חצי מהעובדים עלולים ללכת הביתה

הנהלת פרי הגליל מתכוונת לפטר כ-70 עובדים עקב צמצום בהזמנות למוצרי המפעל בעיקר בשוק המוסדי. בוועד העובדים לא מתכוונים לצאת למאבק, אבל בהסתדרות לא מתכוונים לשתוק

מפעל פרי הגליל בחצור הגלילית שוב נקלע לקשיים, ושוב צפויים פיטורי עובדים. משבר הקורונה לא פסח גם על המפעל הצפוני, שידע בעבר לא מעט סכסוכי עבודה.

במפעל פרי הגליל, שעוסק בייצור ושיווק של ירקות משומרים או קפואים, התמחו בעיקר בשיווק לשוק המוסדי, בתי מלון, מסעדות, אולמי אירועים וחברות קייטרינג. זאת בניגוד למותג סנפרוסט, שמכוון יותר לרשתות השיווק.

השוק המוסדי הזה הושבת ברובו עקב משבר הקורונה, והמשבר התגלגל בסופו של דבר גם למפעל פרי הגליל. יו”ר ועד העובדים, מוטי חזיזה, אמר היום, כי הוועד מבין שמדובר במשבר אמיתי שאינו נובע ממחדל כלשהו של ההנהלה, ולכן אין בכוונת הוועד לצאת למאבק.

אולם מההסתדרות שומעים טון הרבה יותר לוחמני. יו”ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, יונה פרטוק אמר בעקבות כוונת ההנהלה לפטר עובדים: “לא אתן להפוך את העובדים המסורים  במפעל פרי הגליל לבני ערובה, בכל פעם שהנהלת המפעל תיקלע למבוי סתום אל מול משרדי הממשלה.

יו”ר מרחב גליל בהסתדרות, יונה פרטוק

“אני מצפה מהנהלת המפעל ומשרדי האוצר והכלכלה למצוא פתרון למשבר, ולא ההסתדרות תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי לשמור על פרנסתם של העובדים ערב החג”.

הנהלת המפעל מסרה, שנכון לעכשיו המפעל עדיין לא נקלע למשבר פיננסי, והצעדים שבכוונת ההנהלה לנקוט, נועדו למנוע משבר עתידי.