כובש על הדשא בדרכו

גיא שושנה מקיבוץ אורטל הוא הקפטן של קבוצת הפוטבול עוצמה כרמיאל. רגע לאחר החזרה לאימונים שמחים לארח אותו בפינת “הכר את הספורטאי”.

כר הדשא בהקשר הספורטיבי במציאות הישראלית הוא לרוב מתקשר עם כדורגל. בשנים האחרונות הרוגבי גם זוכה לעדנה מסוימת, אך יש עוד ענף ספורט שמונה קהילה נכבדת של ספורטאים שעושה את פועלו על הדשא – ענף הפוטבול, ענף ספורט פופולרי במיוחד בארצות הברית, שקיים בישראל בהיקף לא גדול, אך בהחלט מתפתח בהדרגה מבחינת החשיפה שלו לקהל הספורטיבי.

גיא שושנה, בן 16 מקיבוץ אורטל שבגולן, משמש כקפטן וכקווטרבק של קבוצת הנוער של מועדון הפוטבול עוצמה כרמיאל, שנמצא בתהליך חזרה לפעילות לאחר קבלת היתר החזרה לאימונים ממשרד הבריאות. גיא שושנה זוכה להערכה גדולה בקבוצתו, כפי שמעיד מאמנו, בוריס אייבינדר: “גיא הוא הקפטן של הקבוצה, השחקן המוביל שלנו, מנהיג אמיתי. גיא הוא מודל לחיקוי, דוגמא ומופת לכולם. הראשון להגיע לאימונים, האחרון לעזוב, למרות שהוא מגיע מרמת הגולן הרחוקה. אני מאחל לכל הספורטאים שלנו, שיילכו בדרכו של גיא”.

מצא את הייעוד הספורטיבי שלו רחוק מהבית. גיא שושנה וחבריו מקבוצת הנוער של עוצמה כרמיאל



כאן אנו מביאים ראיון שנערך עמו ע”י סיני משה רובינשטיין, בעמוד הפייסבוק של מחלקת הספורט של מרכז קהילתי גולן.

גיא, מה הביא אותך לבחור בענף פחות מוכר לקהל הרחב בישראל?

“אני גיליתי את המשחק אחרי שקניתי משחק מחשב של פוטבול. בהתחלה ממש לא הבנתי את החוקים ואת הכללים .לאט לאט התחלתי לחקור את המשחק הזה יותר. עם הזמן התאהבתי במשחק  והתחלתי לחפש קבוצות בארץ . מצאתי פה ליגה של תיכונים. מכיתה ח’ ועד אמצע ט’ הייתי בקבוצת עמק יזרעאל האנטרס. לאחר מכן, הקימו את המועדון בכרמיאל , עברתי לשם ואני נמצא במועדון עד היום”.

הרבה אנשים מסתכלים על הפוטבול כעל משחק אגרסיבי ואולי אפילו מסוכן. מה תאמר להם?
“אני ממליץ בחום לבוא ולהיחשף לענף הזה, גם אם זה דורש זמן בדרכים. הפוטבול מפתח אותך בתור בן אדם וגם בתור ספורטאי, נותן הרבה ערכים ויכולות לחיים”.

מי המודל לחיקוי שלך?

“שחקני העילית דרו בריז, ראסל ווילסון, טום בריידי, ארון רודג’רס ופטריק מהומס. לדעתי הם חמשת השחקנים הטובים ביותר בעולם באותה העמדה שבה אני משחק – עמדת הקווטרבק . לדעתי כל אחד מהם מרכיב אלמנט שביחד עם השחקנים האחרים יוצרים את השחקן המושלם – אחד יכול להתחמק, אחד יש לו ראיית משחק ולאחרים יש את יכולות המנהיגות וגם את הזריקות המדויקות ביותר”.

לסיום, שתף אותנו בשאיפות ובחלומות שלך.
“החלום הגדול שלי הוא לשחק בליגת ה- NFL היוקרתית בארצות הברית, אך קודם אני רוצה להתקדם גם פה לאט-לאט. המטרה שלי בעונה הקרובה היא לקחת את האליפות עם הקבוצה שלי. אחרי זה השמיים הם הגבול”.

שואף להגיע ממדשאות הקיבוץ למדשאות ה-NFL. גיא שושנה