די טוב, אבל יכול להיות יותר טוב

עירוני קרית שמונה סיימה סיבוב ראשון די טוב. אלמלא טעויות שיפוט, המצב היה עוד יותר טוב. סיכום הסיבוב הראשון, בכתבה הבאה.

בכתבה זו נעזרנו באתר מנהלת הליגות
כל התמונות צולמו ע”י צלמנו המסור, עפר מושקוביץ’ (פושקו)

עירוני קרית שמונה תחל מחר (שלישי) את דרכה בסיבוב השני של ליגת העל, שלושה ימים לאחר המועד שבו זה אמור היה לקרות – אך תחלואת הקורונה בשורות מ.ס אשדוד, שאמורה הייתה להגיע צפונה למשחק פתיחת הסיבוב השני, מציבה את משחק החוץ מול הפועל חיפה כמשחק שפותח את הסיבוב השני עבור עירוני קרית שמונה.

עירוני קרית שמונה חתומה על סיבוב ראשון די טוב מבחינת הספק – 18 נקודות מתוך 39, המעניק לה את המקום השישי, כל זה בסיבוב שהיא סבלה לא מעט מהחלטות שיפוט כאלה ואחרות – הבולטת שבהן הייתה בהפסד 1:0 למכבי ת”א, שזכתה עמוק בתוך תוספת הזמן מההפקר לפסיקה לבעיטת פנדל, שלא הייתה ולא נבראה. איזי שרצקי טוען שנגזלו מהקבוצה 10 נקודות, קשה לדעת איך היו מתפתחים המשחקים שבהם הקבוצה לא ניצחה, אלמלא סוגיות השיפוט, כך שקשה לכמת כמה נקודות נגזלו ממאזן הקבוצה – אך ללא ספק, עם פחות טעויות ויותר איזון, קרית שמונה הייתה מוצאת את  עצמה עם עוד מספר נקודות ובמיקום יותר גבוה בטבלה. זה מה יש, עם זה צריך להתמודד ולא נותר לקוות להמשך טוב יותר של העונה מבחינת תצוגות השיפוט.

רגע לפני שייפתח לו הסיבוב השני עבור עירוני קרית שמונה, זמן לסיכום הסיבוב הראשון. אחרי שתי עונות רעות, שבהן קרית שמונה מצאה את עצמה מתמודדת עד לרגע האחרון כנגד הירידה מליגת העל, הפעם נראה שזה הולך לכיוון שונה. בשל העובדה שמדובר בעונה לא שגרתית, עונה שבה משבר הקורונה בהחלט משפיע על רמת הקבוצות והשחקנים, הפעם נמנעו מבחירת השחקן המאכזב והשתדלנו להתמקד בעיקר בדברים הטובים של הסיבוב הראשון.

עונה שהתחילה בסערה. שחקני קרית שמונה חוגגים כיבוש שער לרשתה של הפועל חיפה



מה אומרים המספרים?

עירוני קרית שמונה סיימה את הסיבוב הראשון עם 18 נקודות ב-13 משחקים, כאשר 14 נקודות הושגו בששת המחזורים הראשונים. בששת המחזורים שלאחר מכן, זכתה הקבוצה בנקודה אחת והבקיעה שער זכות אחד. אלה היו המחזורים העיקריים שהקבוצה נפגעה מהחלטות שיפוט ואין ספק שהדבר פגע גם ברוח של הקבוצה. הניצחון במחזור האחרון של הסיבוב – 0:1 על הפועל כפר סבא, הציל את הקבוצה מהישאבות לחלק התחתון של הטבלה.

משחקיה של עירוני קרית שמונה סיפקו את כמות השערים הנמוכה ביותר. רק 20 שערים הובקעו במשחקי הקבוצה – 10 מהם שערי זכות ו-10 שערי חובה. קרית שמונה נחשבת נכון לסיום הסיבוב הראשון כקבוצה עם המאזן ה-12 בטיבו בהבקעת שערים. החלוץ לוסיו מרינאו הוא הג’וקר של קרית שמונה בהתקפה עם 5 כיבושים, אך נראה כי נוצרה בו תלות קצת גבוהה ובמשחקים שהוא לא היה במיטבו, הדבר הורגש מאוד. עבדאללה חליחל – שבעונה שעברה כבש שלושה שערים, מהם השער שהשאיר את הקבוצה בליגה במשחק הניצחון על נס ציונה, כמעט ולא רואה דשא – בעוד שסקו טורה ויוג’ין האנסה הם לא סקוררים. כדי להגדיל את תפוקת ההבקעות קרית שמונה תצטרך יותר תפוקה מטורה והאנסה וגם משחקני הקישור.

