כדורסל גברים: גליל עליון החלה את הליגה ברגל ימין

*. צילום תמונות: גיל נוימן

ערב שמח לקבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון. יותר משמונה חודשים שלא זכינו לפתוח כתבה עם המילים הללו, הערב זה קרה. הקבוצה הגלילית, בהדרכתם של המאמן ברק פלג ועוזרו, נעם כהן, שלא נראתה טוב במשחק הגביע מול הפועל חיפה ובמשחקי ההכנה מול הפועל עפולה וא.ס רמת השרון, חוזרת ממשחק הליגה הראשון שלה העונה עם ניצחון חוץ מרשים על מכבי קרית מוצקין. בשל מצב הקורונה הליגה הלאומית החלה מהמחזור החמישי ובשבועות הקרובים ארבעת המחזורים הראשונים יושלמו.

אז מה היה לנו הערב בקרית מוצקין? רבע ראשון לא מוצלח של הגליל, שבסיומו ירדה הקבוצה המארחת ביתרון 15:17. ברבע השני קרית מוצקין הגדילה בהדרגה את יתרונה ובשיאו הוא עמד על 11 נקודות באמצע הרבע השני. התעוררות מחודשת של הגליל הקטינה את היתרון של מוצקין, שעמד על 35:37 בתום המחצית הראשונה.

מספר 13 להט. אלי צ’צשוילי ושחקני הגליל



במחצית השניה שחקני הגליל התעלו והיו דומיננטיים הרבה יותר. ההגנה הייתה במיטבה, בתוך שתי דקות גליל חוללה מהפך והוליכה 37:39 ומרגע זה לא שמטה את היתרון עד לסיום המשחק. היתרון הגלילי עלה בהדרגה וחצה את הסך הדו ספרתי עוד בהמהלך הרבע השלישי, שהסתיים ביתרון גלילי 49:57. שחקני הגליל המשיכו גם ברבע האחרון לשמור על פער ממוצקין, שלא הצליחה לחזור לתמונת המשחק. היתרון הגלילי האמיר במהלך הרבע עד לכדי 16 נקודות, כשלוש וחצי דקות לסיום. שחקני מוצקין הצליחו להשיב מעט מכבודם, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. בסיום, ניצחון 66:77 לזכות הפועל גליל עליון.

הפועל גליל עליון שלטה הערב מתחת לסלים, עם 46 ריבאונדים לעומת 30 שקטפה הקבוצה המארחת. הסנטר גבריאל צ’צ’שוילי היה האיש החם של הגליל, עם 14 נקודות ו-11 ריבאונדים בכ-30 דקות משחק, שזה פרק הזמן ששיחק גם אלון ספיר – שסיפק 13 נקודות ו-6 ריבאונדים. 13 נקודות תרם גם עומר טל, בכ-20 דקות משחק. הגבוה ג’ונתן פיירל סיפק משחק טוב למדי עם 10 נקודות ו-5 ריבאונדים בכ-29 דקות משחק. הגארד דשון נייט במשחק פושר סיפק 10 נקודות בכ-21 וחצי דקות משחק. הגארד המתאזרח אנתוני פישר לא היה במיטבו וסיפק 9 נקודות בכ-24 דקות משחק. יתר הקלעים: די.ג’יי שארפ ולידור בן דוד – 3 נקודות כ”א, חן גיא – 2 נקודות. שותף ולא קלע: יהלי פלג. לסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן  .

אתמול פרסמנו ראיון עם ברק פלג, מאמן הקבוצה. לקריאה, הקליקו כאן

נכנס לתלם. ג’ונתן פיירל