כדורגל: כשהמלחמה הסתיימה ומכבי חיפה בחרה לארח בכפר בלום

אסקפיזם קל בימים מתוחים אלה, זמן להיזכר שאחרי מלחמת יום הכיפורים מכבי חיפה אירחה את הפועל כפר סבא במגרש בכפר בלום

*. מקור: יצחק הברמן – היסטוריון מכבי חיפה

אחת העונות הקשות בתולדות מכבי חיפה נפתחה מיד אחרי סיום מלחמת יום הכיפורים הקשה, שהפילה אלפי חללים מבין חיילי צה”ל. גם מכבי חיפה “השתתפה” במלחמה. השוער בנימין (בומה) ויינברג נפגע קשה עקב פגיעה בטנק שלו בחצי האי סיני. הבלם ישעיהו שווגר “נעלם” וכולם חששו לחייו, עד שהתגלה בריא ושלם. 9 משחקני ההרכב הראשון נעדרו מרוב אימוני הקבוצה ולא ערכו אפילו אימון אחד. הנהלת הקבוצה ניסתה לשכנע את ההתאחדות לכדורגל לא לפתוח את הליגה או להכריז על ליגה בת שנתיים.

בינתיים יצאה הליגה לדרכה וחיפה נאלצה לארח את הפועל כפר סבא בגליל העליון, בקיבוץ כפר-בלום, בגלל התפרעות הקהל בתום משחק הגביע מול מכבי פתח תקווה. בגלל מצב החירום, החליטה מכבי חיפה לבקש לארח את משחק הרדיוס בגליל, כדי שאלפי המגויסים יוכלו לצפות בו.

תארו לעצמכם אלפי אוהדים מסביב למגרש. קהל בטריבונה בטקס סיום עונה של מ.כ גליל גולן

חיפה ניסתה להתגבר על כל המכשולים, אבל נגדה שיחק ישראל פוגל, חלוץ גבה קומה, שהכריע את המשחק בכוחות עצמו. קבוצתו הפגינה רמה טובה יותר ובדקה ה- 20 עלתה ליתרון ראשון. יצחק שום פרץ במהירות בין בלמי חיפה שניסו להכשילו ללא הצלחה. הוא ניצב בודד מול השוער החיפני חסר הניסיון, יצחק כהן, אולם בעיטתו לא מצאה את המסגרת. הכדור עבר לרוחב השער ופוגל הסתער עליו ומזווית קשה בעט פנימה, לא לפני שכהן ניסה להציל. 0:1 לכפר סבא.

חיפה התעוררה והצליחה לאזן את התוצאה. בדקה ה- 31 נקבעה בעיטת קרן לזכותה, יהושע (יאשה) גל הגביה ועל הכדור שנהדף השתלט הבלם האדמוני, חיים חזמוס שעלה לעזרת החלוצים. הוא עצר את הכדור ובבעיטה עזה השכין אותו ברשתו של נוסובסקי. 1:1 .

חיפה המשיכה לשלוט למרבה ההפתעה, ובדקת הסיום של המחצית כבשה שער יתרון: גד שטרן, עוד אחד מהצעירים שהורכבו בלית ברירה, פרץ מימין והוכשל, השופט פינקלשטיין איפשר לגל להמשיך ולהגביה לרחבה, הבלם יורם מור הדף ואז הגיח הקשר הרוסי, עולה חדש, יגאל גרובר ומהאוויר ירה נהדר לפינה- 1:2 לחיפה. לא סופי למחצית.

השופט הוסיף זמן וכפ”ס לא התמהמה. איינשטיין הגביה לעברו של פוגל שעצר את הכדור בחזהו ושלח בעוצמה פנימה מטווח אפס- 2:2 ששבר את רוחם של החיפנים.

לא היה עץ אחד מיותם מאוהדים. העצים שמסביב למגרש

דווקא כאשר השליטה הייתה ברגליה, ספגה חיפה את השער השלישי. איינשטיין (62) פרץ כהרגלו מאגף שמאל וגם הפעם הגביה לראשו של פוגל שהתרומם מעל כולם ונגח פנימה- 2:3 שלחיפה לא הייתה תשובה.
בדקה ה- 83 מהומה במגרש. מגן כפר סבאי נגע בכדור בידו, המשרוקית דממה ולמגרש פרצו מספר חיילים, אוהדי חיפה, שמשכו בידו של פינקלשטיין. גם אירוע זה, כמו אירועי פריצה נוספים למגרש לא גרמו להפסקת המשחק. יש לזכור כי המגרש חסר גדרות וכל הצופים ניצבו על קווי האורך והרוחב של המגרש.
חיים פורטה ואריה עפרוני נכנסו כמחליפים.

הרכב הפועל כפר סבא: יאיר נוסובסקי, אריאל בן-אריה, יורם מור, רוני שניידר, דריקס, אברהם מרצ`ינסקי, נח איינשטיין, יצחק שום, גינזבורג, ישראל פוגל, יצחק רוגק.

עוד זווית למגרש הקסום