כדורגל: עונה שקטה תתקבל בברכה

עירוני קרית שמונה מתחילה עונה נוספת בליגת העל. רגע לפני שזה קורה, טור תחזית לקראת העונה הקרובה.

עירוני קרית שמונה תחל היום עונה מספר 14 בליגת העל, עונה מספר 11 ברציפות בליגה הבכירה.  העונה שעברה הייתה מורכבת ומאתגרת מאוד – הן בשל מכת הקורונה שפקדה את הקבוצה באמצע העונה והן בשל נקודות רבות שנגזלו ממנה לאורך העונה בהחלטות שיפוט מעוררות מחלוקת – אך למרות זאת הצליחה הקבוצה להשתלב בפלייאוף העליון ופסע מהגעה למשחקי מוקדמות הקונפרנס ליג. העונה הזו קרית שמונה יוצאת למסע חדש עם סיטואציה לא מוכרת מהעונות הקודמות – עונה שבה היא מציבה סגל מאוד צעיר, בחלקו עם ניסיון דל או אפילו חסר ניסיון בליגת העל, עם זרים חדשים שלא שיחקו בארץ ועוד מוקדם לשער כיצד ישתלבו בתמהיל של הקבוצה וכל זאת בהובלתם של צמד מאמנים צעירים (ולטעמי מוכשרים מאוד), בדמותם של עמיר נוסבאום ועוזרו ניב סידי, שבעונה שעברה הובילו יחדיו ובתמיכה של מעטפת מקצועית רחבה מאוד את בית”ר ת”א/בת ים מהליגה הלאומית, המשמשת כקבוצת הבת של מכבי ת”א, עד לפסע מגמר גביע המדינה. רגע לפני שיוצאים למסע, כמה דגשים לקראת העונה הקרובה.

חזר לקריה בתור מאמן. עמיר נוסבאום (צילום: אתר ההתאחדות לכדורגל



הגנה: הקבוצה עברה תמורות משמעותיות, בשל מעברם של אורי דהן למכבי חיפה ועידן נחמיאס למכבי ת”א. עושה רושם שהציוות של סטפן אקה ועאיד חבשי יחד עם השוער דז’וגאס ברטקוש הוא בעל פוטנציאל טוב, ככל שרמת החיבור תעלה ביניהם. עאיד חבשי מגיע לקרית שמונה אחרי שבעונות האחרונות התקשה למצוא את מקומו במכבי חיפה והתקדמותו נעצרה. מדובר בבלם טוב במונחים של הליגה, אך הוא יצטרך להיות הרבה יותר פרקטי מאשר במשחקי גביע הטוטו, בהם ספג בשלושה משחקים שלושה כרטיסים צהובים. באגפים נראה שקרית שמונה פחות מסודרת. ספק אם עלא ג’עפר ויובל לוין, להם ניסיון מועט בליגת העל, יוכלו לספק את היעילות שסיפק דור אלו. בצד שמאל זיו מורגן, שאינו מגן טבעי, יחזור בקרוב מפציעה וצריך יהיה לראות כיצד ישתלב מחדש בעמדת המגן השמאלי, עליה מתחרה גם ניר דרורי הצעיר. ההצעה שלי לקרית שמונה היא לשחק עם שלושה בלמים, זיו מורגן לצידם של אקה וחבשי ובאגפים לצוות את מוחמד שאקר וניר דרורי כמגינים.

קישור: גם העונה הזו נראה שקרית שמונה לא תהנה מחוליית קישור אגרסיבית ויצרנית למדי. ציורופו של אובידיו ביק אמור להעניק איזון בין החלק הקדמי והאחורי. חזרתו בקרוב של סמואל בראון עשויה לתת גם היא כח בצד ההגנתי המגרש ורועי קהת ימשיך להיות שחקן המפתח הכמעט יחידי בצד ההתקפי. רועי קהת של העונה שעברה לא הזכיר כל כך את השחקן מהקדנציה הראשונה, שהיה מעורב הרבה יותר בכיבוש שערים ובישולים. ספק עם אחרי מספר עונות שלא היו דומות לעונה וחצי ההיא בקרית שמונה, אם קהת יחזור לאותה דומיננטיות של לפני כמעט 6 שנים. רועי קהת הוא שחקן המפתח של קרית שמונה בעונה הזו והיא תהיה תלויה מאוד בו וביכולותיו.