מנגד, מבחינה הגנתית קרית שמונה ומכבי פ”ת סיימו את הסיבוב הראשון עם מאזן הספיגות הנמוך ביותר בליגה. אין ספק שהיכולת המצוינת של ההגנה – ובדגש על השוער דז’וגאס ברטקוש והבלמים מתוצרת בית, אורי דהן ועידן נחמיאס, בהחלט ראויה לציון.

עמוד תווך בהתקפה. לוסיו מרינאו



המובילים בקטגוריות בהשוואה לשחקני הליגה

המגן הימני, דור אלו – הוא השחקן שסיפק את כמות כדורי הרוחב הרבה ביותר מקרב שחקני הליגה – 67 במספר.

לוסיו מרינאו התמודד ב- 144 קרבות אוויר, יותר מכל שחקן אחר בליגה.

אורי דהן מוביל את טבלת התיקולים המוצלחים של הליגה עם 59 תיקולים מוצלחים.

הקשר האחורי יואב הופמייסטר במקום הראשון בשתי קטגוריות – בזכות 22 חילוצי כדור במחצית המגרש של היריבות ובזכות 80 תיקולים.

יוג’ין האנסה הוא “מלך” העבירות של הליגה – עם 30 עבירות.

אדריאן רוצ’ט הוא “מלך” המחליפים של הליגה – 12 פעמים נכנס כמחליף במשחקי הקבוצה.

שחקן מצטיין: עידן נחמיאס

הבלם והקפטן של הקבוצה פתח עונה רביעית בסגל קבוצת הבוגרים. בשונה מהעונות הקודמות, שבהן שיחק לצד בלמים זרים עתירי ניסיון דוגמת קרלוס קויאר ומרקוס דיניז, העונה עידן נחמיאס, בן ה-23, הוא הוותיק מבין בלמי הקבוצה. נחמיאס משרה הרבה ביטחון ושקט על משחק ההגנה של הקבוצה, התיאום המצוין שלו עם אורי דהן בן ה-21, שהחל עוד בקבוצת הנוער, בהחלט תרמו רבות לפתיחת העונה הדי מעודדת של הקבוצה. נחמיאס זוכה להתעניינות מקבוצות בכירות בישראל וגם קולות ראשונים מאירופה מתחילים להישמע. אין ספק שהשחקן בדרך הנכונה לפרוש כנפיים לבמות גדולות יותר, אם כי המבחן הגדול של השחקן הוא המשך העונה הזו בקרית שמונה. אחרי שרשם הופעת בכורה למספר דקות במשחק הניצחון של הנבחרת הלאומית על סלובקיה, היעדים הבאים להמשך העונה הוא היכללות בסגל הנבחרת ותרומה נכבדת להובלת הקבוצה לעבר היעד הראשוני שלה – פלייאוף עליון אחרי 5 עונות בצורת.

מנהיג אמיתי. עידן נחמיאס

מבט קדימה

בעונה כזו, שבה קבוצות חשופות להיעדרויות של שחקנים בגלל עומס משחקים ותחלואת קורונה, קשה מאוד לחזות מה יהיה בעתיד. אם עירוני קרית שמונה לא תסבול ממחסור של שחקני מפתח, יש לה את הפוטנציאל להגיע ליעד. מנגד, העובדה שהקבוצה עם סגל לא עמוק במיוחד, יכולה להיות לה לרועץ. פגרות ינואר הנחיתו בקרית שמונה ברוב העונות שחקני חיזוק. לאורך השנים קרית שמונה פגעה פעמיים בבינגו בשחקני חיזוק בינואר, שהצליחו באמת לעזור לקבוצה לעלות במעלה הטבלה – דויד סולארי בעונת האליפות ורועי קהת בעונת הגביע. אם קרית שמונה תצליח להתחזק בקשר אחורי נוסף בקאדר ובקשר אמצע יצירתי, כזה שיוכל לתרום במספרים משמעותיים של בישולים ושערים ובמקביל ייכנסו לרשימת המבקיעים והמבשלים שחקנים שעשו זאת לא מעט בקדנציה הקודמת שלהם בקבוצה דוגמת רועי קהת, אופיר מזרחי ואדריאן רוצ’ט, גם התמודדות על מקומות 3-4 יכולה לעמוד על הפרק. עם זאת, עם הקבוצה שוב תיקלע למשבר אנרגיה כמו זה שאפיין אותה מהמחזור השביעי עד ה-12, היא עלולה להישאב למאבקי התחתית ומשם גם להגיע לסיטואציות לא נעימות. התחושה שלי אומרת, שהעונה הזו קרית שמונה תהיה עונה רגועה עם השתלבות בפלייאוף העליון ועם הגעה לשלבים גבוהים בגביע. 

דיוק וניצול מצבים – מילות המפתח. יוג’ין האנסה בפעולה