ח”כ אלון שוסטר: “חקלאי הצפון ממלאים תפקיד מרכזי בשמירת הארץ”

חבר הכנסת אמר את הדברים בעת סיור במטעי קיבוץ יראון

במהלך הסיור שאירח ירון בלחסן מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות בישראל וחקלאי ממושב רמות נפתלי, נפגש ח”כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) עם חקלאי הצפון במטעים הממוקמים ממש על הגבול עם לבנון וחשופים כל העת לאיומי האויב.

במסגרת הסיור ביקרו במטעי התפוח של קיבוץ יראון, שם נפגש ח”כ שוסטר עם אסף שוורץ מנהל מטע בקיבוץ יראון וחבר בכיתת הכוננות של הקיבוץ, בהמשך נפגש עם רכזי מטעים של קיבוץ מלכיה, סאסא וברעם וכן נפגש עם שמעון גואטה ראש מועצה אזורית מעלה יוסף ואלי אליהו רכז הוועדה החקלאית של מעלה יוסף, אשר דנו על האתגרים הרבים בתקופה זו בה החקלאים אינם מורשים לקטוף את הפרי בשטחים שהוכרזו כשטח סגור ולצד מגבלות כוח האדם.


ח״כ אלון שוסטר, שר החקלאות לשעבר (המחנה הממלכתי) אמר: “במטע ה״סאן דאונר״, התפוח המושלם של קיבוץ יראון, למרגלות מארון א-ראס, נפגשנו, ירון בלחסן ואני, עם אסף, מנהל המטע. בברעם פגשנו אנשי מטעים נוספים מיישובי ההר שלא קוטפים את התפוחים הכי טובים בעולם ושחרדים מאובדן היבול בעונה הזו ומפגיעה קשה בעונה הבאה. התמלאנו גאוה על חקלאים נחושים, מתיישבים אופטימיים, ישראלים פטריוטים, והתחייבנו לעמוד לצידם בביטחון, בחקלאות ובהתיישבות, אנו מחזקים את ידי החקלאים הממלאים תפקיד מרכזי בשמירת הארץ”.

ירון בלחסן מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: “אם למישהו היה ספק מדוע חשוב לתמוך ביישובים ובחקלאים הממוקמים בגבולות המדינה, הרי שהיום יודעים כולם, כי החקלאים משמשים אזרחים- חיילים השומרים על גבולות המדינה בצפון ובדרום. לצערי בשבוע שעבר נוכחנו לעובדה זו עם לכתו של החקלאי אייל אוזן ז”ל שנהרג מירי חיזבאללה עת שהה במטעיו בגבול הצפון. אני מקווה שהממשלה תקצה באופן מידי פיצויים לנזקים הישירים ואובדן ההכנסה שנגרמים לחקלאים, יחד עם תקציבים לחיזוק ענפי החקלאות, ותפסיק לאלתר לייבא תוצרת חקלאית טרייה מארצות ניכר, כאשר אין בה צורך”.