מוא”ז הגליל העליון: עיצומים בשירות הסוציאלי

עיצומי פתע של מערך העובדים הסוציאלים, בשל זעם על התבטאויותיה של ח”כ, טלי גוטליב

במועצה אזורית הגליל העליון הודיעו לפני דקות ספורות על עיצומים בשירותים, בעקבות זעם על דבריה של חברית הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) בדיון שנערך אתמול בכנסת, שעסק בבוועדת העבודה והרווחה אודות הוצאת ילדים מחזקת הוריהם על ידי שירותי הרווחה.

ח”כ טלי גוטליב צוטטה באתר “הכנסת” כמי שאמרה: “חוק הנוער טיפול והשגחה נותן סמכות בלתי רגילה לעובד סוציאלי. בסעיף 2 יש רשימה של דברים שבגינם ניתן להגדיר קטין כנזקק, לפעמים מבלי אפילו לדבר עם הקטין. הזכות להורות היא הבסיסית ביותר ולא עיניים של עו”ס כזה או אחר יבחנו אם הילד בסדר או לא, צריך גורמי מקצוע אחרים שיחליטו. על יד אחת אפשר לספור מקרים שבהם הרווחה ביקשה להוציא ילד מביתו ולא אושרו על ידי בית המשפט. הכל חסוי וסגור, אסור לבקר. לא יכול להיות שבית משפט הוא חותמת גומי”. עוד הוסיפה: “אני רוצה לקבל מידע לגבי כמה המדינה משלמת על כל ילד שמוצא מביתו והופך להיות ילד רווחה, כמה תקציב עובר לכל מוסד, מסגרת סגורה ופנימייה. לדעת לגבי כל ילד שהוצא מחזקת הוריו- למה? לא עוד פגיעה בהורות מתחת לשולחן של  אף אחד”.

תגובת המועצה האזורית הגליל העליון: עקבות השתלחותה הפרועה של ח”כ טלי גוטליב בעובדים הסוציאליים, בדיון שנערך אתמול בועדת הרווחה בכנסת הוחלט כי צוות העובדים.ות הסוציאליים.ות של המועצה יצטרף לשביתת מחאה. החל מהיום(חמישי) בשעה 13:00, ועד לבוקר יום א’ לא יינתנו שירותים למעט מקרי חירום.