פריחת האלון בצפת

איתי אלון, כדורסלן מ.ס “דניאל” צפת, הצטיין בשבוע שעבר במשחק הניצחון בשומרון. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

קבוצת הכדורסל של מ.ס “דניאל” צפת התייצבה בשבוע שעבר לסוג של משחק של “להיות או לחדול”. כן, למרות שמדובר היה רק במחזור החמישי של העונה, בליגה שבה אין פלייאוף וסכנה של סיום מוקדם של העונה מרחפת כל העת, כל משחק הופך להיות מעין “משחק עונה” עבור קבוצות השואפות להעפיל בתום העונה מהליגה הארצית ללאומית. הקבוצה של שלום (פופי) חדד ושי קדוש התייצבה עם מאזן של 2-2 למשחק החוץ המרוחק מול אליצור השומרון – שנהנתה ממאזן מושלם בתום ארבעה מחזורים. בצפת ידעו שהפסד עלול יהיה להביא את הקבוצה למצב שממנו הדרך לאיבוד עניין הוא קצר. לא הנסיעה הארוכה, לא המיקום של האולם בכפר תפוח שבשומרון – בסמוך לכפרים פלסטינים, גם לא העובדה שמדובר היה במשחק שלישי בתוך שבוע, נתנו לשחקני צפת את הנחות. הקבוצה הצפונית עלתה למשחק ונתנה הכל על הפרקט ובסיום חגגה ניצחון 78:88 ועשתה את הדרך צפונה שמחה.

ניצחון חשוב בשומרון. מ.ס “דניאל” צפת חוגגת ניצחון



שחקן שהצטיין במשחק הזה הוא הסקנד גארד איתי אלון – שקלע 18 נקודות, חילק אסיסטים ונתן תרומה גם במשחק ההגנה – ולו אנו שמחים להעניק את תואר “ספורטאי השבוע”. אלון מסכם בסיפוק מירבי את ההופעה של קבוצתו ושלו במשחק בשומרון: “פתחנו את המשחק ממש טוב, בשלב מוקדם הגענו ליתרון דו ספרתי ואני שמח שגם שהקבוצה המארחת התקרבה אלינו ועמדה לסגור את הפער, ידענו לא לתת לה לאיים על היתרון שלנו. לי באופן אישי היה משחק טוב. פתחתי בחמישייה, קלעתי 11 נקודות ב-3 דקות הראשונות, אחרי זה הייתה עצירה ואחרי זה חזרתי לתת תפוקה בהתקפה – עם שלשה חשובה לקראת סיום המשחק. אני שמח שהצלחנו לנצח וחיזקנו את מעמדנו בטבלה”.

תמונת ניצחון. ברוך מזרחי, מנהל הקבוצה, ואיתי אלון בסיום המשחק בשבוע שעבר



איתי אלון בן ה-24  פתח עונה שישית בקבוצה הצפתית. אלון, תושב כרמיאל, גדל במחלקת הנוער של מכבי כרמיאל ובכתה ט’ עבר לאקדמיית הכדורסל של הגלבוע, שם הספיק לשתף פעולה בנבחרת בית הספר תיכון עין חרוד יחד עם חואקין שוכמן – רכז הפועל ת”א. אחרי עונה אחת בסגל הקבוצה הבוגרת מהגלבוע הגיע איתי אלון למ.ס צפת, בעונתה הראשונה בליגה הארצית – וכיום הוא השחקן בעל הפז”מ הארוך ביותר בקבוצה. עבורו של איתי אלון מ.ס “דניאל” צפת היא הרבה יותר מקבוצה: “הגעתי לצפת אחרי כמה שנים מוצלחות ומהנות בקבוצות הצעירות בכרמיאל עימן זכיתי באליפויות ולאחר מכן הגיע הפרק בגלבוע, בהן צברתי הרבה חוויות אישיות וקבוצתיות, הגענו פעמיים לגמר גביע המדינה, הייתי שותף לעליית הקבוצה לליגת העל לתיכונים, התאמנתי עם הקבוצה הבוגרת תחת הדרכתם של ליאור ליובין וברק פלג – ואפילו יש לי הופעה בליגה הבלקנית. כשהגעתי לגיל בוגרים הגעתי לצפת, בעקבות שי קדוש – שאז היה שחקן בקבוצה. שי אימן אותי בקבוצת הילדים של כרמיאל. הבנתי שיש כאן שאיפות גבוהות ורצון לעלות לליגה גבוהה. מהרגע הראשון הבנתי שהגעתי לבית חם, עם ניהול מסודר ויחס חם מצד חברי ההנהלה – היו”ר לשעבר חיים זינגר, היו”ר הנוכחי אילן יפרח, מנהל הקבוצה המסור ברוך מזרחי וכמובן הצוות המקצועי עם פופי חדד ושי קדוש – שאני מרגיש מאוד טוב להתאמן תחתיהם והם אנשי כדורסל ברמה גבוהה ואנשים מדהימים. יש כאן תמיכה מראש העיר המכהן והייתה גם מצד קודמו בתפקיד, קהל שאוהב כדורסל. עבורי צפת היא בית, זאת משפחה, זה מקום שנקשרתי אליו ואני מאוד שמח להיות חלק ממנו”.

