מסע כזה של שנים רבות

דורק’ה חצב, ממקימי הפועל גליל עליון המחודשת, חוגג אליפות בטור מיוחד לגליל עולה.

הכל התחיל לפני 13 שנים,יוסי ראוך – אז מנכ”ל עמותת הספורט גליל עליון, וניר יהלום – רכז ענף הכדורסל בעמותה, התקשרו אלי כשהייתי באמצע קורס מדריכי כדורסל. המסר היה מאוד ברור: “צריך להקים את הפועל גליל עליון מחדש”. נעניתי לקריאה באופן מיידי.  זה בא לגמרי מההבנה שנוצר ואקום בעקבות העברת הזכות לשחק בליגת העל לגלבוע והצורך לתת אופק לילדים הרבים שמשחקים כדורסל. זה היה אז אתגר מאוד מעניין. תוך חודש ימים הקמנו קבוצה שהתחילה את דרכה בליגה ב’, המאמן היה רובן נייברגר – שאימן אז את קבוצת הנוער. נסענו לכל מיני מקומות בין הרים ובין סלעים, היינו צריכים להתרגל לזה שאולם “הפיס” בכפר בלום כבר לא מארח את הקבוצות הבכירות במדינה, כי אם קבוצות חובבים כאלה ואחרות, אבל היינו צריכים להיות שם – והיינו. אה, ולא עלינו ליגה בסיום אותה עונה. אבל אל דאגה, מצאנו את הזמן לחגוג עליה באותו תזמון. 13 שנים אחרי, זה הרבה יותר מסתם צירוף מקרים, שגם אנחנו וגם רובן – מאמנה של אליצור נתניה, עלינו לליגת העל. אין שמח ואין מאושר ממני. חלמתי שזו תהיה התוצאה הסופית  ולא ידעתי אז להתחייב על כמה זמן זה ייקח אבל, בהחלט זה היה האור בקצה המנהרה שאליו שאפנו. אין ספק שמגיע קרדיט גדול ליוסי ולניר, שפעלו באופן מיידי, כדי לשמור על הגחלת.

יש לו את זה. דורק’ה חצב חוגג אליפות עם קבוצת יסוד המעלה/חולתה בליגה האוזרית



זו הייתה עונה מדהימה, שהסתיימה ב”הפי אנד”. ישנן כמה סיבות: הראשונה – שבאמת נבנתה פה קבוצה טובה,  שהייתה אחת המועמדות העיקרית לעליה מההתחלה. השנייה – הקהל שנהר בהמוניו במשחקי ההכרעה. אין ספק שזה עשה את ההבדל ב”מאני טיים”. כמו כולם, בדקות האחרונות של המשחק מול עפולה הייתי במתח עצום היה לא פשוט, אבל בסוף המשחק עמדו לי דמעות בעיניים  – ומעטים האנשים שידעו אז למה. שמחתי והשתוללתי ביציע באולם “הפיס” בכפר בלום, אבל אפשר להגיד שלא באמת היה לי זמן לחגוג, בגלל השעה המאוחרת שהמשחק הסתיים. ממוקד השמחה נסעתי ישר לעבודה ברפת.



הפנים קדימה. אני מאוד מקווה שתיבנה קבוצה, שהמטרה שלה שלה היא להתבסס בליגת העל. זה מצריך השקעה אבל זה אפשרי. הרבה אנשים במרחב מכירים אותי כאוהד מושבע של הפועל ת”א בכדורגל וגם בכדורסל. הרבה אנשים שאלו אותי בשנים האחרונות, מה יקרה כשהפועל גליל עליון והפועל ת”א ייפגשו באותו מגרש, במי אתמוך? האמת שחשבתי על זה כבר בדרך לעבודה, אחרי הניצחון שהבטיח את העליה לליגת העל. אין פה באמת שאלה. בכדורסל זה קודם כל גליל עליון !!! היה לי מנוי עוד בימי כפר גלעדי העליזים, גדלתי על הגליל. נכון שאני בעל מניה בהפועל ת”א כדורסל ורוצה בהצלחתה, אבל קודם כל ולפני הכל – גליל עליון !!!. בכדורגל אין מחלוקות, הפועל ת”א בבלעדיות. מה שכן, יש עוד דבר שאין עליו עוררין: הרצון העז שלי לנצח בדרבי גם בכדורגל, גם בכדורסל ובכל ענף אפשרי – אפילו במטקות… חג שמח – גליל עליון !!! 

בכדורגל הוא סגור על עצמו. דורק’ה חצב בסרטון דוקו קצר על האהדה להפועל ת”א