אביחי שטרן: “ממשלת ימין על מלא חייבת לתקצב ישובי גדר על מלא”

ראש עיריית קרית שמונה זועם על הכוונה לשנות את פרמטר הטבות המס ליישובי קו העימות

הפרסומים נוכח כוונת ממשלת ישראל ליצור שינוי במפת הזכאים להטבות מס, עורר הדים רבים ברחבי הגליל העליון. אחרי דבריו הנחרצים של בני בן מובחר – ראש מועצת מבואות החרמון ויו”ר אשכול גליל מזרחי, מגיעה התגובה של אביחי שטרן – ראש עיריית קרית שמונה, שמסתייג גם הוא מתוכנית הממשלה.

אבייחי שטרן בתגובה ראשונה לדברים: “סיימתי עתה שיחה עם יוסי שלי, מנכ”ל משרד רה”מ. שיחה זו התקיימה לאחר דיונים ושיחות רבות עם גורמים פוליטים ארציים, רשותיים וביטחוניים. ממשלת ישראל מבקשת, (בניגוד לפרסומיים ולהודעות הגבורה שרצות בעיר ובמדינה), להוסיף ישובים נוספים תחת הגדרת ישובי עימות, וזאת ללא כל כוונה להגדיל את עוגת התקציב עבור ישובים אלו. בפועל, ממשלת ישראל מבקשת להוריד מהתקציב של הישובים הקיימים. לזה, לא נוכל להסכים”.

בקרוב בצמתים? תושבי קרית שמונה בהפגנת תמיכה בתושבי הדרום (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)

אביחי שטרן אינו מסתכל רק על קרית שמונה במשוואה זו: “אין לנו שום התנגדות להכנסת ישובים חדשים לקטגוריה ובלבד שיתוקצבו כראוי ולא על חשבון תקציב היישובים הקיימים. כך לא בונים חומה. אנו בעיריית קרית שמונה מכינים תוכנית פעולה ומחאה בנושא, אליה עתידים להצטרף ישובים נוספים ומומחים בטחוניים. ממשלת ימין על מלא חייבת לתקצב ישובי גדר על מלא.

עם מערכת הבחירות הקרבה לראות העירייה, מצא לנכון אביחי שטרן להעביר מסר לתושבי עירו: “ועוד
בשעות האחרונות אחד המועמדים – שחושב שהממשלה בכיס שלו, מנסה ליצור מצג שווא כאילו הוא מטפל בעיניין ובכך מנסה להרדים את תושבי קריית שמונה, על מנת שלא ייצאו להאבק על זכותם ולבלום את המהלך המסוכן הזה. שיהיה ברור, כל זמן שאני ראש עיר דבר כזה לא יקרה. בקריית שמונה לא פוגעים!
לא אתן לאף אחד לפגוע בהטבות המגיעות לתושבי העיר. מילה שלי”.

לא מתכוון לוותר. אביחי שטרן (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)