נתניהו נותן עדיפות למערכה בדרום

במפגש עם ראשי רשויות קווי העימות הצפוניים הבטיח רה”מ לטפל באיום החיזבאללה, אך כעת עיקר המיקוד הוא בגזרת עזה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם ראשי רשויות קו העימות. בפגישה שהתקיימה במועצה האזורית מטה אשר, הציגו ראשי הרשויות בפני ראש הממשלה את הקשיים של הרשויות בצפון בתקופה הזו, מתחומי הבטחון, דרך החינוך ועד מצב העסקים והכלכלה. ראשי הרשויות ציינו בפני ראש הממשלה את החוזק והחוסן של התושבים והיישובים, אך יחד עם זאת, דרשו לסיים את האיום הצפוני ואמרו כי לא ניתן לחיות במצב בו יישובים מפונים ובכל רגע נתון עלולים להיפגע מירי של חיזבאללה.

בנוסף לכך, פנה ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, לראש הממשלה בדרישה לעדכן את החלטת הממשלה 2127 משנת 2000, על פיה, הגולן אינו מוגדר כקו עימות. כתוצאה מכך, המועצה לא מקבלת תקציבים כמו רשויות המוגדרות כקו עימות ובעת מלחמה, כמו עכשיו, קוצצו תקציבי המועצה בשל החלטה ישנה זו. רוקח הסביר, שהגולן סופג נפילות גם מכיוון סוריה וגם מלבנון, זמן ההתרעה באזעקות הוא בין 0-15 שניות, והוא חייב להיות מוגדר כקו עימות. ראש הממשלה התייחס לפנייה זו ואמר שיפעל לשינוי החלטת הממשלה ובנוסף, חיזק את ראשי הרשויות וביקש דרכם להביע הערכה לתושבים והביע נכונות להעניק תמיכה הולמת וראויה הן בביטחון והן בתקציבים.

מרבית ראשי הרשויות שנכחו במפגש לצידו של רה”מ


רה”מ נתניהו אמר במהלך המפגש: “יש לנו משנה סדורה: היעד שלנו הוא קודם כל ניצחון מוחלט על חמאס בדרום והשבת חטופינו. הדבר השני, הוא כמובן להבטיח שביום שאחרי לא חוזר החמאס, לא חוזר משהו דמוי חמאס – גם את זה נבטיח. הדבר השלישי, ולא פחות חשוב, הוא לטפל כאן בגזרת הצפון. בגזרת הצפון כרגע יש חילופי מהלומות קשים. אנחנו מכים בחיזבאללה, אבל ההנחייה שלי לצה”ל היא להיערך לכל תרחיש. אני לא מציע לחיזבאללה לנסות את מדינת ישראל – זאת תהיה טעות חייהם. אנחנו מחוייבים להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל – הן בדרום והן בצפון. כך גם נעשה”.

בתוך כך, מועצה אזורית גולן, הגיעה להסכמות על פיצוי יישובים: “אנחנו שמחים לבשר כי לאחר שילוב כוחות של שר האוצר, ח”כ יצחק קרוייזר והמועצה, הגענו להסכמות והיום אושר בוועדת הכספים מתווה הפיצויים כולל החרגות ליישובים שלא נכללו במתווה המקורי. התקנות יחולו בין השאר על כל יישובי רמת הגולן, כולל חיספין, קצרין, חד-נס, רמת טראמפ, בני יהודה ובוקעתא, כולל העסקים שבהם”.

חיים רוקח בסיום המפגש עם רה”מ