כדורסל גברים: צפו בתקציר מהפסד הגליל לאלופה מחולון

הפועל גליל עליון נחלה הפסד ביתי 96:88 במשחק מול הפועל חולון, שאם תנצח ביום שני את המשחק השלישי בסדרה – תעפיל לשלב חצי הגמר ותשלח את גליל לסיום עונה

ערב מאכזב לקבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון, שמוצאת את עצמה בתום שני משחקים בשלב רבע גמר הפלייאוף העליון בפיגור 2:0 מול האלופה הפועל חולון, שניצחה הערב 88:96 את המשחק שנערך באולם “הפיס” בכפר בלום, שהיה גדוש בקהל רב, שזכה לפגוש את דורון שפר – מכוכבי עונת האליפות ההיסטורית, שהעניק לפני המשחק אות הוקרה לאיתי מושקוביץ – שזכה לטקס מרגש לנוכח בחירתו לשחקן המשתפר של העונה.

כבוד לאגדה. דורון שפר עם האוהדים המושבעים – משפחת פרידמן מחולתה



כמו במשחק הקודם, גם הפעם הרבע הראשון לא היווה פרומו אמין לבאות. הפועל גליל עליון צעדה ביתרון ברוב הדקות, ניצלה רפיון הגנתי של האלופה, אך בדקות האחרונות חולון נכנסה לעניינים ולהפסקת הרבע גליל ירדה ביתרון 25:30. את הרבע השני גליל פתחה בעוצמה, 15 נקודות שקלעה בתוך 5 דקות הצעידו אותה ליתרון דו ספרתי, אך התעוררות חולונית הצרה את צעדיה של גליל, שירדה להפסקת המחצית ביתרון 44:50 – במחצית שבה דיישון בוקר להט עם 4 שלשות ו-15 נקודות,  ברייס וושינגטון סיפק 10 נקודות ו-5 ריבאונדים, רועי הובר קלע 8 נקודות וחילק 5 אסיסטים.


במחצית השניה הפועל חולון כבר נכנסה חזק לעניינים, שיפרה משמעותית את משחק ההגנה ולהטה בחלק ההתקפי. שון דוסון המשיך ביכולתו המצוינת מהמחצית הראשונה ושחקני הגליל לא הצליחו לתת לו מענה. נמרוד לוי ודווין מארבל נכנסו לבעיית עבירות, שאילצה את הורדתם לספסל. חולון צעדה בתום הרבע השלישי ביתרון 63:70. הפועל חולון פתחה עם ריצת 0:5 ועלתה ליתרון דו ספרתי, בעוד שנמרוד לוי ביצע עבירה חמישית ויצא מהמשחק. ריצת 0:7 גלילית הצליחה להחזיר את הקבוצה המארחת לתמונת המשחק, אך צמד שלשות שקלע הגארד האורח, סי.ג’יי האריס, שוב הרחיקו את גליל מהעניינים. דאנק מרשים של שון דוסון סגר עניין והעניק לחולון ניצחון 88:96.

נכנס לבעיית עבירות מוקדמת. נמרוד לוי (צילום: גיל נוימן)


הפועל גליל עליון סבלה מנחיתות בריבאונד: 30 כדורים חוזרים בלבד קטפה הקבוצה הערב, בעוד שחולון קטפה 42 ריבאונדים. הפועל חולון קלעה בצורה מצוינת מחוץ לקשת (14/31 לעומת 11/29 מהצד הגלילי). לגליל לא היו תשובות גם הערב לשון דוסון – שקלע 27 נקודות ולסי.ג’יי האריס – שקלע 18 נקודות. מקו העונשין שתי הקבוצות ידעו משחקים טובים יותר, חולון קלעה 22/30 וגליל 17/23. בפרמטר האיבודים גליל איבדה 5 כדורים בלבד וחולון כמות כפולה – מה שנוצל לקליעה של 19 נקודות גליליות.

הפועל גליל עליון ידעה משחקים שבהם השחקנים הישראלים קלעו יותר מהשחקנים הזרים, הפעם גם זה היה שונה, שכן רק 31 נקודות נקלעו ע”י השחקנים הישראלים. רשימת הקלעים בהפועל גליל עליון: דיישון בוקר – 21 (4/5 מחוץ לקשת, 5/5 מקו העונשין), ברייס וושינגטון – 17 ( 12 ריבאונדים), הובר 15 (7 אסיסטים), נמרוד לוי – 12, ווין לנגסטון – 10 (4/5 מהשדה), דווין מארבל – 9 (4 אסיסטים), לוטן אמסלם ואיתי מושקוביץ 2 כ”א. שותף: יהל מלמד.

תקציר המשחק בשיתוף מנהלת ליגת העל וערוץ הספורט