כפר בלום: רשמים מביקור הנשיא הרצוג

נשיא המדינה ביקר בגבול הצפון ובגליל העליון ושוחח עם תושבי האזור

צילום: דוברות מועצה אזורית הגליל העליון

נשיא המדינה יצחק הרצוג, ביקר היום, יום חמישי, ד׳ באדר ב׳, 14 במרץ, במועצה האזורית גליל עליון.

נשיא המדינה התעקש לקיים את ביקורו כמתוכנן ולהגיע לקיבוץ כפר בלום, שם נשמעה אזעקה ויורטו מספר רקטות, דקות ספורות לפני הגעתו. הנשיא נפגש עם ילדי כיתה א׳- ב׳ מבית הספר בקיבוץ, ששיתפו אותו בחוויותיהם ובתחושותיהם בתקופה האחרונה ובכלל מאז פרוץ המלחמה.

לאחר מכן, נערך שיח פתוח עם תושבי כפר בלום. נשיא המדינה הודה להם על עמידתם האיתנה ועל עוז רוחם בתקופה לא פשוטה זו.

בהמשך, ביקר הנשיא את תושבי קיבוץ גדות ותושבי מנרה המתארחים בקיבוץ. הנשיא התקבל על ידי ילדי כיתות א׳ וב׳ של הקיבוץ ולאחר מכן שוחח בחדר האוכל עם תושבי שני הקיבוצים על האתגרים הניצבים בפניהם בתקופה הזו.

בתום סיורו, נשיא המדינה ביקר במלון מגדלה, שם נמצאים מפוני קהילת קיבוץ יראון ומפוני קהילת קיבוץ יפתח. הנשיא שוחח עם התושבים שהשמיעו תסכול עמוק במגוון רחב של סוגיות: דמי אבטלה, סיוע לעסקים קטנים ובכלל מהצרכים העולים בעת הנוכחית.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בסיום ביקורו:

״הגענו לגבול הצפון הבוקר, התעקשתי לבוא לכאן, היו פה רגעים לא פשוטים, אבל אני חושב שהדבר המתחייב הבסיסי זה להיות כאן עם התושבים. לשמוע את התושבים. יש פה תחושה עמוקה של התעלמות, של הזנחה, אנשים לא מקשיבים ולא שומעים שם למעלה את הכאבים העצומים שיש פה למטה.

אנשים לא מקבלים דמי אבטלה, אנשים מאבדים את העסקים, אנשים נמצאים תחת אש כבר תקופה ארוכה בהרבה אי וודאויות, אני חושב שהמדינה בעקבות מעבר התקציב אתמול יכולה עכשיו לשחרר תקציבים, משאבים, לשקול הקמת מנהלת תקומה אמיתית כאן לצפון.

מגיע לתושבי הצפון, אלה שפונו, ואלה שקלטו, אלה שנמצאים בין לבין, שיקבלו תשובה מלאה.

אנחנו צריכים לחזק את התושבים, ואני באתי לכאן בשם מדינת ישראל כולה כדי לחזק את התושבים ולומר להם: לנו חשוב להיות ראויים! הצמרת של המדינה, כל מי שעוסק ביום-יום צריך להרגיש שהוא ראוי לתושבים כאלה שבוקר ולילה נמצאים תחת התקפה שרבים מהם כבר חמישה חודשים נמצאים בקוביות במלונות כאלה ואחרים ובאתרים שונים.

בואו נתגייס כולנו כדי לסייע לצפון. בלי קשר להכרעה הצבאית, המדינתית והמדינית שתתקיים בתוך קביניטים רלוונטיים, אבל קודם כל- לתת יחס. להקשיב, לדבר ולתת פתרונות.״

הנשיא הרצוג בביקור בכפר בלום