מה עושה הפיל באמצע הכיכר?

אופנת הטופיארי, פסלים העשויים מצמחים, הגיעה גם לקרית שמונה. בכיכר בין רחובות הרצל ויהודה הלוי, שופצה ובמרכזה פסל של פיל שעוצב מצמח ירוק.

עיריית קרית שמונה פרסמה הודעה על סיום עבודות ריבוד וקירצוף הכביש המחבר בין רחוב יהודה הלוי לרחוב הרצל, כולל הסדרת המדרכות, שדרוג תשתיות מים, הנגשת מעברים וסימון חניות ומעברי חצייה.

במפגש של הרחובות יהודה הלוי והרצל ישנה כיכר עגולה, שגם היא שופצה ובמרכזה הועמד פסל ירוק בצורת פיל. הפסל ירוק משום שהוא פסל עשוי משיח צומח שנגזם באופן שנראה כמו פיל, ולזה הוסיפו משהו שנראה כמו שני חיטים של פיל בצבע לבן.

עיריית קרית שמונה הולכת בדרכן של ערים רבות בארץ ובעולם שהציבו פסלים מהסוג הזה, כולל עיריית צפת, שהציבה פסלים כאלה.

פסל טופיארי בצפת, צילום: עיריית צפת

 זהו טרנד אומנותי שנקרא “טופיארי”, ויש עוד שמות כמו:  פסלים צומחים   או פיסול ירוק.  מעבר לערך החזותי, התרבותי והאמנותי, פיסול סביבתי ירוק מהווה גם תרומה לשמירת הסביבה ולמודעות לשמירת הסביבה.

בפיסול טופיארי הצמח גדל בתוך מסגרת מפוסלת הכוללת שלד חזק העשוי מפרופיל ברזל מגולוון ובנוסף רשת לול מפוסלת ומגולוונת. אחרי שהשיח גדל כל שנותר הוא לגזום את העלים היוצאים מהרשת המפוסלת כך שבסוף התהליך מתקבל פסל מעוצב להפליא, העשוי מצמח חי ונושם.

כאשר חברות שעוסקות בנושא מקבלות הזמנה מרשות מקומית, הן בונות את השלד, ומגדלות את השיח עד שהוא מוכן, ואז מעתיקות אותו לכיכר או לכל אתר אחר שבו הוא אמור להיות מוצב.