הוקי קרח: קבוצת המזחלות – “קבוצת החודש” שלנו

קבוצת הנכים היחידה בישראל מגיעה ממטולה. לנו יש את הזכות להעניק לה את תואר “קבוצת החודש”

בחודש יוני האחרון הוקמה מחדש קבוצת המזחלות של מועדון ההוקי קרח של צעירי מטולה. יוזמה מבורכת של יו”ר המועדון – לבב ויינברג והמאמן – שרון יוסף, לו חיבור אישי ועמוק לעניין, רתמה 15 חבר’ה המתמודדים עם מוגבלויות גופניות שונות, מרביתם נכי צה”ל. בתוך זמן קצר התגבשה לה קבוצה של לוחמים על הקרח, שנעים בעזרת מזחלות מיוחדות על הקרח ומרשימים בביצועיהם. לנו כמובן שיש את כל הסיבות להעניק לקבוצה זו את תואר “קבוצת החודש” ולארח לריאיון את המאמן, שרון יוסף, שמשחק מגיל צעיר ועם השנים עבד כעוזר מאמן ויצא לקורס מאמנים בארצות הבית ומאז משמש  כמאמן בכיר בבית ספר להוקי במטולה  ויוצא עם משלחות של שחקנים למשחקים בארץ ובחו”ל כמאמן ראשי.

אימון הבכורה של הקבוצה



לפני שנגיע לריאיון שערכנו עם שרון יוסף, מילות הערכה ושבח מהיו”ר לבב ויינברג: “זכות גדולה עבורנו שחבר’ה ערכיים ופייטרים בדמותם הצטרפו למשפחת ההוקי. אני מצדיע למאמן שרון יוסף על העבודה הבכורה, מצדיע לשחקנים על המאמץ ועל ההשקעה, הם מהווים השראה לכל שחקני ושחקניות המועדון. אנחנו מקווים לגדול ולהגדיל את היקף הפעולה ולהביא את הבשורה לכל רחבי הארץ, כדי שיקומו עוד ועוד קבוצות”.

בהחלט מעוררים השראה. חברי הקבוצה, שרון יוסף (מימין) ולבב ויינברג (משמאל)


שרון, לקחת על עצמך משימה מאוד מאתגרת. מה גרם לך להסתער על העניין?

“בשנת 2018 נפצעתי במהלך משחק הוקי קרח, שבר בשתי עצמות השוק וריסוק של הקרסול והייתי מרותק לכיסא גלגלים כמעט שנה. ניסינו  להבין איך אני עדיין יכול חלק כשחקן ומאמן במועדון בזמן הפציעה וכך גילינו את ההוקי מזחלות. כאשר הבנו שאין ספורט כזה בארץ התחלנו לפעול לגיוס תרומות לרכישת הציוד המתאים והקמת קבוצה ולהיות הראשונים בתחום. פנינו לעמותת ארז על מנת לייצר שיתוף פעולה עם נכי צה״ל ובאמת הגיעו לא מעט שחקנים.  הייתה לנו תקופה קצת קשה עם הקורונה שגרמה להפסקת פעילות ורק השנה הצלחנו להרים חזרה את הפרוייקט שוב. כרגע  אנחנו מתאמנים פעם אחת בשבוע  והשאיפה להגיע לפחות לשני אימונים בשבוע. נכון להיום אנחנו הקבוצה היחידה בארץ והמשחקים הם פנימיים בינינו”.

מה מייחד את הקבוצה שלכם?

“כולנו בעלי מוגבלות כזאת או אחרת אך לכולנו יש את הרצון להיות חלק מספורט יחודי בארץ, להתגבש כקבוצה להתחזק כספורטאי  ואולי בעתיד לייצג את ישראל”.

מה נדרש ממך כמאמן, כדי ליצור מערך אימון שיתאים לכלל השחקנים?

“ש שחקנים קטועי רגליים ושחקנים עם מוגבלות בפלג גוף עליון, זה דורש ממני כמאמן להתאים אישית את האימון הציוד והמטרה לכל שחקן ושחקן, מעין אימון קבוצתי בהתאמה דיפרנציאלית. לפני כל תרגיל שאני נותן לחברי הקבוצה, אני מנסה אותו באופן אישי עלמנת להבין איפה את רמת הקושי ששחקן יכול להיתקל בו, כדי להבין היטב ולתת יותר דגש וגם כדי לבדוק האם התרגיל נותן את התוצאה אליה כוונתי”.


חבר’ה ללא רקע בהוקי יכולים להצטרף לפעילות?

“חד משמעית – כן !!! אנחנו מעוניינים ששחקנים יצטרפו. כמו שציינתי אנחנו ראשונים בתחום בספורט ונשמח שכמה שיותר אנשים יתנסו”.

מה נדרש ממי שרוצה להשתלב בהצלחה?

“כח רצון כוח והתמדה. אנחנו בהתחלה מספקים את הציוד הנדרש ומותאמים לתת עזרה ומענה לכל שחקן . אנחנו כיום פועלים להפיץ לגייס שחקנים ציוד ובכלל מודעות לספורט בארץ. ספורט מיוחד מהנה מאתגר והכי כיף שיש,  אז בואו תתנסו , תעזו לצאת מהמסגרת הוקי זה לא רק ספורט זה סגנון חיים”.

מה החלום הכי גדול שלך ושל שחקני הקבוצה?

“חשוב לי לציין, שהמטרה שאנחנו נצליח לגייס מספיק שחקנים ולפתח את תחום הספורט הזה בארץ וכמו שיש נבחרות ההוקי שמייצגות את ישראל – הלוואי ויום יבוא ונייצג את ישראל בהוקי נכים בארץ ובחוץ לארץ”.

המעוניינים להצטרף לקבוצת המזחלות של מועדון צעירי מטולה, יכולים ליצור קשר עם שרון יוסף בטלפון: 052-5298949 ועם לבב ויינברג בטלפון: 053-6500008

כתבה של רובי המרשלג בכאן 11 משנת 2019