כדורסל: ניצן עמר כובשת את פינת “ספורטאית החודש”

הכדורסלנית שמשחקת בליגת המכללות נחתה לחופשת מולדת. רגע לפני שתיטול חלק באימון לילדות הגליל, שמחים לארח אותה לריאיון בפינת “ספורטאית החודש”

עונת כדורסל לא נעימה עברה על כדורסל הנשים בגליל העליון עם ירידתה של הפועל גליל עליון לליגה הארצית, אך יש גם לא מעט סיבות לגאווה בדמותן של בוגרות מחלקת הנערות והנשים, שעושות חיל במסגרות השונות ובהן: מיקה ביתן (כפר בלום) – שנכללת בסגל נבחרת הנערות למשחקי אליפות אירופה, וניצן עמר (יראון) שסיימה זה מכבר עונה שניה בליגת המכללות האזורית בארה”ב. ביום ראשון, בשעה 17:00, באולם “הפיס” בכפר בלום, תקיים מחלקת הנערות אימון פתוח לילדות באשר הן, גם כאלה שנטולות רקע, בהשתתפות הצוות המקצועי של המחלקה ובהשתתפותה של ניצן עמר – שכובשת שוב את פינת “ספורטאית החודש” שלנו ונחתה אצלנו כמיטב המסורת לריאיון.

צפו בקליפ ביצועים של ניצן עמר מהעונה האחרונה


ניצן עמר נרגשת לקראת המפגש עם הבנות מהגליל: “הכדורסל בגליל זה בשבילי תמיד היה ויהיה הבית, אני עוקבת גם מרחוק ושמחה שיש לי עכשיו את ההזדמנות להגיע ולהיפגש עם בנות צעירות שנמצאות בדיוק במקום שהייתי בו”.



ניצן, איך את מסכמת את העונה שעברה עליך?

“סיימתי עונה שניה בUNCG אוניברסיטת צפון קרולינה בגרינסבורו, מבחינה קבוצתית השתפרנו לעומת השנה הראשונה והגענו לחצי הגמר האזורי, אך לא עמדנו במטרה שהצבנו שהיא לעלות לטורניר המכללות הארצי. מבחינה אישית אני חושבת שעשיתי התקדמות גדולה במשחק שלי ואני מוכנה להמשיך את ההתקדמות בכדורסל והשלמת התואר באוניברסיטה החדשה שאני עוברת אליה מנהטן קולג. השנתיים האלו היו מאוד טובות ומשמעותיות עבורי ואני מודה לצפון קרוליינה על ההזדמנות להיות חלק ממקום מדהים שהיה לי לבית”.

איך נראה סדר היום שלך?

“סדר יום שלי משתנה בקדם עונה, תוך כדי העונה ואחרי העונה. בקדם עונה מתחילים בשש בבוקר באימון אתלטיקה אחריו יש לי שני שלושה שיעורים. לאחר מכן אני מגיעה לאולם יש אימון חדר כושר ומיד אחריו אימון כדורסל אישי או קבוצתי.משם אני ממשיכה למרכז למידה לעשות שיעורי בית וחוזרת בערב למגורים שלי, הימים בקדם עונה מאוד ארוכים. תוך כדי העונה הסדר יום דומה אבל בלי אימוני אתלטיקה בבוקר, אנחנו נמצאות הרבה בנסיעות למשחקים כל שבוע שני אנחנו נוסעות לחמישה ימים למשחקי חוץ ומשלימות לימודים תוך כדי. האימונים הם בעיקר קבוצתיים. סדר היום אחרי העונה דומה לקדם עונה”.

מיקוד במטרה הוא שם המשחק


איך הדינמיקה שלך עם חברות לקבוצה ושותפות לדירה?

“השנה גרתי מחוץ לאוניברסיטה בדירה שהשכירו לי עם המלגה שנמצאת ממש מעבר לכביש, אני בדירה עם עוד שתי חברות לקבוצה ולכל אחד יש את החדר שלה ואנחנו חולקות סלון ומטבח. אני מאוד אוהבת לגור איתן וליד דירות של חברות שלי ואוהבת לבלות איתן הרבה בזמן החופשי. גם עם כל שאר החברות לקבוצה אני בקשר טוב ומרגישה מחוברת מאוד. בשנה הבאה אני עוברת לקולג חדש אך עדיין שומרת ואשמור על קשר עם חלק מהחברות”.

מגיעה לישראל אחרי עונה אינטנסיבית במיוחד


איך את מצליחה לתקשר עם המשפחה והחברים בישראל?

“עם המשפחה והחברים באמת חששתי שיהיה קשה כי יש בינינו 7 שעות הבדל, זה אומר שאני צריכה לדבר איתם בבוקר או צהריים וזה השעות הכי עמוסות שלי ביום. אני חושבת שאני מתסדרת עם זה טוב ותמיד מוצאת את הזמן להתקשר ולדבר עם אנשים שחשובים לי, לפעמים בארוחות, בדרך לשיעורים או בין שיעור לאימון. בימי ראשון יש לי יום חופש וזה תמיד כיף לדבר בנחת עם כולם. ההורים שלי מגיעים פעם בשנה בחופשת כריסמס, אני מקבלת חמישה ימי חופש ואנחנו מנצלים את כל פעם זה לטיול במדינה אחרת. זה מרענן ומאוד כיף. בנוסף יש לי חופשת אביב של שבוע שאני מנצלת בשביל חופשה עם חברות כדי לראות את ארצות הברית עוד קצת”.

מה המטרות שלך לעונה הבאה?

|”המטרות שלי הן להשתלב בקבוצה החדשה כמה שיותר מהר, ליצור כימיה עם הבנות בקבוצה ולעזור לקבוצה להגיע לטורניר הארצי. אני רוצה להמשיך להשתפר בכל רגע שאני שם כשחקנית וכבת אדם, להמשיך לצבור חוויות ולהנות מכל רגע”.

ליהנות מהדרך זה חשוב. ניצן עמר