כדורסל גברים: הפנים לליגה

הפועל גליל עליון הובסה 96:71 ע”י הפועל חיפה, במשחק שמינית גמר גביע הווינר, כשבועיים לפני משחק הליגה הראשון.

ארבעה ימים חלפו מאז שקבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון הנחילה להפועל חיפה הפסד 90:83 במשחק אימון ביתי, שבו היא חסרה את צמד הסנטרים שלה, ברייסי וושינגטון וגבי צ’אצ’שוילי וכן שניים מרכזיה הצעירים, איתי מושקוביץ וחן גיא. הערב נפגשו שוב הקבוצות, הפעם במשחק רשמי – שמינית גמר גביע הווינר, הפעם בהיכל רוממה המפואר בחיפה, הפעם משחק שזכה לשידור ישיר בערוץ הספורט. הערב הפועל גליל עליון התייצבה למשחק בסגל עשיר יותר, גבי צ’אצ’שוילי שב ממסע עם נבחרת השלישיות של ישראל מטורניר בפריז, חן גיא ואיתי מושקוביץ נכללו בסגל גם הם, ברייסי וושינגטון השוהה מבידוד נגרע מהסגל. בחימום שלקראת המשחק כאבי הגב שמהם סובל שאבון לואיס גרמו גם לו להחמיץ את המשחק – וכך הפועל גליל עליון התייצבה למשחק עם שני זרים בלבד. מנגד, הפועל חיפה התייצבה למשחק עם סגל כמעט מלא, סגל שנראה עמוק יותר – וכבר מהשלבים המוקדמים של המשחק ניתן היה להבין שזה לא הולך להיות ערב קל ונעים להפועל גליל עליון.

9 נקודות בפחות מ-11 דקות. רון כהן, בן קרית שמונה (צילום: גיל נוימן)



הפועל גליל עליון עלתה עם החמימשייה הבאה: אייק אירייבו, עומר טל,  קייל גיבסון, נמרוד לוי וגבי צ’אצ’אשווילי. הקבוצה האורחת פתחה את המשחק בריצת 0:8 וגם לאחר פסק זמן של ברק פלג היא המשיכה להיות דומיננטית יותר, בעוד שגליל נראתה אובדת עצות. בתום הרבע הראשון גליל אפילו לא הגיעה לרף קליעות דו ספרתי. תוצאת הסיום של הרבע הראשון – 8:23 לזכות הפועל חיפה.

ברבע השני הפועל גליל עליון גילתה שיפור בחלק ההתקפי, כניסתם של אלון ספיר ורון כהן לשדה המשחק סייעה במשהו, אך לא היה לגליל מענה לשטף המשחק של הקבוצה המארחת, שהמשיכה להוליך ביתרון דו ספרתי ובסיום המחצית הראשונה יתרונה עמד על 23:49.

את הרבע השלישי פתחה הפועל חיפה בריצת 3:7 – שהעניקה לה יתרון של 30 נקודות, בשיעור 26:56. בנקודות הזמן הזו גליל התחילה להתעשת ולמנוע התדרדרות, בעיקר בזכות שיפור משחק ההגנה. גליל כרסמה ביתרון החיפאי עד ל- 45:64 בתום הרבע השלישי.

ברבע האחרון שוב החיפאים היו עדיפים לפרקים, הפועל גליל עליון לא הצליחה לאיים על השליטה החיפאית. היתרון החיפאי חצה את רף 20 הנקודות ובסיום המשחק ניצחון 71:96.

בהחלט יש מה לשפר. הסטטיסטיקה מהמשחק הערב (צילום: אתר מנהלת הליגה)


מכירת המנויים לעונה הקרובה נמשכת. הרכישה מתבצעת באתר האינטרנט של משרד הכרטיסים “לאן”