כדורסל גברים: “הילדים” עזרו לנצח ביבנה

הפועל גליל עליון ניצחה 73:79 את אליצור יבנה, במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה, אך העיקר התוצאה והשילוב המוצלח של השחקנים הצעירים.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

ערב שמח לקבוצת הגברים של הפועל גליל עליון. הקבוצה שמודרכת ע”י ברק פלג ונעם כהן, חזרה היום למעגל משחקי הליגה הלאומית, לאחר למעלה מחודש – הן בשל הסגר והן בשל חשש קורונה אצל שתי קבוצות יריבות. הקבוצה הגלילית התייצבה למשחק חוץ מול אליצור יבנה, כשמאזנה עומד על חמישה ניצחונות ושלושה הפסדים – בעוד שמאזנה של היריבה עמד על שני ניצחונות ושמונה הפסדים, למרות שבסגלה לא מעט שחקנים שנחשבים לשחקנים מהשורה הראשונה בליגה – כמו הגארדים ניב ברקוביץ’ וטרבון יוז, הקלע אלעד הופמן והסנטר פרנק האסל. למרות סגל חסר, בשל שהותם בבידוד של רון כהן וזיו מעוז הצעירים ובשל היעדרותו מהמשחק של הקפטן והפורוורד אלון ספיר – שלפני המשחק הוחלט שלא לשתפו, בשל פציעה בגב, הצליחה הקבוצה הגלילית לזכות בניצחון 73:79 והיא תעשה שמחה את הדרך חזרה לצפון – כל זאת שלושה ימים לפני המשחק הביתי מול מכבי קרית מוצקין ושישה ימים לפני משחק ליגה נוסף מול אליצור יבנה – שייערך גם הוא באולם “הפיס” בכפר בלום.

עלה בחמישייה והפתיע לטובה. עומר וורוטיצקי



בהיעדרו של אלון ספיר זכה לעלות בחמישייה לראשונה העונה עומר וורוטיציקי, שבהחלט נכנס בצורה מצוינת לסיטואציה וסיפק ב-7 דקות הראשונות 8 נקודות, קלע 7 נקודות, חטף כדור אחד והראה הרבה רעב וניצוצות של כדורסל טוב, ברבע שהיה צמוד והסתיים בתוצאת שוויון 21:21. ברבע השני הקבוצה הגלילית השתלטה על המשחק בהדרגה. פחות משתי דקות לאחר תחילת הרבע, עלתה גליל ליתרון 26:27 בזכות סל שדה של אנתוני פישר ולמעשה מרגע זה היא לא שמטה את היתרון עד לסיום הרבע, שהסתיים ביתרון 34:41.

התחלת הרבע השלישי לא היוותה פרומו אמין לבאות. יבנה הצליחה בתוך שתי דקות ורבע להשוות את התוצאה, בזכות ריצת 0:7, בהמשך הצליחה גם לחולל מהפך קל, אך בחמש הדקות האחרונות ההגנה הגליל הקשיחה את עמידתה, בהתקפה הקבוצה הגלילית הייתה יעילה וכך הצליחה להשתלט על המשחק ולרוץ ל-0:13, שהזניק אותה לעמדת יתרון 49:61 בתום הרבע השלישי, מה שהעניק לה הרבה שקט נפשי לרבע האחרון, שבו הקבוצה המארחת לא הצליחה לאיים על היתרון הגלילי, שירד מעמדת הדו ספרתי לחד ספרתי לקראת סיום המשחק, שבו הקבוצה הגלילית ניצחה 73:79.

הגופיה 14, הסטטיסטיקה 13. חן גיא בערב מצוין



מבחינת מספרים לא היה זה משחק גדול של הקבוצה הגלילית, שאיבדה 17 כדורים – לעומת 15 שאיבדה יבנה, החמיצה המון מחוץ לקשת (7/29), מתחת לסלים גליל סיימה את המשחק עם 44 כדורים חוזרים – לעומת 42 שקטפה יבנה.  יש גם הרבה נקודות אור: העובדה שיבנה הגיעה רק 3 פעמים לקו העונשין לאורך המשחק כולו, ההשתלבות המוצלחת של השחקנים הצעירים – חן גיא, עומר וורוטיצקי ויהל פלג והעובדה ששחקני הספסל תרמו 31 נקודות.

קנדל אנתוני הוביל את רשימת הקלעים עם 21 נקודות, חן גיא עם שיא קריירה בדמות 13 נקודות בכ-19 דקות ורבע, ג’ונתן פיירל ואנתוני פישר תרמו 12 נקודות כ”א, עומר וורוטצקי קלע 8 נקודות בכ-17 דקות משחק, גבי צ’אצ’שוילי ועומר טל עם 4 נקודות כ”א, די.ג’יי שארפ – 3 נקודות, יהלי פלג – 2 נקודות. שותף ולא קלע: אוהד דקל בהופעת בכורה בת כ-7 וחצי דקות משחק. לסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן  .

יש אנרגיות בגליל. שחקני הספסל מפרגנים לחבריהם