ההנחה בארנונה לבעלי העסקים, כדאי למהר ולהגיש בקשה

המתווה להנחה בארנונה לבעלי עסקים מאפשר הנחה של עד 95% על הנכס העסקי, זאת במידה והירידה בהכנסה היא מעל 60% ביחס לתקופה של לפני פרוץ מגיפת הקורונה

בעלי עסקים שנפגעו באופן משמעותי בגלל מגיפת הקורונה זכאים להנחה בתשלומי הארנונה. כדי לקבל את ההנחה הזו הם צריכים להגיש בקשה לא יאוחר מ- 31.12.2020.

המתווה שגובש במשרד הפנים וברשות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה אמור לסייע לעסקים קטנים ובינוניים להקל על בעלי העסקים ולצמצם את ההוצאות הקבועות שלהם בתקופת המשבר.

התנאים לקבלת ההנחה בארנונה הם כדלקמן: עסקים שמחזורם עד 200 מיליון ש”ח והוכיחו פגיעה של 60% בהכנסות, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019. עסקים שמחזורם 200 מיליון ₪ עד 400 מיליון ₪, והוכיחו פגיעה של 80% בהכנסות, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019

הבקשה להנחה בארנונה צריכה לכלול: א. אישור זכאות למענק הוצאות קבועות מרשות המיסים ובקשה להנחה לסוכנות לעסקים קטנים לכל תקופה בנפרד. ב. בטופס יש לבחור את כל הרשויות המקומיות בהן העסק מחזיק בנכסים ומשלם עליהם ארנונה שלא למגורים.

באתר של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה ניתן למצוא את כל הפרטים, וגם תשובות לכל השאלות הרלוונטיות לבקשה להנחה.