כדורגל: ילדי מרום הגליל זוכים בתואר “קבוצת החודש”

קבוצת ילדים ב’ של הפועל מרום הגליל זכתה באליפות ליגת צפון 1, בעונתה הראשונה בליגה תחרותית. המאמן, מתן שלי, מסכם את העונה בסיפוק מירבי בכתבה זו

עונת הכדורגל הסתיימה זה מכבר. בשונה מגזרת הבוגרים, בה חווה הגליל העליון את ירידתן של עירוני קרית שמונה לליגה הלאומית והפועל עירוני צפת לליגה ג’, בגזרת מחלקות הנוער מהגליל העליון והגולן היו הרבה הצלחות – כשאחת מהמרגשות שבהן היא של קבוצת ילדים ב’ של הפועל מרום הגליל – לה הייתה זו עונה ראשונה במסגרת תחרותית. הקבוצה זכתה באליפות לא רשמית של ליגת צפון 1, כשלזכותה מאזן מרשים העומד על 18 ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ושני הפסדים. את העונה סיימה עם כמות תלת ספרתית של כיבושי שערים ועם פער של 104 שערים בין סך השערים שהבקיעה לאלה שספגה.

בעונה האחרונה אירחה הקבוצה את משחקיה במגרש הסינטטי בקרית שמונה, מאחר והמגרש האיכותי בכפר ריחנייה אינו מאושר לקיום משחקים ע”י משטרת ישראל.

מתן שלי, מאמן הקבוצה, משתף אותנו בתהליכים שעברה הקבוצה, בסוד ההצלחה ובציפיות להמשך.

עונה מדהימה בכל פרמטר. משה שלי (מימין), השחקנים וגיא ארביב – מנהל מחלקת הספורט במועצה האזורית מרום הגליל


מתן, איך אתה מסכם את העונה זו?

“ראשית תחושת סיפוק אדירה קבוצת ילדים שנתון 2010-2011, שהגיעו מהשלוחות השונות של בית הספר לכדורגל מרום הגליל מכבי חיפה. המטרה העיקרית היתה לייצר רצף מגיל גן ועד גיל נוער. זו קבוצה שמייד אחרי המיונים נבנתה והניעה. בהתחלה היה לא פשוט, אבל ההמשך היה בצורה מושלמת. אני מייחס את ההצלחה קודם כל ברצון העז התשוקה והמוטיבציה של כל הצוות המקצועי – החל ממנהל מחלקת הספורט גיא ארביב דרך המנהל המקצועי משה שלי ומסתיים בי ובצוות המאמנים הנפלא של המחלקה”.

לכם זו הייתה עונה ראשונה בליגה, בעוד שלקבוצות אחרות היה ותק של עונה ואפילו שתיים. איך הצלחתם להתעלות וליצור כזו עליונות?

“נכון, זה עונה ראשונה. השחקנים נבחרו בקפידה רבה מתוך כמות גדולה של נבחנים, בעקבות זאת הצלחנו לייצר קבוצה איכותית, אטרקטיבית ותחרותית, שעשתה היסטוריה במרום הגליל וסיימה כאלופת הליגה. לזה נוספה גאווה גדולה  בדמות זימון של כמה שחקנים למבחנים ומיונים לאקדמיה של נבחרות ישראל”.

גם ראש המועצה חוגג. שחקני הקבוצה והמאמן חוגגים אליפות עם ראש המועצה, עמית סופר


מה אפיין את הקבוצה לאורך העונה?

“מה שמאפיין את הקבוצה זה למעשה מה שמאפיין את כל קבוצות המועדון – מבית הספר לכדורגל ועד קבוצות הליגה, זה בסיס של חינוך וערכים, אהבה לילדים והמון מקצוענות, התמדה ורצון של כל המערכת מסביב. מבחינה מקצועית אנחנו שמחים דגש לכל השלבים בתהליך הבניה ההעמדה והאיזון של הקבוצה לכל אורך הדרך. בנוגע להתנהלות, שמים דגש לסדר חלוקת עבודה נכונה כל אחד ותפקידו, תמיכה רחבה של המתנ”ס והמועצה”.

מה מטרת הקבוצה להמשך?

מטרת הקבוצה היא להמשיך עם הקבוצה לעונה נוספת טובה, לשים דגש על התקדמות בבניית השחקנים תוך כדי התמדה על ערכי המועדון לאורך כל הדרך. בנוסף, כמועדון עלינו לייצר בעזרת השם עוד קבוצות כאלה”.

למי תודה ולמי ברכה?

“בראש ובראשונה, תודה ענקית לילדים ולהורים – שבלעדיהם אנחנו כלום. תודה גדולה לגיא ארביב – מנהל מחלקת הספורט שעושה הכל ימים ולילות שהכל יתקדם ויצליח כמה שיותר, למשה שלי המנהל המקצועי – שפועל כל הזמן למען הקבוצה המאמנים ולכל הכדורגל והחינוך במרום הגליל. לצוות המאמנים, יואב קדוש ואליאב מלכה, על התמיכה והעזרה בכל רגע שרק צריך. למתנ”ס ולמועצה, להעומדים בראשם ולכל העוסקים במלאכה המבורכת הזאת – תודה ענקית”.

נושאים את דגלם בגאווה. שחקני הקבוצה חוגגים אליפות