כדורגל: עמית גניחוביץ’ כובש את פינת “ספורטאי החודש”

סוף סוף יש לנו מצטיין מכפר חנניה – בלם קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה, שהחל עונה שניה בקבוצה

צילום: עודד חסין – צילום סטילס במשחקי כדורגל באזור הצפון

לאורך 17 שנות קיום האתר שלנו אנו מקפידים על פרסום פינות המצטיינים שלנו. הרבה מאוד זמן, אם בכלל, לא היה לנו נציג מהיישוב הקהילתי כפר חנניה, שמצוי בתחומי מועצה אזורית מרום הגליל. היום יש לנו את הכבוד להעניק לבן היישוב את תואר “ספורטאי החודש”. עמית גניחוביץ’ – הבלם בן ה-18 של קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה, אחד מהשחקנים הבודדים מקבוצת שנתון 2005 של מחלקת הנוער, שהצליח לעשות דרך מקבוצת ילדים א’ אליה הגיע ממכבי חיפה ועד לקבוצת הנוער.

בעונה שעברה, שהייתה עונת הבכורה של השחקן בקבוצת הנוער, על אף היותו מהשחקנים הצעירים ביותר בקבוצה, שהייתה מבוססת במידה רבה על שחקנים מבחוץ, הצליח עמית גניחוביץ’ ליטול חלק במרבית משחקי הקבוצה – בחלק לא מבוטל מהם השלים זמן משחק מלא, כבש שני שעריםוגולת הכותרת מבחינתו הייתה הופעה מלאה ומוצלחת במיוחד במשחק הניצחון 1:3 על מכבי חיפה בגמר גביע המדינה, במשחק שבו לקחו חלק בהתקפה החיפאית שחקנים בדמותם של חמזה שיבלי וענאן חלאילי – שלבשו בהמשך את מדי נבחרת הנוער, הנבחרת הצעירה והקבוצה הבוגרת. בעונה הזו השחקן לא החמיץ אף דקת משחק בחמשת המשחקים שקיימה קרית שמונה, שמוצאת את עצמה בתום חמישה מחזורים במרכז טבלת ליגת העל.

הביא גביע. עמית גניחוביץ’ חוגג את הזכייה ההיסטורית


עמית, איך נפתחה העונה הזו מבחינתך ברמה האישית וברמה הקבוצתית?

“ברמה הקבוצתית אנחנו באים עם רעב להצליח ולהגיע להשגים אחרי שעונה שעברה הוכחנו לכולם ולעצמנו שאנחנו יכולים לעשות הכל, פתחנו את העונה בגישה הזאת וכל רגע שעובר אנחנו מתחברים יותר יותר ומאמינים שנשיג את המטרות שלנו לעונה. ברמה האישית זו עונה משמעותית וחשובה עבורי כשחקן שנה שניה בנוער, עונה שבה אני צריך לעשות קפיצת מדרגה ולקחת יותר על עצמי.

היית שותף בעונה שעברה לחוויה היסטורית בדמות זכייה בגביע המדינה. איך עבר עליך הערב של הזכייה בגביע והימים שאחרי?

“הערב של הזכייה בגביע היה ערב מיוחד ומרגש. כל אחד מהחברים לקבוצה בא בשיא המוכנות למשחק וכל אחד מאיתנו ידע מה הוא צריך לעשות ושאנחנו חייבים לקחת את הגביע. עם שריקת הסיום לקח לי כמה רגעים להבין שבאמת עשינו את זה. אחר כך הלכנו לחגוג כולם יחד עם המשפחות והקהל הגדול שהגיע וזה היה ערב מיוחד שאני לא ישכח בחיים. בימים שאחרי היה כיף לשמוע את הברכות והתגובות מכולם על הזכיה ובאמת הבנתי את גודל הדבר שעשינו בתור קבוצה צנועה מהפריפריה”.

בעונה שעברה היית מהבודדים שעלו מקבוצת שנתון 2005 לנוער והשתלבת בהצלחה. למה אתה מייחס את זה?

“ההשתלבות בנוער בעונה שעברה הייתה לא פשוטה בהתחלה. שחקן שעולה מקבוצת נערים א’ צריך להיכנס לקבוצה חדשה עם שחקנים ותיקים יותר ממך ולהתרגל לפיזיות ולקצבים שהם שונים מנערים א’, אבל עם הזמן ובעזרת הצוות המקצועי והחברים לקבוצה הותיקים יותר, התרגלתי ונכנסתי לעניינים”.

גאווה מחלקתית. עמית גניחוביץ’ זוכה בתואר השחקן המצטיין של קבוצתו בעונת 20/21


מה תוכל לספר על החיבור על השחקנים בקבוצה ועם המאמן?

“השחקנים בקבוצה זה כמו משפחה שניה. אנחנו נמצאים אחד עם השני המון שעות בשבוע וכל רגע שעובר אנחנו מתחברים יותר, ובסופו של דבר זה משפיע על החיבור שלנו על המגרש. עומר לוינזון – המאמן, יחד עם מוטי דיין – מאמן הכושר ועידן בכסי – עוזר המאמן, עזרו לי מאוד בשנה האחרונה הם לימדו אותי המון דברים חדשים ועזרו לי להשתפר וגם מעבר לנושא המקצועי הם תמיד נמצאים שם בשבילנו בכל נושא ועוזרים לנו בכל בעיה”.

מה אתה צופה לכם בעונה הקרובה?

“יש לנו קבוצה טובה עם הרבה כישרון , לב ורצון להצליח, אין קבוצה בליגה שאנחנו לא יכולים לנצח. אני מאמין שאנחנו יכולים לשחזר את ההישג של העונה שעברה ולסיים במקום גבוהה בליגה. אנחנו תלויים רק בעצמנו ואני מאמין שתיהיה לנו עונה טובה”.

מי השחקן שבשבילך מודל לחיקוי?

“דה יונג מברצלונה. אני אוהב את הטכניקה שלו עם הכדור ואת השינויי כיוון היכולת שלו לקרוא את המשחק ובאופן כללי היכולות שלו”.

מה השאיפות שלך להמשך הדרך?

“השאיפות שלי בעונה הקרובה הן להיות שחקן משמעותי ולהצליח עם קבוצת הנוער. בעתיד אני שואף לשחק בקבוצה הבוגרת ובנבחרת”.

מסתכל על הבוגרים ומכוון לנבחרת. עמית גניחוביץ’ בפעולה