מענה ראשוני לשריפות במרום הגליל

כדי לחזק את המוכנות לשריפות רכשה המועצה האזורית מרום הגליל חמישה מיכלי מים נגררים, שיוצבו ביישובים, ואמורים לתת מענה ראשוני לשריפות עד להגעתם של מכבי האש.

שטח השיפוט של מועצה אזורית מרום הגליל הוא אזור מיוער ברובו, ומשום כך קיימת בו סכנה מוחשית של שריפות יער. ישנם ישובים כמו: עמוקה, שפר ואמירים, שנמצאים ממש בלב היער.

כדי לתת מענה טוב יותר לסכנה של שריפות יער, המועצה האזורית מרום הגליל רכשה חמישה גרורי כיבוי אש, כל אחד בעלות של 32,000 ₪. הגרורים עומדים בתקנים של משרד הפנים, הם כוללים מיכל בנפח 750 ליטר ומטפי כיבוי וביכולתם לספק מענה ראשוני לשריפות, עד להגעת לוחמי האש.

הגרורים חולקו לפי תיעדוף של כיבוי אש, כאשר המועצה חולקה לחמישה אשכולות ולכל אשכול יישוב-אם שנותן מענה לסביבתו. הגרורים יוצבו באביבים, ריחניה, לבנים, ספסופה וכפר חנניה. אחד השיקולים בתיעדוף הוא זמן ההגעה הצפוי של מכבי האש.

גיא אייל, קב”ט המועצה האזורית מרום הגליל: “שאיפת המועצה היא שלכל יישובי המועצה יהיו גרורי כיבוי אש, על מנת לפתח מענה מהיר בשטח עד להגעת הכוחות המקצועיים. בשלב זה חילקנו את המועצה לחמישה אשכולות גיאוגרפיים, כאשר כל אשכול קיבל גרור אחד ויידע לספק מענה אזורי ליישובים המקיפים אותו. בימים הקרובים נשלים את החלוקה”.

צילומים: מועצה אזורית מרום הגליל