יתושי קדחת הנילוס המערבי זוהו ליד גונן

בעקבות זיהוי היתושים יזמה מועצה אזורית הגליל העליון פעולות הדברה וייבוש מקורות המים בהם זוהו היתושים.

בימים עברו, לפני ייבוש החולה, האזור כולו היווה מדגרה גדולה ליתושים, והחלוצים שהתיישבו בעמק חלו לא פעם במלריה. הימים האלה עברו, אך עמק החולה נותר עדיין אזור עם מי תהום גבוהים, ולכן ישנם בו מקומות עם מקווי מים גם בשיאו של הקיץ.

באותם מקומות בהם המים עומדים היתושים יכולים להתרבות, וזה מה שקרה לאחרונה ליד קיבוץ גונן. על פי דיווח שנמסר על ידי המועצה האזורית, זוהו במקום יתושים של קדחת הנילוס המערבי.

היתושים נושאים איתם את הנגיף מחולל המחלה, ומעבירים אותו לבני אדם באמצעות עקיצה. בדומה לנגיף הקורונה, קדחת הנילוס המערבי היא מחלה קלה יחסית, אלא אם מדובר בקבוצות סיכון. סיבוכים של המחלה יכולים לגרום לדלקת קרום המוח.

במחקרים שנערכו נטען כי יש קשר בין התחממות מזג האוויר והופעת גלי חום כבד לעלייה בשיעור התחלואה. כיום אין טיפול יעיל נגד המחלה, ולכן הדרך למניעת המחלה היא בעיקר מניעתית, בעיקר על ידי הפחתת אוכלוסיית היתושים, וכן באמצעות התגוננות על ידי שימוש בכילות ורשתות בבתים ובתכשירים דוחי יתושים.

במועצה אזורית הגליל העליון נקטו באמצעים כדי להדביר את היתושים, הן על ידי ריסוסים והן על ידי ייבוש אותם מקורות מים בהם התגלו היתושים. בנוסף ממליצים במועצה לוודא שהרשתות בחלונות ובדלתות תקינות, ולהשתמש בתכשירים דוחי יתושים.