שחייה: נמרוד פלמה כובש את פינת “מאמן החודש”

המנהל המקצועי של אגודת הפועל גליל עליון מלא בסיפוק מהעונה שהייתה ומלא במרץ לקראת העונה החדשה

אגודת השחייה הפועל גליל עליון יצאה לעונה נוספת של פעילות בכל הרבדים, הן ברמת החוגים והן ברמת הקבוצות התחרותיות לילדים ונוער. שחייני ושחייניות האגודה התברכו בצוות מקצועי ברמה גבוהה מאוד, בראשו עומד המנהל המקצועי, נמרוד פלמה – בן 43 מקיבוץ כפר הנשיא, נשוי ואב לארבעה. פלמה היה בעבר שחיין מצליח, שאף ייצג את מדינת ישראל בתחרויות בינלאומיות – ובראשן אליפות אירופה בשנת 2004. בשנה שעברה זכה במדליית כסף במשחה בסגנון פרפר ל-100 מטרים באליפות ישראל. פלמה שם את יהבו כבר למעלה מעשור על טיפוח דור העתיד של השחייה בגליל ולנו יש את כל הסיבות להעניק לו שוב את תואר “מאמן החודש”.

מנצח על עשייה ברוכה. נמרוד פלמה וסיירת השחייה הגלילית באליפות הארץ בקיץ האחרון



מי שיכול להעיד בצורה הטובה ביותר על רמת המקצועיות והמסירות של נמרוד פלמה הוא יונתן ורטיקובסקי – מנהל אגודת השחייה הפועל גליל עליון, הנמנה גם הוא על צוות מאמני המחלקה: “נמרוד פלמה הוא חד משמעית מאמן משכמו ומעלה. מקצוען ברמות הגבוהות ביותר בארץ בענף השחייה. מדובר במאמן שחי ונושם את הענף בכל רמ”ח איבריו, שמבין שחייה בצורה מטורפת ובמקביל הוא הכי צנוע שיש. ברמה המקצועית נמרוד קידם את השחיינים והשחייניות בצורה משמעותית. מה שיפה בענף השחייה, שכל אחד לבד מול השעון וככה רואים את ההתקדמות האמיתית – ובשנה האחרונה ההתקדמות הייתה מאוד משמעותית. יש עוד אנשים שעזרו לשחיינים, אך לדעתי לנמרוד יש את ההשפעה הגדולה ביותר”.

לדבריו של יונתן ורטיקובסקי, תרומתו של פלמה אינה מסתכמת רק בצד המקצועי: “נמרוד אדם מדהים עם אופי נדיר, את רמת הערכים שהוא מקנה לשחיינים ולשחייניות לא ניתן להמיר לכמת ורואים זאת בשטח. לאחר כל תחרות הצוותים מדברים על שחייניו של נמרוד. כשהם עולים לאוטובוס הם אומרים לנהג שלום ובוקר טוב. כשהם יורדים אומרים תודה רבה ואת זה לצערי לא רואים המון בימינו. האווירה בקבוצות נהדרת, יש הרגלי עבודה של מקצוענים וזה הכל בזכותו. כל צוות המאמנים לומד ממנו המון ביום יום ובזכותו הרמה רק הולכת ועולה”.

מלא בהערכה. יונתן ורטיקובסקי



נמרוד, רגע לפני שניגש לעונה הנוכחית, איך אתה מסכם את העונה שעברה?

“העונה שעברה הסתיימה עם כמות שחיינים מרשימה במיוחד. לאחר מספר שנים של התאוששות יפה מאוד לאחר סגרי הקורונה שנכפו עלינו, חזרנו למספרים חיוביים מאוד ומעודדים מאוד לקראת העונה החדשה. המספרים של השחיינים התחרותיים הם מהגבוהים שהיו לנו אי פעם. מאוד שמחתי שבקיץ האחרון קיימנו פעילות עם כ-330 ילדים וילדות ביישובי המועצה. מבחינת ההישגים זו הייתה עונה מצויינת כאשר כמעט כל קפיצה למים הסתיימה בשיא אישי”.

מה ההישגים הגדולים ביותר שהיו לכם?

