כדורסל: צפת נשארה בליגה הלאומית

תמיכת הקהל עשתה את ההבדל. צפת ניצחה 70:72 את א.ס רמת השרון והבטיחה את הישארותה בליגה הלאומית

סוף טוב – הכל טוב. ערב שמח בעיר צפת, נוכח הבטח הישארותה של מ.ס “דניאל” צפת בליגה הלאומית בעונתה הראשונה בליגת המשנה, עונה שבה חשה על בשרה כמו כל קבוצות הליגה את השלכות המלחמה, שהתבטאה בין היתר בעזיבה של שני שחקנים זרים. צפת התחילה את העונה על הקווים עם המאמן לירן שוורצוולד, שבשלהי הסיבוב הראשון הוחלף ביוסי בונן, שלבסוף הוביל את הקבוצה לחוף מבטחים הערב בזכות ניצחון 70:72 דרמטי א.ס רמת השרון לעיני מאות אוהדים, שדחפו את צפת בצורה עוצמתית מהיציעים וללא ספק עשו את הבדל. מכאן לדיווח מדוברות מנהלת הליגה הלאומית.

קהל ששווה ליגת על. אוהדי צפת

אחרי דרמה גדולה, מ.ס צפת נשארת בליגה לעונה נוספת. החבורה של יוסי בונן שרדה מותחן ומשחק עצבני בו אף קבוצה לא הצליחה לפתח מומנטום. בדקות ההכרעה הביתיים חזרו מפיגור עם יכולת טובה של תום מעיין ותומר כהן (18 נקודות כל אחד) המנוסים ובהתקפה קריטית בצד השני חן כלפון החטיא ובצפת חגגו ניצחון ששווה עונה נוספת בליגה. ביום שישי א.ס רמה”ש ירק השדה תארח את מכבי מעלה אדומים למשחק ישיר על הישארות בליגה.

כיאה למשחק תחתית לחוץ, שתי הקבוצות התקשו לקלוע בפתיחת המשחק והלוח הראה 5:6 לביתיים לאחר 5 דקות. חן כלפון קבר שלשה אבל סיום טוב של הצפוניים לרבע הראשון קבע 13:13. היתרון עבר מצד לצד בפתיחת הרבע השני ו-5 נקודות של תום מעיין קבעה 19:23 לצפת. הקבוצה של גיא קנטור חזרה מפסק זמן עם ריצה קטנה של 5-2 והפעם יוסי בונן לקח פסק זמן. הנדנה נמשכה כשכל קבוצה מצליחה להשיג נקודות בצבע – 31:33 לביתיים במחצית.

לא מהיום, אבל בהחלט שמח. שחקני צפת חוגגים ניצחון חוץ על כפר קאסם (צילום: מיכל בן גיגי)


הרבע השלישי נפתח בריצת 14-5 של האורחים שעלו ליתרון שיא 45:38, 5 דקות בתוך הרבע. דביר אוחנה קלע שלשה קריטית במעבר וגיא קנטור הזעיק פסק זמן. עידן פז ודניאל ראובן הרגיעו את המאמן שלהם עם נקודות חשובות, אלא ששוב השלשות נכנסו לביתיים ותום מעיין איזן ל-52:52 לאחר שלושה רבעים.

המשחק הצמוד נמשך והלחץ דיבר כששתי הקבוצות התקשו לקלוע והלוח הראה 58:60 לצפת, 4 דקות לסיום. תומר כהן קבר שלשה קריטית אבל ברמה”ש לא הרימו ידיים ועם דקות טובות של דניאל ראובן בשני צידי המגרש כפו שיוויון – 65:65, דקה וחצי לסיום. אופק מלכה ותום מעיין החליפו שלשות ובהתקפה קריטית חן כלפון החטיא ובצד השני אופק בן יעקב הגדיל ל-68:71 מהקו, 7 שניות לסיום. חן כלפון דייק פעמיים מהקו אבל זה היה מאוחר מדי ובצפת חגגו.

קלעו לצפת: תומר כהן, דניאל קופרברג (10 ריבאונדים) ותום מעיין (4/7 לשלוש) – 18 נק’ כ”א, אופק בן יעקב 6 נק’, יובל מיכאלי ודביר אוחנה 5 נק’ כ”א, עומר חממה 2 נק’.

תמונת ניצחון. שחקני צפת חוגגים בסיום (צילום: מלך גרסטל)