כדורגל: בירה עמיקתא

שבוע המשחקים של עירוני קרית שמונה בבירת ישראל הסתיים בהפסד 1:0 לבית”ר ירושלים, לאחר שבתחילת השבוע הפסידה הקבוצה 2:1 להפועל באר שבע.

עירוני קרית שמונה במשבר אנרגיה. הערב סיימה הקבוצה את “שבוע ירושלים” – שבוע שהחל עם הפסד 2:1 במשחק מול הפועל באר שבע – שנערך באצטדיון “טדי” בבירה – שאירחה את המשחק הערב מול בית”ר ירושלים, ששברה בצורת של חמישה משחקים ללא ניצחון וזכתה בניצחון 0:1. הפסד שלישי רצוף, משחק רביעי ללא ניצחון, שער זכות אחד בפרק זמן של ארבעת המשחקים האחרונים – כל אלה הם סימני למשבר אנרגיה בקבוצה של קובי רפואה ונמרוד קוסטיקה, שאחה”צ הוגרלה למשחק חוץ מול בית”ר ת”א/בת ים בשלב 32 הגדולות של גביע המדינה, שעתיד להיערך בין ה-15 ל-18 לינואר 2021.

הרבה לאבד כדורים. לוסיו מרינאו (צילום: פושקו)



עירוני קרית שמונה עלתה למשחק הערב עם שינוים בהרכבה, ביחס למשחקים הקודמים. יובל לוין תפס את מקומו של דור אלו הפצוע בעמדת המגן הימני, אמיר בן שמעון עלה בעמדת המגן השמאלי במקומו של זיו מורגן. היה זה משחק אנמי, שלא התעלה לרמה גבוהה, בלי הרבה איומים על השערים. גלאופילו האסלביינק, החלוץ הירושלמי, בן הדוד של נייג’ל – שחקנה של בני סכנין ו”אקס” עירוני קרית שמונה, היה השחקן הפעלתן בשורות הקבוצה מהבירה במחצית הראשונה. האסלביינק חזר רעב אחרי פציעה ממושכת, בדקה ה-9 ניסה את מזלו בבעיטה מ-18 מטרים – שנהדפה ע”י ברטקוש, אך בדקה ה-36 האסלביינק דייק, לאחר שמסירה שסופקה לו ע”י ירדן שועה מונפה לבעיטה מתוך הרחבה לרשתה של קרית שמונה – שער שסלל את דרכה של בית”ר ירושלים לניצחון 0:1 – במשחק שבו קרית שמונה שיחקה בחצי השעה האחרונה מול עשרה שחקנים, זאת לאחר ששלום אדרי, קשר בית”ר ירושלים, הורחק לאחר שדרך על רועי קהת – דקה אחת לאחר כניסתו כמחליף. קרית שמונה הייתה קרובה לכיבוש שערי שווין בדקות האחרונות, אך ניסיונות של רועי קהת בבעיטה מהאוויר מתוך הרחבה וסמואל בראון בבעיטה מתוך הרחבה אף הוא, בשני המקרים לאחר מסירות של אמיר בן שמעון, לא נשאו פרי. איתמר ניצן, השוער הירושלמי ו”אקס” קרית שמונה עמד על המשמר בניסיון של קהת, בעוד שבראון החמיץ את המסגרת.

ביום ראשון עירוני קרית שמונה תארח את בני סכנין בתקווה לשבור את רצף ההפסדים ולחזור חזרה למסלול הניצחונות.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים):  דז’וגאס ברטקוש, יובל לוין (מוחמד שאקר – 72), אורי דהן,  עידן נחמיאס, אמיר בן שמעון, יואב הופמייסטר (אדריאן רוצ’ט – 53) סמואל בראון, רועי קהת,  יוג’ין האנסה,  סקו טורה (גיא בן לולו – 77),לוסיו מרינאו.

מצוי בנסיגה. יוג’ין האנסה (צילום: פושקו)