כדורגל: לקראת שישי לוהט בליגה ב’

צפת רוצה פלייאוף עליון, טובא לשפר עמדות בתחתית. מחזו סיום בשלב הבתים של ליגה ב’.

על הנייר, יום שישי היה אמור להיות יום של הכרעות בשלב הבתים של ליגה ב’, לפני החלוקה לפלייאוף עליון ופלייאוף תחתון, אך למזג האוויר ולעוד גורמים יש חוקים משלהם – וכך נוצר מצב, שרק ביום שלישי הקרוב, אם למזג האוויר וגורמים כאלה ואחרים לא יהיו תוכניות משלהם, יגיע שלב הבתים לסיומו – כשבאחד משני המשחקים תארח בני ממב”ע את מכבי ג’דיידה-מקר. צוהריי יום שישי מזמנים לנו משחקים בגזרת הפועל עירוני צפת ובני טובא א-זנגריה, לכל אחת מהשתיים מטרות שונות לחלוטין.

המגרש המושג בכפר בוקעאתא



בשעה 12:30 בני טובא תתארח במגרש בשעב אצל איחוד בני מג’דל כרום, האחרונה בטבלה. שתי הקבוצות ימשיכו לפלייאוף תחתון, בהשתתפות שש האחרונות מבין תשע קבוצות הבית, כשבשונה מהפלייאוף העליון, מספר הנקודות לא יתאפס. הפלייאוף התחתון יכלול שני סיבובים, עשרה מחזורים, בסיומם שתי האחרונות ינשרו לליגה ג’ וזו שמעליהן תמשיך למשחקי המבחן על הישארות בליגה. בני טובא מדורגת במקום הלפני אחרון, מקדימה ב-5 נקודות את מג’דל כרום, אך מרוחקת 5 נקודות מהמקום המוביל למשחקי המבחן ו-8 נקודות מחוף מבטחים. טובא לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד נקודות במשחק הזה, אם ברצונה לשמור על סיכויים ריאלים להיאבק על מקום בליגה. בהמשחק האחרון מול צפת, טובא התעוררה רק בדקות האחרונות עם צמד של מארק סמליאנסקי. הפעם היא תצטרך להראות טוב מהתחלה, אם ברצונה לזכות בכל הקופה.

ישחזרו את תמונות השמחה? שחקני טובא חוגגים ניצחון


בשעה 13:00 קבוצת הבוגרים של הפועל עירוני צפת תארח את אחווה שעב למשחק אחרון של שלב הבתים, בסיומו שלוש הראשונות יעפילו לפלייאוף העליון, שיכלול גם את שלוש הראשונות מהבית המקביל. המצב נכון לעכשיו הוא שהפועל עירוני כרמיאל הבטיחה את עלייתה לפלייאוף העליון, בעוד שעל שני המקומות הנוספים מתחרות צפת, ממב”ע ואחווה כפר מנדא. צפת וממב”ע מקדימות בשתי נקודות את כפר מנדא – שבוודאות כמעט מוחלטת תזכה בשבוע הבא בניצחון במשחק ההשלמה על איחוד בני מג’דל כרום. מאחר ובמאזן המשחקים הפנימי כפר מנדא עם יתרון גם על צפת וגם על ממב”ע, אזי שבמקרה וממב”ע ו/או צפת יסיימו בתוצאת תיקו את משחקן, לכפר מנדא יהיה יתרון בטבלה על פניהן. במידה וממב”ע וצפת יסיימו עם מספר נקודות זהה, שלא יהיה גבוה מזה של כפר מנדא – הרי שצפת תזכה לעדיפות, בזכות יחס פנימי עדיף במשחקים מול ממב”ע – מה שאומר שגם לצפת וגם לממב”ע מוטב לנצח את משחקיהן.

הפועל עירוני צפת תארח קבוצה שאותה היא מקדימה ב-14 נקודות, שממוצע הספיגות שלה עומד על יותר משני שערים למשחק – בעוד שצפת עם ממוצע הבקעה של שער וחצי למשחק. שעב לא סיימה בתוצאת תיקו אף אחד ממשחקי החוץ שבהן שיחקה, מאזנה עומד על שלושה ניצחונות וארבעה הפסדים – בעוד שמאזנה של צפת במשחקי הבית עומד על אחוזי הצלחה גבוהים. צפת תצטרך להיות רגועה, מרוכזת ויעילה במשחק הזה. המשחק הזה תלוי בה הרבה יותר, כשהמפתח הוא משחק התקפה קולח ותכליתי. על כתפיהם של הבלם יוגב אלישע והקשר אסף פחימה הוותיקים והמנוסים שבחבורה מוטלת הרבה אחריות במשחק הזה. צפת תצטרך את החלק ההתקפי שלה עם שחקנים דוגמת בן שמואלי, שניר אברג’יל וארד אלבז, חדים ומרוכזים.

מוכרחים לייצר תמונת ניצחון. שחקני צפת חוגגים ניצחון