צריך שניים לקראטה

יממה לאחר שאירחנו את ולריה גונצ’רוב אנו שמחים לארח את בן זוגה, בועז שרון ממעיין ברוך, האיש שבזכותו היא התאהבה בקראטה.

פינת “הכר את הספורטאי” חידשה אתמול פעילות. הראשונה לערוך פרמיירה הייתה ולריה גונצ’רוב מקרית שמונה, חברה בקבוצת נבחרת הקראטה של האקדמיה למיוזיק פורם בקיבוץ דפנה, בניהולה המקצועי של סנסאיי מורן קויפמן. גונצ’רוב הגיע לפעילות הקראטה לפני 4 שנים בעקבות בן זוגה, בועז שרון, בן 22 מקיבוץ מעיין ברוך, מבכירי המתאמנים באקדמיה שמחזיק בדרגת דאן 2 בחגורה שחורה.

בועז שרון החל את דרכו באקדמיה בגיל 12 וההתמדה אכן עושה את שלה. מורן קויפמן מאוד מעריכה את פועלו: “בדרכו השקטה והייחודית בועז מצליח פעם אחר פעם לכבוש עוד ועוד יעדים. הוא הגיע יחד עם אחיו הצעיר שגיא, הם היו באותה קבוצה וגדלו איתנו יחד. עם הזמן הוא צירף גם את בת זוגו, ולריה, לפעילות אצלנו – והם בהחלט הוסיפו לנו אור לקבוצה. בועז עובד בצורה רצינית, משקיע ואני שמחה שהוא כל הזמן מוצא אתגרים חדשים. מאחלת לו שימשיך בדרך הזו”. מכאן לראיון שערכנו עם בועז שרון.

בדרכו השקטה והצנועה. בועז שרון



איך עברה עליך העונה שעברה?

“נראה לי שהצלחנו להסתדר בסדר למרות הקורונה. הקושי העיקרי הוא שקשה להתמסר לספורט כשהסגרים נוקשים יותר, בגלל שאין את הסדר שבה מללכת לדוג’ו עם כולם, ומתגעגעים להיות אם האנשים האלה. קשה לי ולולריה,  בגלל שאנחנו לא יכולים להיפגש כמעט, אפילו לאימונים ולאחרונה בכלל”.

בשניים זה הכי כיף. ולריה גונצ’רוב ובועז שרון בפעולה

איך עובר עליך השלב הראשון של העונה?

“אני פחות מרוצה מעצמי בעונה הזו. אני לא בכושר הרגיל שלי, אין ספק שהסגר משפיע לרעה. עם זאת, אני מרוצה מאוד מולריה  – שמתקדמת בצורה מדהימה, אחרי שהבאתי אותה לאקדמיה. אני הכי מרוצה מזה שאנחנו יכולים לעזור זה לזו להתאמן ביחד, כי אפילו שיש לי יותר נסיון  היא זאת שיודעת מה היא עושה בחיים יותר מכל אחד אחר בדוג’ו. ביחד אנחנו זוג חזק. גם תקופת ההכנה וגם תקופת הסגר היו קשות, גם בגלל שאני ממש צריך להתאפס על עצמי, גם בגלל שאני לא נפגש עם ולריה בסגר וגם כי קשה לי להתאמן בזמן הסגר. זו תקופה מדכאת, אבל מזל שיש לי הרבה דרכים להתמודד עם דיכאון, כמו החברה המקסימה שלי שאני עדיין יכול לראות ולהתאמן איתה בפייס טיים. כמו בכל עונה מאז שולריה הצטרפה, יש לה אפקט כזה שאי אפשר להתעלם ממנו”.

מה השאיפות שלך לעונה הקרובה?

“אני רוצה לשפר את היכולות הפיזיות שלי, גם מבחינת יכולות פרקטיות כמו גמישות, חוזק אחיזה, וחוזק בעמוד השדרה, וגם מבחינת יכולות אחרות שאולי פחות פרקטיות היום, אבל בכל זאת שימושיות ומגניבות, כמו יכולת קרב, מהירות מזעזעת, וקשיחות בלתי מתפשרת”.

בדרך לעוד יעד. בועז שרון וחבריו עולים בדרגה אחרי מבחן חגורה מוצלח.



