כדורסל גברים: חגיגה תלת ספרתית בכפר בלום

הפועל גליל עליון ניצחה 84:101 את הפועל עפולה. רשמים מהמשחק בכתבה הבאה.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

ככה פותחים שבוע. קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון קיימה הערב את משחקה החמישי העונה, שהגיע לאחר שני הפסדים רצופים – שבאו אחרי פתיחת עונה עם שני ניצחונות. הקבוצה של ברק פלג ונעם כהן אירחה את הפועל עפולה – שהתייצבה למשחק עם מאזן של הפסד אחד ושלושה ניצחונות רצופים ועם סוללה של שחקנים בעלי רזומה מוכח בליגה, בהם גוני יזרעאלי – ששיחק בשתי העונות הקודמות בגליל, אך הערב לא היה במיטבו וסיפק ב-20 דקות משחק 5 נקודות ו-2 אסיסטים לצד שלושה איבודי כדור. בשורות הגליל חזר לסגל הרכז הצעיר חן גיא – שסבל מפציעה. יהל פלג המשיך להיעדר, בגין מחויבות לשירות הצבאי.

קיווה להופעה טובה יותר. גוני יזרעאלי במדי הגליל



הפועל גליל עליון הייתה בערב התקפי אדיר, במשחק ששודר ישיר באתר איגוד הכדורסל. מרגע שעלתה ליתרון 9:10, בזכות שלשה של די.ג’יי שארפ הלוהט, לאחר שלוש וחצי דקות של משחק, הקבוצה הגלילית צעדה ביתרון שהלך ועלה בהדרגה. בסיום הרבע הראשון צעדה הקבוצה ביתרון 19:25. ברבע השני שחקני הגליל העלו הילוך במשחק ההתקפי, שלוש וחצי דקות לסיום היא חצתה את רף היתרון הדו ספרתי ובסיום המחצית הראשונה צעדה ביתרון 40:55.

ברבע השלישי שחקני הגליל הצליחו לשמור על יתרון דו ספרתי לכל אורך דקות המשחק. בסיומו של הרבע היתרון הגלילי עמד על 63:78. ברבע האחרון של המשחק הצליחה עפולה לעשות ריצת 0:7 בתוך דקה ושמונה שניות. עפולה המשיכה להאמין וכרסמה בהדרגה את היתרון הגלילי עד ל-84:89, שלוש וחצי דקות לתום המשחק, אך בנקודה הזו שחקני הגליל התעשתו והבינו שעליהם לחזור ליכולת שאפיינה אותם ברבעים הקודמים – ומכאן ריצה של 0:12 עם שתי שלשות של עומר טל ודי.ג’יי שארפ ועם סל 2 – סל בכורה של רון כהן, שעלה מקבוצת הנוער. בסיום, ניצחון 84:101 לזכות הפועל גליל עליון.

הריבאונדרים המצטיינים של הגליל הערב. אלון ספיר וג’ונתן פיירל



במשחק באמצע השבוע האחרון שילמו שחקני הגליל מחיר יקר על איבודי כדורים. הערב איבדה הקבוצה 13 כדורים – שתורמו ל-13 נקודות קליעה. לעומתה, הפועל עפולה איבדה 21 כדורים – שתורגמו ל-27 נקודות קליעה של הגליל. שחקני הגליל היו בערב התקפי מצוין, עם 54 אחוזי קליעה מהשדה – עם 11 קליעות מוצלחות מתוך 24 ניסיונות מהשלוש. בשונה מהמשחק הקודם, הפעם הפועל גליל עליון לא שלטה בריבאונד וקטפה 31 ריבאונדים – 10 מהם בהתקפה, בעוד שעפולה קטפה 38 ריבאונדים – 14 מהם בהתקפה.

הרכז עומר טל הצטיין בגליל עם 20 נקודות ו-7 אסיסטים ב-32 וחצי דקות משחק, שני שחקנים קלעו 18 נקודות כ”א – די.ג’יי שארפ וג’ונתן פיירל. שארפ דייק בארבעת הניסיונות מהשלוש, פיירל קטף 7 ריבואנדים – כמו הקפטן אלון ספיר – שקלע 15 נקודות. אנתוני פישר שוב לא היה במיטבו מבחינת אחוזי הקליעה, אך סיפק 12 נקודות. דשון נייט ידע משחקים טובים יותר מבחינת הסטטיסטיקה, הערב הוא קלע 7 נקודות. יתר הקלעים: גבי צ’אצ’שוילי – 9 נקודות, רון כהן – 2 נקודות. שותפו: חן גיא וזיו מעוז. הקליקו כאן לצפייה בסטטיסטיקה מלאה

ביום שלישי הקרוב, בשעה 19:30, תארח הפועל גליל עליון את אליצור קרית אתא. המשחק יועבר בשידור ישיר בפלטפורמה מטעם אתר איגוד הכדורסל. פרטים בכתבת פרומו, שתעלה כאן לקראת המשחק.

ככה פותחים שבוע. שחקני הפועל גליל עליון יחד עם הצוות המקצועי והצוות הניהולי