במקום הילולה תפילה וירטואלית

בשל הקורונה- לא תתאפשר השתתפות ב’הילולת האר”י’, בעיריית צפת מזמינים להתפלל בקבר האר”י מכל מקום בעולם בסיור וירטואלי, שזמין גם בטלפון הנייד

הילולת האר”י מביאה לבירת הגליל צפת, אלפי מבקרים מידי שנה המגיעים להשתטח על קיברו ולטבול במקווה הסמוך אך השנה הודיעה משטרת ישראל כי לאור נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות לא תתאפשר הגעה למקום, בעיריית צפת מצאו דרך יצירתית לאפשר לכם בכל זאת להתפלל בציון.

ביום א, ה’ באב, 26.7.2020 תצוין הילולת האר”י הקדוש, בצפת, רבי יצח בן שלמה לוריא הינו גדול מקובלי צפת במאה ה16 והוגה קבלת הארי, שנפטר בה’ באב ה’של”ב, 1572, במגפה הגדולה שפקדה אז את הגליל, בגיל 38 בלבד, הוא נקבר בבית העלמין העתיק בצפת, בסמוך לקבר רבי משה קורדובירו, בנו רבי משה לוריא ומשפחתו.

כאמור, על פי הנחיות משרד הבריאות והחלטת משטרת ישראל לא תתאפשר הגעה למקום, צוותי שיטור גדולים צפויים לאכוף את אי ההגעה לאתר. איך בכל זאת ניתן להתפלל בציון ולבקר במקווה האר”י: בצפת השיקו ממשק חדש המאפשר לבקר בבית העלמין העתיק, להשתטח על קברי צדיקים, לבקר במקווה הארי, לרכוש בגלריות הייחודיות ולהנות מהעיר העתיקה הקסומה בסיור וירטואלי מכל מקום בעולם, במחשב או בכף היד.

קבר האר”י הקדוש בצפת, צילום – עיריית צפת

הפתרון היצירתי של עיריית צפת הינו פיתוח של סיור וירטואלי שיעניק חוויה ייחודית מכל מקום בעולם בליבה של העיר העתיקה בצפת ועד לציון עצמו, בתוכנית שקידם ראש העיר שוקי אוחנה יחד עם חברי מועצת העיר יוחאי עזרא ויותם קארו.

את הממשק החדש פיתחו בצפת במהירות רבה, חמישה צוותים מקצועיים פעלו במקביל להקמת פלטפורמה, יחד עם חברת דז’ה-וו שכבר בימים אלו מאפשרת להשתטח על קברי הצדיקים בבית העלמין העתיק של צפת, לבקר במקווה הארי, לצעוד בסמטאות הקסומות, להתרשם מבתי הכנסת ההיסטוריים וחשוב לא פחות- גם לקנות בגלריות ובעסקים בצפת עם משלוחים עד הבית.

בעיריית צפת מאפשרים לגולשים להשתמש בממשק החדש ללא עלות ולבקר באתרים ההיסטוריים האטרקטיביים, והכל זמין גם בנייד.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: “לצערי השנה לא ניתן להגיע פיזית להילולת האר”י, אני מזמין את עם ישראל להשתמש בממשק ולהתפלל מכל מקום בעולם בבית העלמין העתיק של צפת ולציין את הילולת האר”י הקדוש “.