כדורסל: זה בשביל דניאל

מ.ס “דניאל” צפת זכתה בניצחון 80:85 ביתי על אליצור אשקלון. לפני המשחק נערך טקס לזכרו של צוער דניאל הרוש ז”ל, שעל שמו קרויה הקבוצה

כ-23 שנים חלפו מאז הירצחו בפיגוע בחיפה של צוער דניאל הרוש ז”ל, בן העיר צפת, בוגר מחלקת הכדורסל של הפועל צפת, עת שהיה בדרכו לפנימיה הצבאית שבה למד. הערב ערכה קבוצת הכדורסל של מ.ס “דניאל” צפת, הקרויה על שמו, טקס לזכרו, בו נשא דברים אביו, מוני – שיבדל”א. כיאה למעמד וכיאה לקבוצה שרוב ניצחונותיה הושגו במשחקי הבית, מ.ס “דניאל” צפת לא אכזבה וזכתה בניצחון ביתי 80:85, שמשפר את מעמדה בתחתית טבלת הליגה הלאומית, שבשל חוסר אחידות בכמות משחקי הקבוצות, קשה לתת תמונת מצב מדויקת.

מוני הרוש בטקס. ברקע – תמונתו של צוער, דניאל הרוש ז”ל (צילום: מאיר ינקו – חדש בגליל)

מכאן לדיווח מדוברות מנהלת ליגה לאומית winner
צילום: לילך וייס רוזנברג


מ.ס “דניאל” צפת ממשיכה לנצח. החבורה של יוסי בונן ניצלה את היעדרותו של אליעד טל ורשמה ניצחון ביתי מרשים על אליצור איתו אשקלון בדרך לבסס את מעמדה בשמינייה הראשונה. המקומיים פתחו טוב את המשחק וכבר בשלב מוקדם עלו ליתרון דו ספרתי, ובכל פעם שהדרומיים ניסו לחזור לצפת היו תשובות עם פעולות קריטיות בשני צידי המגרש. איתי גליק סיפק שיא קריירה של 24 נקודות.

אופק בן יעקב פתח את המשחק עם שתי שלשות, בעוד מנגד קלארק רוזנברג סיפק 5 נקודות והלוח הראה 7:8 לצפת אחרי 3 דקות. גם עומר חממה סיפק שלשה ואיתי גליק הגדיל במתפרצת ל-7:17. גם פסק זמן של האורחים לא עצר את גליק (8 נקודות ברבע הראשון) והרכז הוביל את קבוצתו ליתרון 14:23 בתום הרבע הראשון.

הרשים בביצועיו. מקסים רומנוןב


גם בפתיחת הרבע השני הדרומיים התקשו לייצר נקודות כשקלעו רק 3 כאלה ב-4 דקות. מקסים רומנוב סיפק דקות הגנתיות נהדרות ועם דאנק של דניאל קופרברג ושלשה של יובל מיכאלי היתרון קפץ – 24:37. עד למחצית קלארק רוזנברג ובן אייזנהארט צימקו ל-34:41.

איתי גליק ואופק בן יעקב פתחו את הרבע השלישי בשלשות ועם אחת נוספת של עומר חממה הלוח הראה 45:54. עמית שדה הגיב בשלשה ונמרוד טישמן צימק את הפער ביותר מחצי עם 4 נקודות ברצף. הפעם היה זה תורה של צפת לברוח, והרבע נגמר ב-55:65 למארחים.

עם פתיחת הרבע האחרון אליצור איתו אשקלון הורידה ל-62:67 ויוסי בונן נאלץ לקחת פסק זמן. צפת שוב ברחה עם נקודות של איתי גליק ואופק בן יעקב, אלא שריצת 10-2 של הדרומיים קבעה 72:74 בלבד לצפת, 2 דקות לסיום. דווקא כאן אליצור איתו אשקלון נעצרה ובצפת ידעו להשלים את העבודה עם ניצחון ביתי.

לצפת: איתי גליק (9/14 מהשדה) 24 נק’, מקסים רומנוב 18 נק’, דניאל קופרברג 17 נק’, אופק בן יעקב 15 נק’, עומר חממה 6 נק’, תומר כהן (10 אסיסטים) 3 נק’, יובל מיכאלי 2 נק’.

המצטיין בשחקני צפת. איתי גליק