מכאן לפרק האסוציאציות:

רגע ספורטיבי גדול – “החיים שלי שקטים אז אין לי רגעים ספורטיביים גדולים במיוחד, אבל יש לי הרבה רגעים משמעותיים. כל מבחן שלי  לקחתי ברצינות והיה לי חשוב להצליח. כל מופע שהשתתפתי בו, אני רציתי לעשות את הכי טוב שלי.  חשובה לי ההצלחה של שאר הקבוצה בכלל, ושל ולריה בפרט – אולי יותר מההצלחה שלי בשלב הזה האמת.  באני חושב שהרגעים הכי גדולים שלי היו הרגעים הראשונים, ובראשיתם הייתי שם את המופע הראשון שלי כחגורה שחורה”.

רגע ספורטיבי מאכזב – “כשגיליתי שאני לא מתאים להדריך. אני לא ספורטאי רע, אבל אני לא בנוי להיות מדריך. לא היה לי קל עם זה ועדיין לא קל לי, כי אני כבר בדרגת דאן 2, כי אני רוצה להיות מסוגל לעזור לאחרים ללמוד – כמובן שאני רוצה לעזור ולריה יותר מכולם.  אם הייתי מדריך טוב זה היה עוזר לי גם בכל מיני דרכים אחרות”.

חלום ספורטיבי גדול – “יש כל מיני אנשים עם יכולות אגדיות ואנשים שהם פשוט ממש טובים, ברור שאני רוצה להיות אחד מהם. ולריה ואני מדברים כל הזמן על זה שאנחנו רוצים להיות כמו נזירי שאולין, שמתאמנים יחד מגיל 3, אבל גם אם לעולם לא אגיע לרמה הזו – אני רוצה להפוך למישהו מרשים שיכול לעשות דברים מרשימים ומועילים, ושלא אהיה חלש כשאני אזדקן או כשאצטרך להיות חזק. סבא שלי היה זקן חזק, הוא המשיך לטייל בטבע באופן שהיה מעייף אנשים הרבה יותר צעירים, והוא לא הפסיק עד שהיה עם רגל אחת בקבר. אני רוצה להיות כמוהו”.

ספורטאי ישראלי אהוב – “המאמנת שלי, סנסאיי מורן קויפמןץ אני לא מתעניין במיוחד בספורטאים מקצועיים אבל מורן עוזרת לנו באופן אישי ואנחנו הולכים יחד דרך ארוכה, שמאוד משפיעה על חיינו לטובה”.

ספורטאי אהוב בעולם – “ולריה גרמה לי לחבב את ריקה אוסאמי. ולריה היא זאת שמתעניינת באנשים יותר, וריקה היא באמת ספורטאית מרשימה. רואים שהיא השקיעה הרבה, וזה מפחיד כמה שהיא חזקה, מדויקת, וקטלנית”.

ענפי ספורט אהובים מלבד הענף שבו אני עוסק – “ריקוד. כמו שאמרתי אני לא ספורטאי רע, אבל גם כשאני בכושר אני בקושי מצליח את הריקודים שאנשים עושים בשביל הכיף. זה ממש כיף אבל וגם נראה טוב, אני רק צריך להתאמן בזה ולזכור לנשום. אני גם אוהב מאוד טיפוס של תחרויות מאז שהייתי קטנטן. ככה אמא שלי הייתה מעייפת אותי ואת האחים שלי מספיק שנלך לישון”.

אוהב לעשות בשעות הפנאי – “לישון, לראות סרטונים ולגלוש ברשת, לחשוב על דברים, לקרוא, לבשל, ולהיות עם ולריה כמובן”.

תכנית טלויזיה/סרט אהוב – “יותר מדי דברים. אני כבר לא מנסה אפילו לחשוב מה הכי אהוב עליי כי יש יותר מדי דברים שקרובים מדי זה לזה בכמה שהם טובים, ולהגיד שסרט/סדרה כשלהי היא הכי אהובה עליי זה גם מנוגד לדרך החשיבה שלי. כרגע אבל אני בתהליך של צפייה מחדש בסמוראי ג’ק וזה אפילו טוב יותר משזכרתי, ולוציפר, וטין וולף הן כנראה הסדרות האהובות עליי ועל ולריה בנטפליקס”.

המשפט שהכי מעצים אותך – “אין לי ממש משפט כזה, לפחות לא משפט יחיד כזה. יש לי מקבץ של המוני משפטים איפהשהו במוח שלי, שביחד מעצימים אותי”.

נהנים להיות יחד. שגיא שרון, מורן קויפמן וזיו שרון