כדורגל: מצדיעים לימית זהבי

בתום 8 שנים מלאות במסירות כמנהלת קבוצות במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה, זמן להצדיע לאישה שכולה לב ונשמה

ימית זהבי הייתה עד לאחרונה אחת מהדמויות הבולטות במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה. זהבי, תושבת להבות הבשן, התבשרה לאחרונה על סיום עבודתה כמנהלת קבוצת הנוער לאחר 3 שנים, כל זאת, אחרי שניהלה בהתנדבות מלאה משך 5 שנים את הקבוצה ששיחק בנה, אופיר. ימית זהבי זכתה להערכה גדולה על פועלה מצד מאמנים, אנשי צוות ושחקנים, אך בהנהלת המועדון לא מצאו לנכון להשאירה בתפקיד, שאותו עשתה עם המון מסירות, מחויבות והשקעה – בתמורה לשכר סמלי ביותר.

משם זה התחיל. ימית זהבי וברקע קבוצת הילדים שבה שיחק בנה



ימית זהבי התייצבה למרבית האימונים, נסעה עם הקבוצה למשחקי חוץ מרוחקים – שדרשו הימצאות מהבית של כחצי יממה ולעיתים אף יותר מזה. זהבי הייתה זמינה וקשובה לבקשות השחקנים והצוות לאורך כל שעות היממה – והיו הרבה כאלה, מאחר ורוב שחקני הקבוצה בשנים הללו לא היו תושבי הגליל העליון, ביניהם היו גם שחקנים זרים שאינם דוברי עברית והיו חדשים בישראל, מה גם שמדובר בתקופה מאוד לחוצה בטווח הגילאים הזה של שנת לימודים אחרונה ושנה ראשונה של שירות צבאי. בעונה האחרונה הנטל על כתפיה גדל עוד יותר, לאחר מותו של המעסה מישל מויאל ז”ל, שהיה דמות אבהית לשחקנים ושימש כמעין מנהל קבוצה. לאורך השנים ימית זהבי הייתה ראשונה להירתם להרבה מהפעילויות שביצעה המחלקה למען הקהילה.

תמיד על המשמר. ימית זהבי בחדר ההלבשה המתוקתק של הקבוצה


ימית זהבי מסיימת פרק נכבד של עשייה, תרומה ונתינה, עבורנו זה הזמן להצדיע לפועלה, לומר לה תודה על כל מה שעשתה ולהביא מדבריהם של מאמן ושני כדורגלנים, שהיו חלק מהקבוצות שניהלה ימית.

אלון זיו, שהחל עונה שניה כמאמן קבוצת הבוגרים של הפועל עכו, שימש שתי עונות כמאמן קבוצת הנוער של קרית שמונה, בתקופה שבה ימית זהבי ניהלה את הקבוצה. אלה הם דבריו: “מית זהבי זה הלב הטהור של קבוצת הנוער אישה חרוצה שתמיד יודעת להביא אקסטרות ולהביא לסביבה את הרוח החיה והחיובית שבה.  בכל משימה היא אחראית ועושה הכל מהלב עם חיוך גדול ומלאת אנרגיה, מעבר לזה שהיא אוהדת מושבעת של כל קבוצות המועדון מהקטנים ביותר ועד הבוגרים. מגיע לה את מלוא הערכה והמילים החמות ביותר. מוד לימית על כל הנתינה ושיתוף הפעולה בתקופה המשותפת ומאחל לה המון בהצלחה”.

ניצחון רחוק מהבית. ימית זהבי לצידם של אלון זיו (מימין) ומאמן השוערים נאור ברבי


הכדורגלן רון פרץ, בן קרית שמונה: “ימית היא אישה מדהימה ובעלת לב ונשמה ענקיים. אני זוכר שזו הייתה עונה שברובה הייתי  פצוע, היא ליוותה אותי  יחד עם מישל ז״ל והתעניינה ודאגה יותר מכולם. לא אשכח לה את זה לעולם. מודה לה מעל הבמה הזו ומאחל לה את כל הטוב שאפשר”.

הכדורגלן רועי בן דוד, בן קרית שמונה: “הייתי אמנם רק עונה אחת עם ימית – ואני שמח על הזכות הזו. ימית תמיד חיובית, תמיד מרימה, תמיד עזרה לכל השחקנים – אם זה הזרים, החבר’ה שבאו מבחוץ ומעט המקומיים שהיינו. ימית היקרה היא נכס לכל מקום שהיא נמצאת בו. מאחל לה שתצליח בכל אשר תלך”.

הפסד גדול למחלקת הנוער של קרית שמונה. מישל מויאל ז”ל לצידה של ימית זהבי – שתיבדל לחיים ארוכים