זיכרון מתוק מהעבר. איתי אלון ושחקני תיכון עין חרוד חוגגים עליה לליגת העל לתיכונים



למחמאות הרבות שהרעיף איתי אלון על אנשי צפת – יש גם צד שני למטבע. שי קדוש, נותן את הזווית שלו: “מהרגע שעלינו לליגה ארצית השחקן הראשון שהחתמנו היה איתי אלון.  כצוות מקצועי אנחנו מאד מרוצים מאיתי שאיתנו שנה שישית איתי הוא עמוד התווך בהגנה. איתי הוא שחקן בית לכל דבר ועניין, שהתחבר בצורה מצוינת לכל הסגלים שהיו כאן. באופן אישי אותי זה מרגש אותי לאמן בקבוצה הבוגרת שחקנים ששיחקו אצלי כילדים כמו איתי, רועי נברו , ליאור לוי , טל חדד ,צחי יתאח תומר דהן ,משה ביטון ושקד בן שלמה”. ברוך מזרחי, מנהל הקבוצה: “איתי שחקן מדהים.  מעבר לזה הוא בן אדם עוד יותר מדהים, באמת שכיף להיות לצידו. בכל עונה אני מחכה להחתמה שלו. הוא הגיע אלינו כילד וממשחק למשחק הוא רק משתבח. מאחל לנו המשכיות מוצלחת ושמחה עוד הרבה שנים”.

מחר, בשעה 20:00, מ.ס “דניאל” צפת תארח את מכבי קרית ביאליק – ששיחקה עד כה שלושה משחקים – באחד מהם היא ניצחה. איתי אלון כבר שועל קרבות ותיק בליגה, למרות גילו הצעיר והוא מודע לחשיבות של כל משחק בליגה בעונה כזו: “אחרי שבעונה שעברה הליגה נעצרה, בדיוק בזמן שהתחברנו והיינו בסדרת ניצחון, אנחנו מבינים עד כמה אין מקום לטעויות בעונה הזו, שבה כל משחק הופך למלחמת עולם. זה מביא אותך דרוך ומחויב יותר לכל משחק. אנחנו ספורטאים וזה חלק מקצוע. זה כיף שיש על מה לשחק. מבחינת האינטנסיביות שני משחקים בשבוע לא משהו שאנחנו רגילים אליו, אנחנו מרגישים את ברגליים, אבל הצוות המקצועי עושה התאמות ומשתדלים להגיע מוכנים. אנחנו מכוונים הכי גבוה שאפשר – חד משמעית, רוצים לעלות ליגה !!!  מה שיגרום לנו להיות רמה מעל כולם ולעלות, זה אם נרצה יותר מכולם ונעבוד הכי קשה”.

מעבר לקריירת הכדורסלן איתי אלון מפתח עוד שני אפיקים – כדוגמן מדידות של חברת דלתא וכמאמן כושר. איך זה משתלב עם הכדורסל? הנה לכם התשובה מפיו: “אני משמש כדוגמן מדידות של חברת דלתא, שתופרת ביגוד למותגים הגדולים ביותר בעולם – ומעת לעת אני מתייצב למדידות של בגדים שם. הצטלמתי בעבר גם בפרסומים, אבל אני יותר ממוקד בתחום של המדידות. סך הכל זה נחמד מאוד. אני מאמן כושר מוסמך – שמח שיש לי את הזכות לעבוד עם הכדורסלנים הצעירים במחלקת הנוער של מכבי כרמיאל לצידו של המנהל המקצועי, שנהב דהן – חבר ילדות ששיחק לצידי. זכות גדולה לתת מהידע שלי לכדורסלני עירי. אני עובד גם באופן עצמאי כמאמן כושר – רואה בזה שליחות גדולה לעזור לאנשים לסגל אורח חיים בריא יותר. אוהב מאוד את העיסוק הזה ונהנה מכל רגע של עשייה”.

בנוגע למטרות עתידיות בכדורסל, לאיתי אלון יש קו מאוד ברור: “אני רוצה להתקדם עם הקבוצה ולעלות איתה ליגה. אני את הליגה הארצית לא עוזב, עד שאוכל לסמן וי על המטרה. ברור שקוסם לי לשחק בליגה גבוהה יותר, אבל מבחינתי למרכיב של דקות משחק ורמת שכר יש משקל גדול בתפיסה שלי”.

רוצה לגדול יחד עם צפת. איתי אלון וחבריו לקבוצה