כואב בכיס וכואב בנפש, החזירו את הספורט

אבי נגאוקר – המנהל המקצועי של החטיבה הצעירה של עירוני קרית שמונה, במסר חשוב למקבלי ההחלטות המונעים את החזרת הפעילות במחלקות הנוער.

ארבעה שבועות חלפו מאז החלטת משרד הבריאות להפסיק את פעילות האימונים לספורטאים. בעוד שכדורגלני הליגות הגבוהות לבוגרים חזרו לפעילות, במחלקות הנוער הפעילות מושבתת ולא ברור מתי היא תחזור לפעילות.

אבי נגאוקר – מנהלה המקצועי של החטיבה הצעירה של עירוני קרית שמונה, המשמש גם כמאמן קבוצת ילדים ב’ של המועדון, העלה אמש פוסט נוגע ללב על המצב הקשה שבו שרויים ציבור המאמנים וציבור הספורטאים הצעירים. מצאנו לנכון לשתף את הפוסט הזה אצלנו באתר.

בדרך כלל אני מעלה פוסטים שונים לחלוטין. הפוסט גם לא קשור לפוליטיקה. היום אני זועק את זעקתם של אלפי אנשי מקצוע וספורטאים צעירים, שבסך הכל מבקשים פתרון צודק ונכון, אחרת נצטרך להוציא כספים רק על רופאים מומחים , פסיכולוגים, מאבק בהשמנת יתר, קשב וריכוז  ועוד.

לצערי, אין אפילו אור בקצה המנהרה. אנחנו לא קשורים לא להפגנות ולא למפרי החוק הקורונה. אנחנו נשמעים להנחיות – בידיעה שזה מציל חיים ,וכך צריך לעשות, ואז – כשאתה יושב מעל חודש ימים בבית , אתה חושב ואומר לעצמך למה את קולי הנמוך לא שומעים?

כל אדם בחיים בוחר לו מקצוע ללמוד. מעל 13 שנים אני במקצוע ,עשיתי תעודות – אלפי שקלים עולה ללמוד היום. אפילו מיסים באיגוד המאמנים כל שנה אני משלם כמו שעון, עובר השתלמויות והכשרות בכדי להעשיר את הידע . כמאמן אתה מורה ,אתה פסיכולוג ,אתה תזונאי ,אתה אבא ,אתה אח ,אתה מורה דרך ,כל זה במקצוע אחד !!!. במדינה מתוקנת זה מקצוע לכל דבר מבחינת היחס, הכבוד והשכר. במדינה שלנו, בעיקר עכשיו אתה מבין יותר מתמיד שזה לא נחשב ,זה לא מעניין את אף אחד באמת.

על פי מה קבעו שספורט תחרותי זה לבוגרים בלבד? ילד או נער שמתאמן 5 ימים בשבוע לא נחשב מקצוען או תחרותי? מה, מגיעים לבוגרים מוכנים ? מה בספורט תחרותי לא נדבקים ? מה, בהפגנה בשטח פתוח מותר לרכז אלפי אנשים ,אך להתאמן בשטח פתוח לפי תו הסגול אסור? או שהכל בכלל קשור לעמדה, שאיפה שהכסף הגדול נמצא – שם זה חיוני יותר? למה אנשי מקצוע בספורט – שלא עובדים בבוגרים בליגה התחרותית,  לא יכולים להתפרנס בכבוד? נכון, רוב אנשים שעובדים במחלקת נוער , עבורם  זו עוד הכנסה או השלמת הכנסה ברוב המקרים, אבל כדאי שתבינו – זו עוד הכנסה בכדי להתפרנס בכבוד ולא כסף מיותר.

בכל זאת, אשמור על טיפה של אופטימיות ,שבכל זאת מישהו ישמע קולי הקט.

אבי נגאוקר וכדורגלנים צעירים, שרוצים לחזור למסגרת ספורטיבית שכה חסרה להם