כדורגל: נקודות פתיחה

עירוני קרית שמונה חוזרת מפ”ת עם תוצאת שוויון 1:1 ממשחק הליגה הראשון לעונה מול מכבי פ”ת.

עירוני קרית שמונה פתחה לפנות ערב את עונה מספר 14 של המועדון בליגת העל. הקבוצה של עמיר נוסבאום וניב סידי התארחה אצל מכבי פ”ת, מפגש שני בתוך שבוע, לאחר שבשבוע שעבר נפגשו הקבוצות בצפון למשחק גביע הטוטו – שהסתיים בניצחון הקבוצה האורחת 0:3. הפעם היה זה משחק הרבה יותר שוויני מבחינת יחסי הכוחות והתוצאה בהתאם. מספר “אקסים” משני הצדדים עלו בהרכבי הקבוצות: מהצד של הקבוצה המארחת מדובר בבלם מרקוס דיניז ובשחקן ההתקפה ג’יימס אדניי, בעוד שמהצד של קרית שמונה מדובר בשחקן הכנף מורגן פרייר.

עירוני קרית שמונה עלתה למשחק ללא שני הנעדרים מזה זמן רב, הקשר והקפטן סמואל בראון והמגן השמאלי זיו מורגן. את מקומם בהרכב תפסו הקשר נדב נידם והמגן יובל לוין – מגן ימני שמצא את עצמו באגף שמאל של הגנת קרית שמונה. מורגן עלה במהלך המשחק כמחליף. למרכז ההגנה שב הבלם עאיד חבשי, שריצה בשבוע שעבר עונש הרחקה בגין צבירת 3 נקוודת. קרית שמונה הטיבה לשחק במחצית הראשונה, הייתה דומיננטית, יזמה מהלכים להבקעת שערים – אחד מהם נשא פרי בדקה ה-23, שש דקות לאחר שמוחמד שאקר הוחלף בשלו דסטה, לאחר שמתח את השריר. הגבהת כדור של עלא ג’עפר, ניסיון הרחקה כושל של הגנת מכבי פ”ת הגיע לרגליו של החלוץ סטפן מילוסביץ’, שבעט מתוך הרחבה לרשתה של הקבוצה האורחת והעלה את קבוצתו ליתרון 0:1.

פתח עונה עם פציעה מוקדמת. מוחמד שאקר (צילום: פושקו)



במחצית השניה יחסי הכוחות התאזנו וככל שחלפו הדקות הקבוצה המארחת הייתה דומיננטית יותר. בדקה ה-60 הכשלה ברחבה של עאיד חבשי על ג’יימס אדניי הביאה לפסיקה לבעיטת פנדל. אדניי ניגש פעמיים לבעוט, בפעם הראשונה הבקיע – אך בשל העובדה שנעצר טרם שחרור הבעיטה נפסקה בעיטה חוזרת, שאותה ברטקוש הדף, אך מאחר ולטענת השופט ברטקוש זינק טרם הזמן הוחלט על בעיטה שלישית. שלו דניאל, שחקן ההתקפה של הקבוצה האורחת, ניגש לבעוט וכבש שער שוויון 1:1. עד לסיום המשחק מכבי פ”ת היוזמות ההתקפיות של הקבוצה המארחת לא נשאו פרי ובסיום חלוקת נקודות, במשחק שבו קרית שמונה בעטה 3 פעמים למסגרת מ-9 ניסיונות (פעמיים מרגלו של סטפן מילוסביץ’ ופעם מרגלו של מורגן פרייר), בעוד שמכבי פ”ת בעטה 5 פעמים למסגרת ב-6 ניסיונות.

בקרית שמונה ניתן לציין לטובה את עאיד חבשי ועלא ג’עפר באחוזי הצלחה גבוהים של חילוצי כדורים,

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, עלא ג’עפר, סטפן אקה, עאיד חבשי, יובל לוין, נדב נידם (ידין לוגסי – 84), אובידיו ביק, רועי קהת, מוחמד שאקר (שליו דסטה – 17), מורגן פרייר וסטפן מילוסביץ’ (זיו מורגן – 73).

חזר מהיעדרות ארוכה. זיו מורגן (צילום: פושקו)