הגושרים: נערכים לפתיחת בית קו לחיים

למרות מצב המלחמה, היערכות לקראת קליטתם של בוגרי עמותת קו לחיים בבית החם בקיבוץ הגושרים

המצב הביטחוני באצבע הגליל רחוק מלהיות רגוע, אך לכל מובן שמצב זה אינו נצחי ויש להתכונן גם לתקופת החזרה לשיגרה. בעמותת “קו לחיים”, שהקימה במיזם שאפתני בית לבוגרים המתמודדים עם קשיים גופניים בקיבוץ הגושרים, עובדים בימים אלה במרץ על הכשרתו של הבית לקליטת חניכים בתקופה שהמצב הביטחוני יתייצב.

עמותת קו לחיים, הנותנת מענה לילדים ובוגרים הסובלים מנכויות מורכבות ותסמונות נדירות השלימה את הקמתו של הבית הראשון (שני יוקם בצמוד), בית חם לבוגרי העמותה. הבית בגודל של 400 מ”ר, הוקם על שטח של 2.5 דונם בקיבוץ הגושרים, שנכון לימים אלו מפונה בשל קרבתו לגדר הגבול בצפון. העמותה תכננה לאכלס את המקום אחרי החגים, ובשל המלחמה נדחה האכלוס.

בבית הוקמו 6 סוויטות לבוגרי העמותה, ומיועד בשלב ראשון עשרה בוגרי העמותה בני 21 ומעלה, אשר ישולבו בחיי האזור, בלימודים במכללת תל חי ובתעסוקה במארג מבואות החרמון. היקף ההשקעה כ 6 מיליון שקל כולל עלות הקרקע. הבית כולל מעלית מונגשת, ועונה על מכלול צורכיהם של חניכים בוגרי העמותה עם מוגבלויות, האמורים להשתלב בפעילות בקהילה .

התחלת העבודות בבית (צילום: יחסי ציבור עמותת קו לחיים)

איש החינוך ומאמן השחייה האגדי, ישי אדלר – שניהל מנהל בית ספר שחפים לשעבר(16 שנים) ומשמש כיועץ בהתנדבות בעמותת קו לחיים, וזוהר ליפקין – חברת עמותת קו לחיים ומנהלת קיבוץ הגושרים לשעבר, קיימו פגישה בנושא תכלול והנעה של הבית לקראת גיוס ומיון החניכים שימנו בשלב הראשון כ – 10 דיירים דיירים בבית. ליפקין ואדלר ערכו סיור בקיבוץ ובדקו מקרוב את המתקנים המונגשים שאליהם יוכלו דיירי הבית להגיע בזמנם הפנוי כמו לדוגמא: הדיירים יהנו מבריכה מחוממת מונגשת , חדר כושר , מרכזי תעסוקה ועוד. כן נבדקים מקומות תעסוקה אפשריים באזור לחניכים שיגורו בבית בהגושרים.

מלאים במרץ ובנתינה. זוהר ליפקין וישי אדלר (צילום: יחסי ציבור עמותת קו לחיים)