קרית שמונה: רה”מ ושר הכלכלה הגיעו לביקור

השניים ביקרו במפעל תנובה גליל, שפועל גם בתקופה מורכבת זו – ונועדון עם רה”ע שטרן ותעשיינים מהצפון

*. צילום: יוסי אלטרמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בקרית שמונה ונפגש בין השאר עם תושב העיר יגאל אלון שביתו נפגע ישירות מירי קטיושה לפני מספר שבועות.לאחר מכן סייר ראש הממשלה נתניהו יחד עם ראש העיר קרית שמונה שטרן במפעל ‘תנובה גליל’ באזור התעשייה הדרומי בעיר. המפעל ממשיך לפעול תחת אש מאז תחילת המלחמה. את הביקור אירחו יו”ר דירקטוריון תנובה, חיים גבריאלי, ומנכ”ל קבוצת תנובה, גדי קוניא. בביקור השתתפו רה”מ, שר הכלכלה, ח״כ ניר ברקת, נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, ופורום של כ-15 תעשיינים מאזור הצפון. אל ראש הממשלה התלוו ראש הסגל צחי ברוורמן והמזכיר הצבאי של רה”מ אלוף אבי גיל.

מרבית עובדי תנובה גליל, אשר מייצר את השניצלים של מאמא עוף, הם תושבי קרית שמונה שפונו מבתיהם, וממשיכים להגיע למפעל מדי יום. רה”מ התייחס לפעילות העובדים ואמר: “אתם כיפת הברזל האנושית של מדינת ישראל. המחויבות והמסירות שלכם לעבודה ראויה להערכה. פעילותכם מהווה דוגמא ומופת לתעשייה מקומית שממשיכה לצלוח את כל האתגרים הרבים העומדים בפניה”.

רה”מ לצידו של אביחי שטרן. מאחור – השר ברקת



חיים גבריאלי, יו״ר דירקטוריון תנובה אמר: ״לתנובה יש כ-6,000 עובדים, מרביתם גרים ועובדים בפריפריה. האחריות של תנובה היא שמירה על בטחון המזון של תושבי מדינת ישראל. אני גאה שתנובה על כל אתריה ממשיכה לייצר ולספק גם כעת, ומגיעה לכל חנות ולכל מקום במדינת ישראל גם בתקופה מורכבת זו”.

ראש הממשלה נתניהו אמר: “בחרתי להגיע לקרית שמונה ביום של הפגזות עלינו, של ירי נ”ט. חיזבאללה טעה בנו בגדול ב-2006, וטועה בנו בגדול גם עכשיו. הוא חשב שאנחנו “קורי עכביש”, פתאום הוא רואה, איזה “עכביש”. הוא רואה כאן עוצמה אדירה, התלכדות של עם, נחישות לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון לצפון, ואני אומר לכם – זו המדיניות שלי. אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר את הביטחון לצפון ולאפשר למשפחות שלכם, כי רבים מכם בני המקום, לחזור הביתה בביטחון ולדעת שאי אפשר להתעסק איתנו. אנחנו נעשה כל מה שצריך. אנחנו מעדיפים כמובן שהדבר ייעשה ללא מערכה רחבה, אבל זה לא יעצור אותנו. אנחנו נתנו לו דוגמה מה קורה לחברים שלו בדרום, זה מה שיקרה פה בצפון. אנחנו נעשה הכל להחזיר את הביטחון”.