מהבית ספר לאקדמיה

יולי נחשוני משדה נחמיה התקבלה לאקדמיית הכדורגל של ההתאחדות לכדורגל, לאחר שנתיים בבית הספר לכדורגל של אלון יוגב. שמחים להעניק לה את תואר “ספורטאית השבוע”.

*.צילום: דוברות מכון וינגייט

מספר תלת ספרתי של כדורגלנים בגילאים שונים כבשו לאורך שנים את פינות המצטיינים שלנו. היום אנו עושים היסטוריה, כשאת פינת “ספורטאית השבוע” כובשת כדורגלנית – יולי נחשוני, בת 14 מקיבוץ שדה נחמיה, שאחרי שנתיים מוצלחת בבית הספר לכדורגל של המאמן אלון יוגב התקבלה לאקדמיית המצוינות של ההתאחדות לכדורגל.

יולי נחשוני היא הכדורגלנית הראשונה מהגליל העליון, לפחות בעידן המודרני, שעושה צעד כזה מרשים, שבכלל נרקם באילת הרחוקה מבלי שהיא ידעה, כפי שמתאר אלון יוגב: “העונה הזו פתחנו קבוצת ליגה לבנים, שבה לא יכולנו לשלב את יולי. חשבתי המון על פתרונות ובתחילת אוגוסט הגעתי עם דניאל פרומין, שעובד לצידי, לכנס מאמנים באילת והיינו בהרצאה של המאמנת איריס אנטמן, במהלכה היא אמרה שיש מחסור בשחקניות ילידות שנתון 2006. ניגשנו בסיום ההרצאה לאיריס ושאלנו אותה אם קיימת אפשרות לבחון את יולי בפרויקט האקדמיה של ההתאחדות. איריס אמרה שנותר מקום אחרון והיא תשמח להתרשם ממנה. יצרתי קשר עם יולי ועם אמה צופית, הסברתי להן שיש כאן הזדמנות גדולה והסברתי להן את המשמעויות של מעבר למגורי פנימיה, הן הביעו עניין ושבוע לאחר מכן היינו באימון במכון וינגייט. היה מאוד משמח לראות את יולי משתלבת עם עוד 20 בנות, רובן הגדול עם רקע בכדורגל, באימון עם  עם צוות של ארבעה מאמנים, אחרי נסיעה ארוכה של שעתיים. בסוף האימון איריס אנטמן אמרה שהם רוצים שיולי תצטרף. מאוד התרגשנו ומכאן יולי ומשפחתה נכנסו להילוך גבוה. המשפחה התארגנה בתוך שבוע להשלים את המעבר. זה לא מובן מאליו באף תחום ובאף גיל. בתחילת ספטמבר היא התחילה לקחת חלק באקדמיה ומהשתלבה שם. אני ממשיך ללוות אותה, כשהיא תגיע לצפון נעשה אימונים אישיים. יולי נמצאת במסגרת הטובה ביותר להשתדרג. אם היא תחליט שהיא רוצה להמשיך להיות שחקנית מקצוענית בארץ ואפילו בחו”ל, באמת שהשמיים הם הגבול”.

מהבית ספר לאקדמיה. יולי נחשוני עם מדי נבחרת ישראל


גם לאיריס אנטמן, בעבר שוערת נבחרת ישראל, שהובילה את נבחרת העתודה לשלב העילית של אליפות אירופה ולצידה עובדים בפרויקט האקדמיה גם המאמן גבי בורשטיין, יש הרבה מילים טובות לומר על ההשתלבות של יולי נחשוני: “יולי נערכה מוכשרת, הגיעה עם הרבה רצון לעבוד קשה ולהצליח ונראה שהיא בהחלט בכיוון הנכון. מאחר והיא לא מגיעה מקבוצה ששיחקה בליגת הילדות, נדרש מאיתנו לחבר אותה לקבוצה. חיברתי את יולי לקבוצת בנות נתניה, קבוצה עם מעטפת טובה, שמתאמנת קרוב לוינגייט. אני מאמינה מאוד בפוטנציאל שלה ומאחלת לה הצלחה רבה”.

