הסטודנטים מתל חי זכו במלגה היוקרתית

סוזן סוועאד ואלעד מיכאלביץ, סטודנטים ממכללת תל חי זכו במלגה יוקרתית בסך 40,000 שקלים למימון לימודי התואר השני. המלגה ניתנת בכל שנה ל-10 סטודנטים מכל המוסדות האקדמיים בארץ.

שני בוגרי המכללה, סוזן סוועד ואלעד מיכאלביץ זכו במלגת המר היוקרתית, הניתנת ע”ש שר החינוך והתרבות לשעבר זבולון המר ז”ל.  המלגות מיועדות לסטודנטים הממשיכים את לימודיהם לתארים מתקדמים באחת האוניברסיטאות בארץ, לאחר שסיימו את לימודיהם בהצטיינות באחת המכללות הציבוריות והן כוללות מלגת לימודים מלאה בסכום של 40,000 ₪. 

מלגות המר היוקרתיות מוענקות ע”י המועצה להשכלה גבוהה  (המל”ג)  ומטרתן לעודד מצוינות  אקדמית ולאפשר לסטודנטים להשתלב בהצלחה בלימודים מתקדמים באוניברסיטאות. בכל שנה מעניקה המל”ג  10 מלגות ארציות, עד שתי מלגות למוסד אחד.

“סוזן סוועד היא בוגרת החוג לשירותי אנוש במכללה. עיון בגיליון הציונים של סוזן מספר סיפור של הצלחה: ההצלחה להשלים תואר ראשון” כתבה המשנה לנשיא המכללה, פרופ’ סנאית תמיר במכתב ההמלצה לוועדת המר והוסיפה: “הישגיה הלימודיים של סוזן בלימודי התואר הראשון הינם מרשימים בצורה ראויה לציון.

סוזן סוועד

“מדובר בסטודנטית בעלת נכונות ומוכנות ללמוד דברים חדשים לעומקם, להפנימם וליישמם, כפי שמעיד סגל המרצים בחוג בו היא למדה. סוזן היא תלמידה בעלת פוטנציאל אקדמי רב, ההופך אותה למועמדת ראויה ללימודים לתואר שני מחקרי.

גיליון הציונים המרשים של סוזן אינו מלמד רק על התוצאה הסופית, השלמת התואר. הוא מלמד גם על תהליך של צמיחה והתפתחות אינטלקטואלית. משנת לימודים אחת לאחרת ציוניה השתפרו באופן מרשים והגיעה להישגים יוצאי דופן.

על כל זאת יש להוסיף שהחוויה האקדמית של סוזן אינה רק סיפור של ציונים והשלמת מטלות במסגרת המכללה. החוויה האקדמית שזורה בחיי הסטודנטית על האתגרים איתם היה עליה להתמודד.

סוזן השלימה את לימודיה במכללה תוך כדי נשיאה בעול הפרנסה והורות יחידנית, ומבלי לוותר על התנדבות בקהילה וטיפוח חיי חברה פעילים ומתן השראה לבני ובנות נוער במקום מגוריה. המכללה האקדמית תל-חי – הסגל והסטודנטים גם יחד – התברכו בנוכחותה של סוזן. . לאור זאת אני רואה בסוזן סועד מועמדת ראויה על פי כל קריטריון לקבלת מלגת המר

במכתב המלצה נוסף שנשלח לוועדה כתבה כך פרופ’ תמיר  על אלעד מיכאלביץ: “הישגיו הלימודיים של אלעד מיכאלביץ’ בלימודי התואר הראשון, הינם גבוהים ביותר, לא רק כפי שהם באים לידי ביטוי בגיליון הציונים שלו, אלא גם בתכונותיו.

אלעד מיכאלביץ

“משיחה עם ראש החוג לפסיכולוגיה ועם מנחת הסמינר שלו עמדתי על כך שלצד נכונות ומוכנות ללמוד דברים חדשים לעומקם, להפנימם וליישמם בעבודותיו העיוניות והמעשיות, ניחן אלעד גם ביכולת ניתוח, וביכולת התמדה רבה. בנוסף לכך, אלעד מעורב בפעילות התנדבותית בקהילה במהלך כל שנות לימודיו.

“הוא חונך לימודי לסטודנטים בעלי לקויות למידה, במקצועות פסיכולוגיה, אנגלית וסטטיסטיקה, במסגרת המרכז לתמיכה בסטודנטים לקויי למידה בתל-חי, ובמקביל הוא גם חונך לימודי לקבוצות סטודנטים מהחברה הערבית, במסגרת המרכז לשלום, דמוקרטיה ורב תרבותיות, במכללה. בכך מפגין אלעד אזרחות למופת, רגישות חברתית, ויכולות גבוהות לתרום לחברה ולקהילה.

צילומים: מכללת תל חי