אסתריקה – כריך מכוכב אחר

היום הוא יום הסנדויץ’ הבינלאומי! הריחות, הטעמים והיחס שמספקת מסעדת אסתריקה, המתמחה בכריכי איכות בסגנונות שונים, הם חוויה קולינרית שכדאי לכם לחוות.

באזור התעשייה הדרומי של קרית שמונה, שופע המוסכים, המפעלים ובתי המלאכה, קיימת לה כבר שלוש וחצי שנים מסעדה מיוחדת בנוף – מסעדת אסתריקה, מסעדה שהגדירה מחדש סטנדרטים גבוהים של כריכים בשרים וכריכים חלבים (לא משולבים). זה לא עוד כריך שאוכלים בחטף – כדי להמשיך בתלאות היום, זה לא עוד כריך שאוכלים כדי לסגור פינה, זה לא עוד כריך בנאלי בבגט או בפיתה שהוכנו כמה שעות קודם. זה אפילו לא הכיוון. אם הייתה ליגה לכריכים, הכריכים של אסתריקה היו מככבים בליגת האלופות לכריכים.

העם אומר את דברו. סועדים מרוצים מתענגים על הכריכים של אסתריקה



הכל התחיל לפני שלוש וחצי שנים, כשאסתר גרוסברג – בת למשפחת לסרי מהמושב רמות נפתלי, החליטה אחרי 12 שנות קולינריה באזור לצאת לדרך עצמאית ופתחה את “אסתריקה” – מסעדה שמציעה ארוחה שלמה בכריכים מלחמים טריים הנאפים במקום. החגיגה הקולינרית כוללת כריכים בלחם עם מאה אחוזי כוסמין, ג’בטה לבנה ולחם מלא עם אגוזים, בתוספת לחומרי גלם איכותיים וכשרים המוצגים לראווה במזנון החלבי ובמזנון הבשרי, יחד עם ריחות הממכרים שעולים מהמטבח וליחס האדיב ומסביר הפנים של אסתריקה וצוות העובדים המסור, כל אלה יוצרים כריכים גדולים תרתי משמע – שבהם יש את כל המרכיבים הדרושים לארוחת הבוקר או לארוחת הצוהריים, שתעשה לכם את היום. אם אתם מאלה שאוהבים לגוון, אז שתדעו שאצל אסתריקה נותנים מענה גם לטבעוניים, גם לצמחוניים וגם לאלה שאוהבים מנות מבושלות בצלחת. אגב, מהכריכים של אסתריקה אתם יכולים ליהנות גם בעוד אופנים. מסעדת אסתריקה מציעה תפריט כריכים אטרקטיבי לאירועים ולמפגשים חברתיים.

הביאה סטנדרטים חדשים של ארוחה בכריך. אסתר גרוסברג-לסרי


מסעדת אסתריקה היא בעצם התגשמות של חלום עבור אסתר גרוסברג (40), נשואה באושר ליורם – יחדיו הם מגדלים בהרמוניה 5 ילדים. האהבה למטבח קיננה באסתר גרוסברג מילדות ורק התעצמה עם השנים, לדבריה: “כשגדלים בבית מרוקאי החיבור למטבח הוא טבעי. מגיל קטן מצאתי את עצמי אוהבת להתעסק עם הכנת אוכל. לשמחתי, השותף שלי לחיים, בעלי יורם, הוא גם איש שאוהב מאוד את העולם הזה ויחד מצאנו את עצמנו נשאבים לעניין. כשיצאתי לדרך חדשה ידעתי שהדבר שאני הכי רוצה לעשות זו מסעדה. הקמתי את המסעדה עם מטרה שהיא תהיה הרבה מעבר למקום בקונספט של “אוכלים-הולכים”. מאוד חשובה לי האווירה הביתית, שאנשים ייכנסו למסעדה וירגישו כיף, ירגישו רצוים וחשובים. יצרנו כאן קונספט מאוד מוקפד, עם חומרי גלם טריים, הקפדה על תהליכי ייצור ביתיים של המנות – אפילו את הרטבים אנחנו עושים בעצמנו. אני שמחה שצברנו עם השנים קהל נאמן של לקוחות מקרב תושבי האזור, מקרב מטיילים שמגיעים לצפון המשגע שלנו, מקרב אנשי עסקים שמגיעים מעת לעת לאזור ואפילו בעלי ועובדי מסעדות מהסביבה. הפידבקים המצוינים נותנים הרבה דלק לעשייה”.


התפריט של אסתריקה מאוד מגוון והוא כולל כריכים בשריים, כריכים חלבים, סלטים מסוגים שונים – בשריים, צמחוניים וחלביים וגם מנות עם תוספות חמות כמו אורז בר ופסטות. כשביקשנו מאסתר גרוסברג לבחור את מנות הדגל שלה, זו הייתה תשובתה: “במטבח שלנו יש מיזוג מעניין מהשורשים של יורם ושלי. אני מביאה אלמנטים מהמטבח המרוקאי ויורם מהמטבח הדרום אמריקאי. כריך עם קציצות בשר מרוקאיות, כריך רוסטביף וכריך אסאדו, הם הכריכים הכי מבוקשים אצלנו”.

גם טעים וגם בריא. כריך חזה עוף בלחם ג’בטה מלא



כריך אסאדו כזה לא תמצאו בצפון

בימים אלה של יציאה מהסגר, אסתר גרוסברג שמחה על האפשרות להציע את הכריכים למכירה בשיטת טייק אוואי: “אני כאן מהמקום של אהבה לאנשים וללקוחות שלי. אני מקבלת כאלה פירגונים מרגשים והרבה פעמים יצאתי עם דמעות מהתרגשות. אין יותר כיף מלדעת שהלקוחות נהנים, הם אוהבים ומעריכים. לעשות טעים וכיף לאנשים. היה לנו מאוד קשה בחודש האחרון, שבו לא יכולנו כל כך לפגוש את הלקוחות מקרוב – והתמקדנו במשלוחים מרוכזים ובמשלוחים לרכבים. אנחנו שומרים בהקפדה על הוראות משרד הבריאות. אני שמחה שעכשיו הלקוחות יכולים לחזור ואני מקווה שהקורונה תחלוף במהרה ושנוכל לחזור ולארח אותם באהבה גדולה”.

גם הצמחוניים נהנים באסתריקה. כריך אבוקדו וביצה קשה בלחם ג’בטה מלא


עד כמה אסתריקה מחויבת ללקוחות ולטעם, תעיד העובדה שהמסעדה פעילה בימי חול בין השעות 9 בבוקר ועד השעה 17 אחה”צ. מדוע המסעדה אינה פעילה בערב? הנה לכם התשובה מפיה של אסתר גרוסברג: “הרבה אנשים רוצים שנהיה פתוחים בערב – וזה משהו שאולי עוד יקרה בעתיד. מאחר ואני גם אמא לחמישה ילדים ומאחר שחשוב לי לתת מאתיים אחוז של מקצועיות ומחויבות לכל פרט קטן וגדול בתפקוד של המסעדה, אני מעדיפה לעבוד בשעות האלה ולתת את הגירסה הכי טובה שלי”.

עכשיו, כשאתם מבינים שהדבר הכי נכון לעשות אחרי סגר של חודש הוא להתפנק על כריך איכותי של אסתריקה, הגיע הזמן לשורת המחץ – הכתובת והטלפון. רחוב הברזל 7, אזור התעשייה הדרומי. טלפון:
072-3719883.