20 תיקים מהם פוענחו 13).