יולי נחשוני עברה להתגורר בקיבוץ שדה נחמיה לפני 7 שנים, אחרי שאת 7 שנותיה הראשונות העבירה במרכז הארץ.  אחרי שנתיים שבהן התאמנה בהתעמלות קרקע נוצר החיבור שלה עם הכדורגל, בתחילה עם קבוצת הבנות שהשתתפה בטורנירים של עמותת שער שוויון. מה מביא ילדה בת 12 להתחבר לענף שמזוהה עם בנים וגברים? הנה לכם התשובה מפיה: “מאוד אהבתי לשחק עם הבנים אחרי הבית ספר ועם הילדים בקיבוץ. כדורגל הוא משחק קבוצתי, ממריץ. נודע לי דרך חברה של אמי, שנפתח חוג כדורגל לבנות, כך מצאתי את עצמי מתחברת למשחק ואני שמחה מאוד על החיבור הזה”. אלון יוגב קלט את הפוטנציאל כבר בשלב מוקדם: “אפשר היה לראות אצל יולי מהרגע הראשון רצון גדול, לחימה ופייטריות, לצד פערים טכנים ופערים טבעיים של ילדה שמעולם לא התאמנה בכדורגל ולמדה יסודות. התהליך המדהים שהיא עשתה בשנתיים האלה הוא פשוט מדהים. להפוך לילדה שמאוד רוצה ושחקנית שנלחמת על כל כדור, לאחת כזו שיש לה תכונות מאוד חזקות שמאפיינות אותה כמו תזמון, הבנת משחק, יציאה מהירה קדימה, חיזקה את רמת הבעיטה ברגל ימין הדומיננטית וגם ברגל שמאל. מבחינה חברתית מאוד אהובה גם מחוץ למגרש, יכולות הובלה ומנהיגות”.

נחושה ומחויבת לאתגר

המעבר החד מחוג כדורגל לאקדמיית כדורגל של ההתאחדות לכדורגל ולקבוצת כדורגל חדשה, מתקבלים בסיפוק רב אצל יולי נחשוני: “הכל קרה מאוד מהר. לא כיוונתי למעבר לקבוצת ליגה, הייתי בטוחה שאמשיך עוד עונה בחוג כדורגל – ופתאום דברים קרו. להורים היה קצת הלם כשהתחברתי לכדורגל וגם לסיפור המעבר לאקדמיה לקח להם קצת זמן לעיכול, אבל הם ממש תמכו והתמסרו לעניין יחד עם כל המשפחה והמאמנים. מאתגר קצת, כי זו סביבה חדשה ואנשים חדשים, אבל זה כיף לעשות משהו שאוהבים עם חברים וחברות. אני משחקת בעמדת הבלמית – עמדה שאני ממש אוהבת, אני רואה את כל המגרש ואני יותר אוהבת להציל כדורים מכניסה לשער, מאשר לכבוש. אני בשלבי התאקלמות גם בקבוצה וגם באקדמיה וסך הכל נראה שיש צוות טוב, שעושה הכל כדי שכל אחת מהבנות תמקסם את היכולות שלה. כמובן שמגיע הוקרה גדולה לאלון יוגב על כך שקידם אותי ובזכותו בעצם הבנתי איך לשחק יותר טוב, עזר לי ושיפר אותי. בזכותו אני באקדמיה. אנחנו בקשר טוב. תמיד רוצה לעזור ולעשות טוב לכולם. אפשר לסמוך עליו ואם קורה משהו הוא פה”.

ליולי נחשוני כבר יש מודל לחיקוי: “בהתחלה שיחקתי כתחביב ולא ממש הייתי מודעת לזה שיש ליגות מקצועניות לנשים. כשגיליתי התחלתי לראות משחקים מהעולם. אלכס מורגן – כדורגלנית אמריקאית מפורסמת, שמשחקת כחלוצה בטוטנהאם באנגליה,  נתנה לי הרבה השראה לא לוותר, להצליח, לעזור בתוך הקבוצה”.

לסיום, יולי נחשוני משתפת אותנו בשאיפותיה לעתיד: “אני מקווה מאוד להתקדם ולמקסם את היכולות שלי. מקווה לשחק בנבחרות ישראל”.

חלום לאומי. יולי נחשוני ושחקניות האקדמיה של ההתאחדות לכדורגל