זעם על דרישת ישרוטל לפינוי בסוף החודש של מפונים מקרית שמונה

זעם רב בקרב תושבי קריית שמונה על כוונת רשת ישרוטל לפנות את תושבי קריית שמונה המתארחים במלונות הרשת.

תושבי קרית שמונה וקו העימות הצפוני טרם קיבלו הודעה בנוגע למעמדם החל מחודש מרץ, שכן עלות השהייה במלונות ותשלומי האש”ל הניתנים ע”י המדינה תקפים בשלב זה עד ל-29/2.

במכתב שנשלח ב-14.2.24 למנהל אזור אילת מטעם קריית שמונה ליאור כהן, התבקש האחרון להודיע לתושבים כי עליהם לעזוב החל מה-01.03.2024 את המלונות בהם הם שוהים ולעבור למלונות אחרים.

ע”פ הנהלת עיריית קרית שמונה, בשיחה ארוכה שקיימו אמש ראש העיר אביחי שטרן וצוותו עם מנכ”ל ישרוטל ליאור רביב, הפציר ראש העיר במנכ”ל הרשת לחזור בו מהחלטתו הלא מוסרית, אולם המנכ”ל סרב. בסיום השיחה אמר מנכ”ל ישרוטל לראש העיר כי הוא מציע להיפגש ולחשוב יחד מה עושים כאשר בכל מקרה התוצאה הסופית הייתה מציאת פתרון לעזיבת התושבים ולעזרה של חברת ישרוטל בהובלת הציוד של התושבים למלונות חלופיים ולכך ראש העיר לא הסכים.

ראש העיר קרית שמונה אביחי שטרן: “הסיסמא יחד ננצח כנראה לא רלוונטית ברשת ישרוטל. תדע כל משפחה שמזמינה חדר במלון ברשת ישרוטל, שהיא מגרשת שוב משפחה עם ילדים מקריית שמונה ועוקרת אותם שוב מביתם הזמני. כמה עוד אפשר לספוג השפלות?! ברגע שלא היו נופשים בחודשי החורף, ראו בנו כציר בשר ותרנגולות המטילות ביצי זהב. נוצלנו. חיבקו את תושבי קריית שמונה ואפילו פנו אלינו שנשלח עוד ועוד תושבים למלונות של הרשת, אבל כעת כשהאביב והקיץ מגיעים, מבקשים לעקור אותנו שוב ומעדיפים את הכסף הגדול מאשר את האחדות שכה נחוצה בשעת מלחמה”.

עבודה רבה מצפה לו מול משרד האוצר. אביחי שטרן לצד שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’ (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)

ראש העיר הוסיף כי “המלחמה היא לא רק של תושבי קריית שמונה, אלא של כל המדינה. דווקא תושבי קריית שמונה שימשו ומשמשים משך שנים כשכפץ של המדינה וחבל שזה היחס שמעניקים לנו. ממש חוסר רגישות משווע. הזדעזעתי לשמוע את מנכ”ל רשת ישרוטל טוען באוזני שאינינו יכול לארח מפונים יחד עם אורחים ממרכז הארץ באותו מלון. הוא אמר לי שהם גוף עסקי פרטי. כאשר אמרתי לו שתושבי קריית שמונה אינם שונים מאף אורח הוא גימגם ואמר אתה מבין למה התכוונתי. אז לא אדוני הנכבד. אינני מבין ולא אתן אקבל עקירה נוספת מהבית, אפילו אם הוא זמני. הפסקנו להיות בשר התותחים של בעלי המאה. אני בוש ונכלם”.

מרשת ישרוטל נמסר (פורסם לראשונה בכתבתו של יאיר קראוס ב-YNET): “מאז 7 באוקטובר ובמשך יותר מארבעה חודשים, רשת ישרוטל עצרה את פעילותה השוטפת ופתחה את כל 23 מלונותיה, לרבות מלונות היוקרה שלה, לטובת מפונים מהעוטף ומהצפון, ברוחב לב ובמסירות חסרת תקדים, עליהם יעידו מכתבי התודה וההערכה הרבים שקיבלנו מהמפונים ששהו במלונותינו. “בחודשים האחרונים היינו נדיבים ומתחשבים והפכנו עולמות כדי שלמפונים יהיה טוב. נמשיך לדאוג להם גם כעת, אבל במלונות אחרים של הרשת באילת, תל אביב, הרצליה ועל שפת הכנרת, כשהתלמידים יוכלו להמשיך ללמוד במוסדות החינוך בהם למדו עד כה. אנו ממשיכים לפעול מתוך אכפתיות ודאגה לרווחתם של המפונים ומודים להם על הזכות שניתנה לנו להיות להם לבית הרחק מהבית”.

המכתב שהוציא רשת “ישרוטל” לנציג התושבים, ליאור כהן