יצאו מהזום למפגש באוויר הפתוח

תלמידי כיתות ז’ מבית הספר עמק החולה קיימו מפגש חברתי בפארק הזהב בקרית שמונה, וזאת כדי לחזק את הקשר החברתי במפגש חי ולא דרך הזום

השבוע התקבל סוף סוף בבית הספר עמק החולה אישור ממשרד החינוך לקיום מפגשים חברתיים של שכבה ז’ בקבוצות. וכך, כיתה ז’2 יצאה ליום של פעילויות ומפגשים חברתיים באוויר פתוח. בעתיד יש הכוונה היא להרחיב את האישור גם לשכבות ח’, ט’ וי’.

אם זאת, להתחיל כיתה ז׳  זו חוויה שונה לגמרי מזאת של כל שכבה אחרת. זאת משום שזו השנה הראשונה של התלמידים בבית הספר התיכון. בנוסף למעבר המאתגר מהקן החם של בית הספר היסודי והכיתה החדשה, התווספה להם גם הלמידה העצמאית, וההתמודדות עם הריחוק החברתי במקום שהוא גם ככה זר להם.

מאחר והתלמידים הגיעו לבית הספר בקפסולות בשבועות הראשונים, הם חוו רק מעט ימים יחד בבית הספר, וגם לא זכו להכיר חצי מהכיתה בגלל ההגבלה של הקפסולות. במהלך התקופה האחרונה הביעו רבים מהם תסכול רב מהמצב, שעמום וגעגוע לשגרה בבית הספר.

המורים הזדהו עם התלמידים, הואיל והם חוו בעצמם את התסכול שנבע מהניתוק מהתלמידים, והקושי בליצור את הקשר איתם מרחוק. כשנודע לתלמידים על המפגש החברתי הייתה התרגשות גדולה, שאלות רבות ותכנונים. נקבעו שני מועדים למפגשים באותו היום כך שהתלמידים יכלו להירשם לשעה המתאימה להם.

עדי עטיה, מחנכת כיתה ז’2: “שמחתי על ההזדמנות שתיווצר לתלמידים לפגוש חברי כיתה שעד אז היו רק שמות זרים על גבי ריבועים שחורים. הפעילות התקיימה בפארק הזהב בקרית שמונה וכללה תחרויות קבוצתיות ומרוץ ביער גדוש משימות על פתקים מובאים, בסיומת של פיקניק מפנק בחסות הכיתה.

“היה לי חשוב להספיק את שני המפגשים בשבוע שהשמש עדיין מחייכת אלינו, מאחר והמפגש היה חייב להתקיים בשטח הפתוח. הקבוצה הראשונה זכתה לבוקר שמשי ונעים, התלמידים הגיעו מובכים מעט אך סקרנים לדעת מה צופה לנו היום. הפעילות עברה בכיף, רובם השתתפו ואפילו התגבשו עם חברים שלא הכירו לפני”.

צילומים: מועצה אזורית הגליל העליון