חצור: חילופי שלטון בחיבוק

מיכאל קבסה – ראש המועצה הנכנס, נפרד בחיבוק משמעון סויסה – ראש המועצה היוצא. על טקס חילופי השלטון, בכתבה זו

עידן חדש בחצור הגלילית. מיכאל קבסה נכנס באופן רשמי לתפקידו כראש המועצה חצור הגלילית. ביום שלישי האחרון, בישיבה חגיגית באולם ספיר שבמתנ”ס חצור הגלילית התקבצו ראשי מועצה בעבר, חברי המליאה הנכנסים והיוצאים, אישי ציבור ומאות מתושבי חצור הגלילית לרגל כניסתו של מיכאל קבסה לתפקיד ראש המועצה, קיום ישיבת מליאה חגיגית ולהיפרד מראש המועצה היוצא שמעון סויסה.

הרב הראשי לחצור הגלילית, הרב דעי, פתח ואמר: “לראש המועצה היוצא -תודה על הדברים שעשית למען חצור, לראש המועצה וחברי המועצה הנכנסים- שהשם ימלא משאלות ליבכם לטובה וייתן הצלחה בכל מעשה ידכם. רש”י מלמד ממשה רבנו מה מנהיג צריך: להתמודד עם הציבור, להוביל את הציבור ולהלך כנגד רוחו של כל אחד ואחת. אם תעשה זאת, תהייה לך הצלחה מרובה, באחדות אפשר לעשות הכל”

ראש המועצה היוצא שמעון סויסה סיכם את 15 שנותיו בתפקיד ואמר: “זה ערב מרגש שבו נבחר ראש מועצה חדש ואני מאחל לך מיכאל ידידי הצלחה גדולה בתפקידך, זה תפקיד עם אחריות ומקום רב להשפיע, חצור חשובה לנו ואני מאחל לך שתצליח”. סויסה אף ציין כי החליט לקחת פסק זמן מהמועצה ולאפשר למספר 3 ברשימתו להיכנס למליאה.  

ראש המועצה מיכאל קבסה בחר להעניק לסויסה שי מיוחד עליו כתוב “שמעון היקר עלה למעלה עלה, יש לך כוח עוז לך, יש לך כנפי רוח וכנפי נשרים אבירים. תודה על שנים של עשייה ובהצלחה בהמשך דרכך”

את דבריו פתח ראש המועצה הנבחר בברכה: ״שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה״, לקול תשואות התושבים, בנאומו ציין : “קיבלתי מנדט מכם להנהיג את הישוב אך קודם לכן- מנדט של אהבה, זו משימת חיי, אני מגיע אחרי עשור של נתינה בהתנדבות, ראש מועצה הוא משרת ציבור, אציב את התושב במרכז, אני חסיד של חוכמת המונים, חדשנות, יוזמה וכישרונות מבית. תושבי חצור רצו שינוי ובחרו בשינוי. יחד ניצור סדר יום חדש, ניצור עבורנו ועבור ילדנו עתיד טוב יותר”. ראש המועצה הבהיר כי יפעל בכל המישורים אך יתמקד ב-4 נושאי ליבה: “כדי שזה יקרה החובה שלנו לפתח חינוך מתקדם, תעסוקה הולמת לתארים מתקדמים, דיור בר השגה לזוגות צעירים ומשפרי דיור וחיי תרבות וקהילה. אלו לצד ספורט רווחה חזות העיר תשתיות וכו’ יזניקו את חצור. ברגע שילדנו שעזבו יחזרו- נדע שהצלחנו. בני ובנות חצור שעושים חייל מחוץ לחצור- שובו הביתה, מקומכם איתנו”.

בכבוד והערכה. שמשון סויסה (מימין) ומיכאל קבסה (משמאל)

קבסה שבמשך חודשים לחם בעזה התייחס גם לימים בקרב ואמר: “מ7.10 ועד יום הבחירות, כנגד כל הסיכויים, עם קמפיין של שלושה שבועות, ביצענו מהפך מבירא עמיקתא לאיגרא רמא, מהכי קרוב למוות עד לראש המועצה, זו השגחה של בורא עולם. אין לנו יום חסד, חייבים להתכונן למערכה ארוכה וממושכת בצפון. המדינה התפרקה פעמים בגלל סכסוך פנימי וכעת בשנות ה70 לחיי המדינה אסור לנו להגיע לאותה תוצאה, אחדות זה הכרח קיומי” לסיום פנה לילדי חצור הגלילית ואמר:  “אף פעם אל תספיקו להאמין בעצמיכם אל תפסיקו לחלום ולמי שאין חלומות- אתם לא לבד אתם תחלמו ואעבוד קשה שנגשים”

נפרדו בחיבוק. מיכאל קבסה ושמעון סויסה