כדורגל: האלון פורח בנוף הגליל

עידן לוי מפרגן לחלוץ מקרית שמונה, שכבש אמש שער שסייע להפועל נוף הגליל להישאר בליגה הלאומית

הפועל נוף הגליל הצליחה אמש להבטיח את מקומה בליגה הלאומית בעונה הבאה, זאת לאחר שניצחה 0:2 את משחק המבחן מול הקבוצה הדרום תל אביבית, הפועל כפר שלם מליגה א’. את השער הראשון לזכותה כבש בדקה ה-5 החלוץ אלון בוזורגי מקרית שמונה. את השער השני כבש מהראן ראדי בדקה ה-75.

אלון בוזורגי, שהתארח לפני כשבועיים וחצי לראייון בפינת “ספורטאי החודש” שלנו, בעקבות התרומה האדירה שלו לקאמבק המדהים של הפועל נוף הגליל, אליה הצטרף במהלך חודש פברואר האחרון אחרי שהחמיץ את שני השלישים הראשונים של העונה בגלל פציעה, מסיים את הפרק הזה של העונה עם 6 שערים חשובים.

בא לעבודה ב”מאני טיים”. אלון בוזורגי (צילום: מאור בכר)


מכאן נמשיך לפוסט מדהים שפרסם עידן לוי, שמסביר עד כמה התרומה של אלון בוזורגי להפועל נוך הגליל הייתה משמעותית.

עד הסיבוב השני הפועל נוף הגליל שכנה עמוק במקום הלפני אחרון בליגה הלאומית, עם 21 שערי זכות בלבד, כשרק “האדומים” אשדוד – קבוצה שהורדו לה 12 נקודות מהמאזן עוד לפני שהתחילה העונה, כבשה פחות שערים ממנה. כשדי ברור לאן כל הסיפור הזה הולך ורגע לפני סגירת חלון ההעברות של ינואר, המועדון מהצפון החתים את אלון בוזורגי בתקווה שיסייע במאמצי ההישארות. על פניו, החתמה לגיטימית מאוד של חלוץ ליגה לאומית מנוסה, שגם עשה עונות מעולות אצל היריבה העירונית – מכבי אחי נצרת, אלא שבוזורגי הגיע אחרי כמעט שנה ללא מסגרת קבוצתית, בעקבות פציעה שהשביתה אותו לתקופה ממושכת.

מוטי איוניר, שמונה למאמן, גם הוא רגע לפני סוף אותו חלון ההעברות, לקח את ההימור והלך על בוזורגי, שבתמורה כבש 5 שערים עד סיום הפלייאוף התחתון. נוף הגליל יחד עם איוניר ובוזורגי בילתה את כל המשך העונה מתחת לקו האדום, במקום ממנו יורדים אוטומטית לליגה א’, אבל לא ויתרה עד הרגע האחרון. במחזור האחרון של הפלייאוף היא נהנתה ממעידה של היריבה העירונית (שהיא גם ה”אקסית” של בוזורגי והקבוצה שהוא חווה בה את ההצלחה המקצועית הגדולה בקריירה), אבל גם דאגה לעשות את העבודה בעצמה, ניצחה וטיפסה מקום אחד על חשבון היריבה העירונית.המשמעות: אחי נצרת ירדה אוטומטית לליגה א’, נוף הגליל ל’מבחנים’ – משחק אחד נגד יריבה מליגה א’, שיקבע מי מהן תשחק בלאומית בעונה הבאה.

תמונת ניצחון. שחקני נוף הגליל חוגגים בסיום המשחק אמש (צילום: בן מלניק)


אמש הקבוצה הצפונית ניצחה את הפועל כפר שלם 0:2 כשבוזורגי כובש את השער הראשון וחותם חצי עונה עם אימפקט מדהים על קבוצה שאני לא חושב שמישהו באמת האמין בסיכוי שלה להישאר בליגה, בערך עד הרגע האחרון. בגיל 33, אחרי פציעה קשה וכמעט שנה ללא מסגרת, סיטואציה בה חלק גדול מאוד מהכדורגלנים חושב לעצמו במידה לא מבוטלת של צדק שזה מספיק ותולה את הנעליים, בוזורגי לא ויתר ולא רצה להפסיק. והוא ידע מעולה למה.

עידן לוי