כדורגל: יואב כראדי כובש את פינת “ספורטאי השבוע”

השחקן השורשי של קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה זומן לאימונים בנבחרת הנוער. שמחים לארח אותו לריאיון בפינת המצטיינים שלנו

קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה פתחה זה מכבר עונה מספר 16 ברציפות בליגת העל לנוער, כשבשונה מהעונות האחרונות, הפעם היא נשענת על שחקנים מתוצרת בית – חלק נכבד מהם עלו מקבוצת נערים א’ – שזכתה בעונה שעברה באליפות הליגה הארצית. הקבוצה צברה עד כה נקודת ליגה אחת בשני מחזורים, אך גאווה גדולה עטפה את הקבוצה ואת אנשי המועדון בשבוע שעבר, כששלושה משחקני הקבוצה זומנו לאימוני התרשמות בנבחרת נוער ב’ ובהם: השוער – אופרי בוארון, החלוץ – ראזי ח’ליפה והקשר – יואב כראדי, בן 17 מקרית שמונה, שמשחק מבית הספר לכדורגל יחד עם אחיו התאום, יובל, בקבוצות המועדון. יואב כראדי, תלמיד כתה י”ב במגמת ביולוגיה ותקשורת בתיכון “דנציגר”, מהווה דוגמא מצוינת לשחקן שבזכות עבודה קשה והתמדה עשה דרך ארוכה ורצופה בין קבוצות המועדון ואנו שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

ההוא מימין. יואב כראדי לצידם של ראזי ח’ליפה (במרכז התמונה) ואופרי בוארון במדי האימון של הנבחרת


לפני שנגיע לריאיון שערכנו עם יואב כראדי, חוות דעת מקצועית מכדורגלן העבר נתי גולני – שמונה למנהל הטכני של החטיבה העליונה במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה. גולני שימש בעונה שעברה כמנהל קבוצת נערים א’ בה שיחק יואב כראדי והשניים עברו המון יחד בשנה האחרונה, כך שלגולני יש זווית ראיה רחבה: “יואב שחקן מוכשר מאוד. לעונה שעברה הוא הגיע אחרי שבקבוצות הקודמות הוא היה קפטן והכל עבר דרכו. המאמן, אדריאן רוצ’ט, קיבל את הקבוצה ובחר לעשות כל מיני שינויים, שגרמו לכך שיואב הרגיש קצת חוסר ביטחון ובלבול – ואז נכנסתי לתמונה ובחרתי לקחת אותו כפרויקט אישי, אם זה בשיחות לפני ואחרי כל משחק. מאוד האמנתי ביכולות שלו הוא הפך להיות בורג מאד חשוב בעונה חלומית. יואב קשר מוכשר עם אוריינטציה הגנתית, בעל רגל שמאל דומיננטית – שזה יתרון מאוד גדול, מאוד אינטנסיבי וטכני, יש לו פס נקי. אין לי ספק שיואב יכול להגיע רחוק רק בעבודה קשה וצניעות. אני רואה איך הוא מתאמן ואיך הוא התבגר מאוד ומאמין שהוא בדרך הנכונה”.

דרך ארוכה ומוצלחת במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה. יואב כראדי במשחק מול מכבי חיפה בעונה שעברה


יואב, איך עברה עליך חווית הנבחרת?

“כשקיבלתי את הזימון הגבתי בהתרגשות ובשמחה רבה, זה הוכיח לי כמה זה נכון, שאומרים שיש שכר לעבודה קשה. זה כבוד גדול להגיע לנבחרת. אימונים עברו בצורה טובה, הזדמנות להיחשף לשיטות משחק חדשות, חברים חדשים, האימונים הוסיפו לי מאוד”.

לקפוץ מקבוצת נערים לנוער זה לא דבר של מה בכך. איך עובר עליך התהליך הזה?


“בנוער את רוב הקבוצה אני מכיר מהעונה שעברה ומעונות קודמות. מרגיש שהשתלבתי בצורה טובה. אני צופה לנו עונה טובה, יש לנו שחקנים וצוות אימון איכותיים. הגענו לעונה הזו כמחזיקת הגביע, המטרה להגיע הכי גבוה שאפשר”.

שתף בחיבור שלך עם נתי גולני

“מהרגע שנתי הגיע לקבוצה שלנו בעונה שעברה נוצר חיבור מיוחד. נתי מסוג האנשים, שיודעים להגיד את מה שצריך בזמן הנכון. נתי  יודע את כמות ההערכה שיש לי אליו ואני מאוד שמח שדרכנו נפגשו”.

שמאלית עוצמתית. יואב כראדי כובש שער במדי קבוצת נערים ב’ במשחק מול עירוני נשר


מי השחקנים שאתה הכי נהנה לראות בכדורגל העולמי?

“כריסטיאנו רונאלדו – מאוד מתפעל מעצם העבודה הקשה והאהבה לכדורגל. עם זאת, אני יותר מתחבר למסי ברמת הצניעות. הוא הרבה יותר צנוע, מדבר בגובה העיינים”.

איך משפיעה על הבית העובדה שאתה והאח התאום משחקים באותה קבוצה?

אנחנו מגיל 3 משחקים יחד באותה קבוצה. ותמיד מפרגנים  ודואגים אחד לשני. זה כיף להיות יחד באותה מסגרת,  יש לנו חוויות משותפות. על המגרש לכל אחד יש את התפקיד שלו. אני הייתי גם קפטן כמה עונות. יובל מאוד מפרגן לי ומאוד שמח בשבילי שהגעתי לנבחרת. כמובן שאני מפרגן לו גם על הדרך שהוא עושה ומאמין בו. המשפחה חיה ונושמת כדורגל, אין לה ברירה. אבא מתלווה אלינו לכל המשחקים בלי יוצא מין הכלל, גם אמא והאחים חזק בעניינים”.

מה המטרות שלך להמשך הדרך?

“אני מאמין, שלא משנה איפה אתה נמצא, אם תעבוד קשה ותשקיע – זה ישתלם, כך שהמטרה שלי היא להמשיך לעבוד קשה, להשתפר, לעזור לקבוצה שלי, שואף להשתייך לנבחרת וכמובן למקסם את הפוטנציאל שלי. בעתיד מקווה לשחק בקבוצה גדולה, להגיע בעתיד הרחוק יותר לשחק בחו”ל, לזכות לייצג את המדינה ומעל הכל – לא לשכוח מאיפה הגעתי”.

ביחד עוד מהבטן של אמא. יואב (מימין) ויובל כראדי בקבוצת בית הספר לכדורגל
עוד אחת לרשת. יואב כראדי כובש שער במדי קבוצת ילדים א’ במשחק מול הפועל רמות מנשה/מגידו