“הקיץ האחרון הסתיים בצורה יפה, באליפות הגילאים עלו מספר יפה של שחיינים לגמר, כאשר חלקם עולים לאליפות באופן קבוע וממשיכים להתקדם על עבר הפסגה. גיל יצחקי, מאיה הלפר, מעיין בוסיאן, אורי כהן, אסא גוטה, ארי ווגל, יניב גוטמן, נועם מזור, וזואי וולפיש, עלו לגמר ושחו יפה מאוד. זואי וולפיש, 13, יראון, הגדילה לעשות כאשר זכתה ב4 מדליות זהב, וזכתה במצטיינת האליפות. באליפות הצפון לגילאים הצעירים יותר הרשימו מאוד איילה אבן דנן, מקום ראשון ב100 חזה, עלמה שיינפלד הגיעה בין שלוש הראשונות ב200 חופשי, וליאם אבשלום, ממובילי הגיל במשחי החתירה”. אליפות הנוער והבוגרים הסתיימה בצורה יפה מאוד כאשר מספר שחיינים עולים לקדמת הבמה בגילאי הנוער ולמעשה מכינים את הקרקע לקראת העונה החדשה והמרגשת שבפתח. נעה אדרי, נמיס חרשוק,  מרח שמאלי, תמר שדה, נעם ילון, שחו יפה מאוד והתקדמו, הן ממובילות השחייה הגלילית היום. עידו רז, זהר יצחקי, לאון לישצינסקי, ואביתר לוי חיים יצגו את הגליל באליפות והמשיכו להתקדם. לאביתר זאת הייתה האליפות האחרונה, נכון לרגע זה הוא לא ממשיך להתאמן איתנו ולהתחרות בעונה החדשה”.

איך אפשר שלא לחייך? נמרוד פלמה (תמונת ארכיון)


מה ההבדלים בין אגודת השחייה של העידן הזו לזו שהייתה בעידן שבו הייתה שחיין צעיר במחלקה?

“כמי שגדל והתחנך בבריכת השחייה הגלילית אני מוצא את עצמי חושב הרבה על מה שהיה פעם ועל מה שיש היום, ומוצא לנכון שההשוואה עצמה היא בעייתית מאוד, ומאוד קשה להשוות בין הדורות וההבדלים בין הדורות. מבחינת מספרים, היום יש הרבה יותר ילדים באגודה לעומת מספר השחיינים בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000.  אני חושב שלמכשירי הסלולר יש השפעה מאוד מאוד גדולה על הילדים בשנים האחרונותועל החברה בכלל. מכשירי סלולר לא היו בנמצא בעבר, והיום הם חלק בלתי נפרד מכף ידם של הילדים, ויש להם חלק ניכר במהלך חייהם, וחיינו המבוגרים גם כן. החשיפה היום לעולם התוכן בלתי נגמרת ובלתי נתפשת, וזה משפיעה רבות על הילדים, באופן חיובי, וגם לצערי באופן לא חיובי”.

מה הערך המוסף שהשחייה נותנת לחיי הילדים?

“הערך המוסף שהשחייה בפרט, ופעילות גופנית בכללי, נותנת לחיי הילדים זה בעיקר למידה על  עצמנו והיכולות שלנו. לומדים תוך כדי תהליך האימון מוסר עבודה מהו, משמעת עצמית מהי, יכולות עבודה בקבוצה, ודבר נוסף וחשוב מאוד, ניהול לוח זמנים”.

איך האנרגיות בשלב הזה של תחילת העונה?


“העונה החדשה התחילה עם צוות מצויין, חלקו חדש. יונתן ורטיקובסקי עובד ועושה מעל ומעבר על מנת לתת לנו את התנאים הטובים ביותר שאפשר, ומאפשר לנו לעבוד בראש שקט. והדבר הכי חשוב זה שהצוות מאפשר יציבות לילדים ויציבות למערכת. יש התרגשות גדולה מאוד לקראת העונה החדשה, העונה כבר החלה ויש הרגשה באוויר של מוטיבציית שיא מבחינת השחיינים לעבוד קשה ולהמשיך להתקדם אל עבר מטרותיהם. אנחנו מקווים להמשיך בגרף העליה ולא פחות חשוב – לתת לילדים ערכים טובים לחיים”. 

דרוכים לקראת הבאות. נמרוד פלמה, הצוות המקצןועי וכמה מהשחיינים והשחייניות