מגיע לעונה הזו עם הרבה ציפיות. רועי קהת (צילום: פושקו)



התקפה: קרית שמונה נפרדה מלוסיו מרינאו ויוג’ין האנסה, שהיו המוציאים העיקריים שלה לפועל. בנוסף, גם נפרדה גם מעבדאללה חליחל, שאמנם לא היה שחקן הרכב, אך תרם את שלו בהזדמנויות שלהן זכה בשתי העונות האחרונות. קרית שמונה, לפחות בתקופה הקרובה, תהיה מאוד תלויה ביכולות של סטפן מילוסוביץ’, שמצוי בשלבי התאקלמות ואם קשיים ילוו את השתלבותו בקבוצה, קרית שמונה עלולה לעמוד בפני מצב בעייתי בהתקפה. מוחמד שאקר, שבגילאי נערים ונוער היה סקורר מרשים במדי הפועל רעננה, כששיחק כחלוץ מרכזי, צבר כבר זמן רב כשחקן בוגרים המשחק כשחקן כנף. שאקר אמנם הראה שיפור גדול במחצית השניה של העונה שעברה, בעיקר בפרמטר של בישולי שערים, אך מבחינת הבקעות שאקר הוא שחקן שקשה לבנות עליו. גם שחקן הכנף מורגן פרייר, שמגיע אחרי חצי עונה דלה במכבי פ”ת, לא עושה רושם כשחקן שיוכל להיכנס לנעליים של יוג’ין האנסה. קרית שמונה עשויה לצרף בתקופה הקרובה חלוץ נוסף, ככל הנראה איתמר שבירו מהפועל באר שבע. ספק אם זה מה שיגדיל באופן משמעותי את היכולות של קרית שמונה ליד השער.

שימו לב ל: בעונה כזו, שבה לקרית שמונה חלק התקפה שאינו עשיר בשחקנים מוכחים, דווקא לחלוץ הצעיר רון פרץ – בן העיר ובוגר המחלקה, שהשתקם מפציעה ממושכת שהשביתה אותה שתי עונות, שכבר כבש  שער במשחק הניצחון בגביע הטוטו מול בני סכנין, יש הזדמנות גדולה לפרוח בקבוצת הבוגרים ולהביא מנה גדושה של גאווה מקומית שכל כך חסרה לאוהדי הכדורגל בקרית שמונה ובאזור.

סיבה לאופטימיות: אדריאן רוצ’ט בסגל. הקשר מנאות מרדכי חזר בעונה שעברה ואמנם לא הרבה לשחק וגם לא להבקיע ולבשל, אך אין ספק שהנוכחות שלו בחדר ההלבשה בכל מה שקשור לעזרה בחיבור קבוצה והדבר הכי חשוב – המזל שהוא מביא איתו, בהחלט נותנים סיבה לאופטימיות. רוצ’ט בעונת הירידה ללאומית היא בגלות בהפועל נצרת עילית, מרגע שחזר הקבוצה עלתה על המסלול הנכון עם עליית ליגה, זכייה באליפות, גביע מדינה ושני גביעי טוטו ואפילו הגעה לשלב הבתים של הליגה האירופאית. מרגע שעזב היא בעיקר מצאה את עצמה נאבקת על חייה בליגת העל. רוצ’ט חזר בעונה שעברה ועמו גם הקארמה הטובה, שהייתה חסרה. רוצ’ט ממשיך גם העונה וזו סיבה טובה לאופטימיות.

כשהוא בסביבה קורים דברים טובים. אדריאן רוצ’ט במשחק מול מכבי חיפה (צילום: פושקו)




והרי התחזית: על הנייר, עושה רושם ששלוש העשירות של ליגת העל – מכבי חיפה, מכבי ת”א והפועל באר שבע ייתנו את הטון בליגה. מלבד קבוצות אלה לא אמורים להיות הבדלים גדולים בין 11 הקבוצות הנותרות, כשבשלב זה נראה שהפועל חיפה והפועל ת”א הן האיכותיות ביותר מבין ה-11. במהלך כל עונה יש הרבה תמורות בלתי צפויות המשפיעות על רמת הקבוצות כמו פציעות שחקנים, צירוף שחקנים חדשים, חילופי מאמנים ועוד. נכון לעכשיו, נראה שקרית שמונה תתקשה לשחזר את ההצלחה של העונה שעברה וצפויה לה עונה עם מאבקים בתחתית הטבלה. לקרית שמונה יש סגל מספיק טוב, כדי לא להיאבק עד המחזור האחרון על חייה בליגה, אך לא נראה שהסגל מספיק עמוק ומספיק איכותי להרבה יותר מזה. נראה שקרית שמונה תמצא את עצמה העונה בחלק התחתון של הטבלה.

בעל תכונות של גולר. רון פרץ