מדגדג לו בכפפות

לא הגיל ולא הקורונה יגרמו לשוער הצפתי האגדי אבי לוי לוותר על הכדורגל. שמחים לארח אותו בפינת “ספורטאי השבוע”.

כבר שמונה חודשים שבליגות הנמוכות ובליגות הותיקים מושבתים מפעילות ועדיין לא רואים את האור בקצה המנהרה. בעוד שהכדורגלנים הצעירים בליגות הללו חוששים לעתידם המקצועי ולפרנסתם, שכן הם מקווים שדרך הצלחה בליגות הנמוכות הם יגיעו לליגות הגבוהות והתקיעות הזו פוגעת בסיכויים שלהם, יש גם את מי שעבורם התקופה הזו היא קשה ולא מהמקום הזה של כסף ועתיד מקצועי – כמו הנאה מהווה. כזה הוא אבי לוי, השוער הצפתי בן ה-51, שהגן בעונה שעברה על שערה של קבוצת הותיקים של חצור והספיק להגן חמישה משחקים על שערה של אחווה ירכא מליגה ב’, בטרם ההודעה על סיום העונה. אבי לוי לא מאבד תקווה, מייחל לרגע שהליגות יחזרו ולעת עתה הוא קושר את ההווה והעתיד הקרוב בכדורגל עם קבוצות הבוגרים של הפועל שלומי מליגה ג’ ועם קבוצת הותיקים של חצור מליגה ג’. גם בימים האלה אבי לוי שומר על כושר ומחכה לרגע שיקראו לו חזרה לשער. לנו יש את כל הסיבות להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

הדבר שעושה אותו הכי מאושר. אבי לוי בשער



כשמדברים עם אבי לוי על הגיל כעל מגבלה להגן על שער של קבוצת בוגרים, הוא פוצח במונולוג עם טיעונים מעניינים: “שלושת המותגים של שוערי הצפון הם שלושה חבר’ה שחצו את גיל 45 – אבי לוי, אושרי לוי ואייל וקראט. למה זה? כי אנחנו משקיעים, יש לנו קבלות, אנחנו אוהבים את המשחק, אנחנו לא מפונקים. שוערים צעירים עושים פוזות ומשחקים משחקי כבוד, כשמציעים להם להתחיל בליגות נמוכות. אנחנו גם בגיל שלנו רעבים, אם יקראו לנו לשלושה אימונים בשבוע נגיע לארבעה. בחור צעיר ישחק אותה עסוק, לא יגיע לכל האימונים. בחו”ל יש שוערים מעל גיל 40 ברמות הכי גבוהות, בופון הבכיר שבהם. אז אני, עם רזומה של 17 עליות ליגה בליגות הנמוכות, לא יכול לשחק בליגות ב’ וג’. מי קבע? אני שמרתי על עצמי לאורך כל החודשים האחרונים, המשכתי להתאמן ולשמור על כושר. אני מאחל לספורטאים בגיל 20 חצי מהתשוקה שיש לי למשחק”.

הכדורגל הצפתי חזר בעונה שעברה למפה. אבי לוי לא מסתיר את אכזבתו מכך שלא נקרא אל הדגל: “עליתי ליגות גם עם הפועל וגם עם בית”ר צפת, אני מותג כאן בעיר, אין דבר שרציתי יותר מלתרום להצלחה של הקבוצה ולחגוג איתה עליית ליגה. אמרתי את זה לאנשים בקבוצה ואמרתי גם לראש העיר המצוין שלנו, שאני מצדיע לו על כל הדברים הטובים שהוא עשה כאן בשנתיים האלה והרים את הספורט, שהתאכזבתי שהוא לא לחץ שייקחו אותי. יכולתי להתאים לצפת בליגה ג’ וגם בליגה ב’ יש לי מה לתת”.

שוערים שלא נס ליחם. אבי לוי (מימין) לצד אייל וקראט



שתי קבוצות ותיקים יש בצפת, אך אבי לוי בחר לשחק מחוץ לעיר. בעונה שעברה הגן על שערה של חצור, שהגיעה לקו הסיום כשהיא במקום הראשון בטבלה. עונה קודם לכן הגן על שערה של בניטה קרית שמונה. מדוע אבי לוי לא התחבר לאחת מקבוצות הותיקים? הנה לכם התשובה מפיו: “אני מכבד את החבר’ה בשתי הקבוצות ויש לי בשתיהן חברים, אבל אני בא ממקום תחרותי וחשוב לי להיות בקבוצה שמתחרה על תארים. הקבוצות בצפת הן יותר חברתיות ופחות הישגיות, זה פחות מתאים לאופי שלי. אני מאחל להן הצלחה גדולה ושיהנו מהמשחק. מקווה לשחק מולן בקרוב באצטדיון המחודש”.

בקבוצת הותיקים של חצור אבי לוי הפך תוך זמן קצר לדמות מאוד אהודה. המאמן אבירן שאשא משתף בתהליך שהוביל לצירופו של אבי לוי לקבוצה: “לא הכרתי את אבי לוי, מעולם לא החלפנו מילה  ובעונה שעברה חברים פנו  אלי בבקשה לצרף אותו לקבוצתנו. פניתי אל אבי לשיחה שנערכה 10 שניות. הצגתי את עצמי ושאלתי את אבי אם הוא ירצה לשחק אצלנו. אבי ענה בשתי מילים: “כן ,ביי ” . לא הבנתי את העניין התייעצתי עם חברים לקבוצה וחזרתי אליו לשיחה נוספת – אמרתי לאבי שאני מביא עוד שוער למקרה ש… – השיחה נותקה ע”י אבי . לאחר מכן שוחחתי אתו והוא אמר לי כך : “לי אין שוער שני אני – אבי לוי . מילה שלי זו מילה”. החלטתי לצרף את אבי וגיליתי שהוא  אדם ושחקן מדהים, ספורטאי בכל רמ”ח אבריו. הנוכחות שלו מורגשת בכל מקום:  מחוץ למגרש, בחדר הלבשה  ובמגרש. מעבר לצד המקצועי,  שבו נוכחתי להתרשם מאבי כשוער בעל יכולת מצוינת , אבי הוא מקצוען  , חברותי ונעים הליכות .  החיבור של אבי לקבוצה ולשחקנים  מדהים , חשוב לו שכולם ייהנו וכולם יגיעו למשחקים, תמיד  חשוב לאבי להרים טלפון ולדרוש בשלום השחקנים. בנימה אישית כבוד גדול עבורי ששחקן ברמה של אבי לוי  משחק בקבוצה שלנו ותורם את חלקו בהצלחת הקבוצה בפן החברתי ובפן המקצועי”.

לקראת העונה הקרובה אבי לוי כבר מוכן ודרוך: “היו לי שלוש הצעות מקבוצות בליגה ג’, בחרתי בהפועל שלומי, שם יש מאמן מצוין בדמותו של ערן גאון – שהוא אחלה גבר ובן אדם עם מילה. בותיקים המטרה היא להמשיך עם חצור. מאחל לנו שהכדורגל יחזור בקרוב, כי זה יהיה ביזיון אם לא יאפשרו לליגות שלנו לחזור לפעילות. אני רוצה להמשיך לבוא, לתת את המאתיים אחוז שלי בשביל הקבוצה ובשביל האהבה הכי גדולה שלי בחיים – הכדורגל”.

התגעגע לחבר’ה. אבי לוי ושחקני ותיקי חצור